Tävlingshundar iFokus

Tävlingshundar

Etiketttävlingar
Läst 6305 ggr
[Jemla]
0

Nästa tävling!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nån mer än jag som är tävlingssugen? Tungan ute Väntar bara på att tävlingssäsongen ska dra igång… Jag fick en idé!

I den här tråden skriver man när, var och vad man ska tävla nästa gång (och gärna vad man har för hund så om nån annan ska dit kan man hålla utkik)… när sedan den tävlingen har varit skriver man resultatet och samtidigt när, var och vad man ska tävla nästa gång? Okej? Glad

(Sitter och funderar på om det gills att Robin ska ställas ut av sin uppfödare på Lilla Sthlm på lördag eftersom jag jobbar då, men nej vi säger att det inte gills. Flört)

Vår nästa tävling är den 11 april på Bro-Håbo BK. Glad Vi ska tävla lydnadsklass 1 och jag ska tävla med engelska springer spanieln Felix.

[Empisen]
0

Vår nästa tävling är en utställning i Eskilstuna, den 17 April. Det är första utställningen både för mig & Hugo, det kommer nog bli kul Glad

TinaH
0

Tävling: LK 1

Vart: Helsingborgs BK

När: 25/4-10

Ras: Golden Retriever

Namn: Ringmaster Good Boy

Mvh TinaH
~ Sajtvärd på: retriever.ifokus.se ~

[Malin3033]
0

Nästa tävling: Fortare vår 2010!
Gren: Agility
När: 25/4-10
Var: Kista

Tävlar med min Shetland sheepdog tik Ronja i Ag2 och Hopp2. Trefärgad, springer i small. :)

BrightGloria
0

När: 24/4-10
Var: Kungälv
Hund: Min Shetland Sheepdog Zelda

//BrightGloria
- Medarbetare på Sheltie.ifokus
- Hemsida

[Ebfotograf]
0

Tävling: Utställning, Öppen Klass

Vart: Orust

När: 29/5

Hund: Diablo

Letfors
0

Tävling: Agility

Vart: kungälv

När: 17/4

Hund: Vicky

//Anna Letfors

www.letfors.webb.se

Yessica
0

Tävling: Lydnad
Vart: Bro-Håbo BK
När: 11 april
Hund: Don Fido's Will'erkulla "Pippi" en briard.

Dvs OM hon inte löper… Ska bli kul och se er Jennie! Kul tråd också! Skrattande

Ha en bra dag!

Medarbetare på tävlingshundar.ifokus
http://www.freewebs.com/sting-pippi

Cerrolyn
0

Så långt har jag inte kommit än, funderar lite smått på att efteranmäla mig till en tävling i slutet av april.

**MVH Cerrolyn

[Malin3033]
0

Då är det två som ska tävla imorgon - lycka till tjejer! Glöm inte resultatet här sedan ;)

Yessica
0

Det blev inget, Pippi bestämde sig för att börja löpa igår. Flört Aja. Lika bra säkert. Vi har inte varit så sams i veckan och vi skulle ändå inte lägga platsliggning. Nu slipper vi komma med ett dåligt resultat och har pengar innestående! Skrattande

Ha en bra dag!

[Jemla]
0

RESULTAT Lydnadsklass 1, Bro-Håbo 11/4: 139,5 p, 3:e pris plac. 13/17. Inte vår dag helt enkelt men är grymt nöjd med 10-10 i början och en 8,5 på linförigheten (tidigare har vi fått 6-6,5 på lf så vi har verkligen jobbat på detta!).

Hade faktiskt lite "otur" i flera moment och sen nollade vi tyvärr apporteringen och hoppet (!)… När det var dags för hoppet kom Felix på att han visst ville ha apporten ändå (han såg att TL la den bredvid hopphindret - ska träna med detta som störning!) och girade tvärt efter hoppet och sen vart det pannkaka. Flört Men är jättenöjd med att Felix var så glad och när vi kom ut från planen ville han bara köra mera! Glad

Nästa Tävling: Lydnadsklass 1

Var: Knivsta BK

När: 18/4

Hund: SE VCH Larix Evidence Of Crime (Felix), engelsk springer spaniel

Yessica
0

Just det. Nästa tävling:

Nästa Tävling: Agility 1 + hopp 1

Var: SBK Sthlms avd

När: 24/4

Hund: Don Fido's Will'erkulla (Pippi)

OM hon löpt klart!

Ha en bra dag!

[Jemla]
0

RESULTAT Lydnadsklass 1, Knivsta BK 18/4:
133,5 p, 3:e pris plac. 7/10. Felix var helt lost så vi nollade ställandet och fick halvkassa poäng rakt igenom. Nu lägger vi lydnaden på hyllan ett tag och satsar på agilityn istället! Skrattande

Nästa Tävling: Hoppklass 2

Var: SBK Sthlms Avd

När: 25/4

Hund: SE VCH Larix Evidence Of Crime (Felix), engelsk springer spaniel

Hur gick det för Letfors & Empisen den 17/4? Glad

[Malin3033]
0

#13 Då ses vi där! Såg att PM:et äntligen har kommit ut och det blir en härlig sovmorgon!

[Jemla]
0

#14 Hälsa gärna om du ser oss, jag har nog fortfarande inte kommit fram till om jag har sett er på tävling eller inte - och det brukar ju vara ett antal fler shelties att hålla koll på än springrar om man säger så. Tungan ute

[Malin3033]
0

#15 haha, sant så sant. Men nu är det ju bara drygt 14 starter i small så det booorde inte vara några problem. :)

Yessica
0

#15 Haha! Jag håller med dig! Malin kom fram till mig och sa hej på SoSu's tävling och jag kände inte igen henne. Flört Haha! Lite pinsamt ju!

Ha en bra dag!

[Malin3033]
0

#17 haha, faktiskt - det var pinsamt! Man kunde inte ta fel på att det var du iallafall. Hade jag varit minsta osäker hade jag inte sagt hej.  Men det står till och med "malin" på min jacka. ;) Baksidan massa reklam för volleyboll. Om det inte är för kallt på söndag, då blir det annan jacka.

[Jemla]
0

#18 Okej, då hoppas vi av flera anledningar att det slutar komma snö-äckel från himlen! Flört Ses!

Verkar vara flera här i tråden som ska tävla i helgen, lycka till!

Yessica
0

Blir ingen tävling för oss imorn. Pippi har 1-3 dagar kvar på löpet tror jag. DRYGT! Men kanske kanske kommer jag och hejar på Jennie och Malin på söndag. Flört Om det är bra väder så jag kan ta kort.

Nästa Tävling: Agility 1 x2

Var: Västerås KK

När: 1/5

Ha en bra dag!

[Malin3033]
0

#20 Det kommer bli kanonväder imorgon! :D

BrightGloria
0

Resultat Agilityklass 1: Det gick inte snabbt på något vis, men vi nollade och kom på sjunde plats! Fick även vår första rosett. :)
Resultat Hoppklass 1: 5 fel och fortfarande långsamt. Är ändå jättenöjd över denna dagen!

Nästa tävling:

Gren: Agility**
När:** 01/05-10
Var: Hammarö
Hund: Min Shetland Sheepdog Zelda

//BrightGloria
- Hemsida

[Jemla]
0

Utställningsresultat: Igår var Robin på utställning med sin uppfödare och blev 1:a junkl med CK! Skrattande

Resultat hoppklass 2, 25/5 i Kista: 0,23 fel, plac 6/23. Seg men duktig Felix!

Nästa tävling:

Klass: Hoppklass 2 x 2
När: 2/5
Var: Märsta
Hund: SE VCH Larix Evidence Of Crime " Felix", engelsk springer spaniel

[Malin3033]
0

Resultat 25/4 i Kista
Hoppklass 2: 5fel, en vägran innan slalom. 37,23sek. 4/14.
Det bästa loppet vi gjort i tvåan, jag är verkligen kanon nöjd! Vi lyckades komma igenom passager som vi aldrig tränat förut och den dumma vägringen innan slalom bryr jag mig inte om. Cool

Agilityklass 2: Disk.
Debut! Ronja var över över övertaggad och hade ingen tass på jorden. Stundtals var kommunikationen och tajmingen kanon men Ronja var lite för vimsig och vi diskade oss när hon tog hindret från fel håll.

Se hopploppet:

Nästa tävling:

Klass: Hoppklass 2 x2 & Agilityklass 2 x2
Var: Märsta Sigtuna BK
Hund: Mojsans Black Diamond "Ronja". Shetland Sheepdog.

Nikkis
0

Kanske dax för mig att börja synas lite mer här nu. ^^

Dessa tävlingar är de jag har anmält mig till, men jag vet inte ännu om jag kommer med på spårtävlingarna (Jätte svårt att komma med!) - Men jag Hoppas att vi Inte blir bortlottad, så ni får hålla tummarna!Flört

Jag kommer tävla med min Schäferhane Nero.

Gren: Bruks Spår
Klass: Appell
När: 3 JuliVar: Danderyd/Täby BK

När: 4 September
Var: Sthlms Södra BK

När: 11 septemberVar: SoSu BKGren: Lydnad
Klass: 1
När: 6 JuniVar: Södertälje BKGren: Lydnad
När: 8 JuniVar: Botkyrka BKGren: Lydnad
När: 16 JuniVar: Sthlms Södra BKFår se om jag ska anmäla till några Rapporttävlingar i höst, återkommer om det.Cool

Chachaa
0

resultat: agility hopp klass 1 28/3 nordmaling

vi fick 18 fel och kom 9. de va första tävlingen så vi var lite ovana:P

nästa tävling:

gren: agility

klass: hopp 1 och agility 1 båda dagarna

var: umeå

när: 6 och 7 juni

hund: mellan pudel chippen

TinaH
0

Jag var och tävlade på Helsingborgs BK den 25/4-10.
Resultat och Bedömning

MOMENT

KOEFF

BETYG

POÄNG

DOMARENS KOMENTAR

MIN KOMENTAR

Platsliggande

3

10

30

Han låg Stolt som en kyrktupp!! - ingen snusning, inte ens tog han huvvet på backen, inte ens tjuvade på att han satte sig för tidigt! - Matte nöjd!

Tandvisning

1

10

10

Klart man kan visa hela garnityret för domaren!

Linförighet

4

0

0

DK, Snusar, kortkoppel ej sitt, drar

Hade det varit SM i IPO, så hade Boy garanterat vunnit ….SUCK! - Han var på Goldenplaneten!!

Läggande

2

9

Snusar

Ja jo, som sagt…han gillar backen!

Inkallande

3

9.5

27

Avslut

Han lovar, liite

Ställande

3

18

DK, många steg, avslut

Tja…han glömde stanna…. Och så fick han för sig att snurra lite när matte kom… SUCK!!

Apportering

1

10

10

Tja har man en appotör - så har man! :-)

Hopp över hinder

2

10

0

Tjuvstart

Tja den lilla slyngeln och jag hade ett samtal efteråt….

Helhetsintryck

1

7

Mycket glad hund

Har man en Boy - så har man en glad skit! ,-)

Summa

20

120

3. Pris plac 8

Nu har jag sagt det att träningen i framtiden ska jag lägga vikten på följande:

Linförigheten.
Han kan momentet linförighet, men jag ska få honom att sluta och snusa.

Hoppet
Befästa att det är MITT  "hopp"-ord som gäller - INTE TLs!
Befästa detta.

Ställandet
ska jag träna in merä på och befästa.

Nu blir det hård träning!!
För den 8maj så ska jag försöka stå på banan igen.
Ska ringa och fråga om efter anmälningar till en OFF LK1 då.

efter jag var inne så fick Boy 2 grisöron och mumsa på.Glad

Dommaren sa när jag hämtade protokollet efter tävlingen vid prisutdelningen att
"_Du har en mycket glad och trevlig och stabil hund - det ska du veta!"
_Tack Lillemor Nilsson för dom orden!Kyss

Jag är faktiskt nöjd med dagen.Glad
Trotts 2 nollor.
Detta är hans andra OFF tävling

------------------------------------------------------------------------------

Mina nästa tävlingar är:

• **OFF LK 1: Bjuvs BK den 8/5-10
    **(har efteranmält, håll tummarna att jag kommer
    med)

•  OFF LK1: Höganäs BK den 15/5-10

• OFF LK 1: Söderåsens BK den 30/5-10

Detta är mina tre närmaste. Har planerat in fler, men så måste min schaffis ställa upp med (gubbenFlört). Hmmm…undra vad man kan fjäska med….Oskyldig

Mvh TinaH

[Malin3033]
0

Lycka till alla som ska tävla i helgen!

Yessica
0

Disk i båda agilityklasserna idag. Hon har blivit rädd för gungan så inte så bra. Men är jättenöjd ändå! Skrattande Filmer finns i bloggen. Man kan komma dit via hemsidan.

Nästa Tävling: Hopp 1 x2

Var: Västerås KK

Ha en bra dag!

BrightGloria
0

Zelda och jag fick 10fel i hoppklassen och blev diskade i agilityn. Hon hoppade av gungan tre gånger! Blev jätteförvånad, hon som älskar det hindret. :O

Nästa tävling: Inoff. hopp och agility med Zelda. Rookie hopp och agility med Meya.

Var: Karlstad

När: 9 Maj

//BrightGloria
- Hemsida

Yessica
0

Började med att göra ett riktigt bra lopp med bara två rivningar! Jättenöjd! Men sen till andra klassen orkade hon inte hoppa, kröp under hindrena. Som satt på 60 nästan 65cm… inte kul alls! Skrikandes Hon var också trött i huvudet, sprang ifrån mig ut från planen. Men fick på henne igen rätt så snabbt. Men när vi tog ett hinder så skrek domaren argt åt oss att lämna planen direkt. Vad tusan kan man inte få visa hunden att HÄR är vi… Var ändå klass 1 liksom. Skrikandes Hmpf!

Nästa Tävling: Lydnad 1

Var: SBK Sthlms avd (Kista)

När: 4/5 (kväll)

Hund: Don Fido's Soulsting (Sting)

Ha en bra dag!

[Jemla]
0

RESULTAT 2/5 Märsta-Sigtuna:

Hopp2A: 0 fel, placering 12/34. Vi hade några onödigt stora svängar men tiden hade nog ändå inte räckt, det var 16 felfria och bc-ligan (och en malle) la beslag på de 5-6 pinnarna som delades ut.

Hopp2B: disk. Felix gick ur slalomen i näst sista porten av okänd anledning (dessbättre tror jag att det var för att han var så taggad!). Vi tog om slalomen och fortsatte sen men jag var rätt slapp eftersom vi redan hade massor av fel - så han tog ett hinder för mycket.

NÄSTA TÄVLING:

(Hmm, vi är anmälda till lkl 1 i Kista på tisdag men just nu lutar det åt att vi inte åker…får se…)

Nästa Tävling: Agility 3 + Hopp 2

Var: Gävle BK

När: 8-9/5

Hund: SE VCH Larix Evidence Of Crime "Felix", engelsk springer spaniel

TinaH
0

Vad var det för knäpp dommare?!?
man brukar ju få hoppa några hinder enfter man har blivigt disskad….

Men han hade nog brottom hem….eller nått :-)

Mvh TinaH

Yessica
0

#33 Jadu.. Vet inte vad han hade för anledning. Ett hinder kan man väl få ta så hunden vet vad den ska göra?

Ha en bra dag!

TinaH
0

# 34

Kan inget annat än att hålla med dig. Dom gångerna jag har sett på agility tävlingar så brukar dom som har blivigt disskade, ta det hindret som dom blev disskade vid, plus 2 ut hoppnings hinder…..eller nått sånt.

------------------------------------------------------------------------------

Min nästa tävling är:
**Bjuvs brukshundsklubb
Lördagen den 8/5-10
**Lydnads Klass 1

Jag efter anmälde mig i torsdags, fick besked igår att jag kom
med…inte för att jag blev mindre nervig….men men….Skrattande

Mvh TinaH

Yessica
0

Gick sådär idag. Men TL skrek högt när han kommenderade oss… Vilket gjorde Sting osäker och okoncentrerad. Men dom här betygen fick vi. (Lydnadsklass 1 alltså)

Platsliggning: 10p
Tandvisning: 10p
Linförighet: 5p
Läggande: 0p
Inkallning: 9p
Ställande: 8p
Apportering: 6p
Hopp över hinder: 9p
Helhet: 6p

Summa: 141p och ett andra pris. Placering 7 av 10.

Nästa Tävling: Inofficiellt U-DM! Lydnad 1 & Agility+Hoppklass 1

Var: Nacka BK (Nacka HU & Skarpnäck HU arrangerar)

När: 13/5

Hund: Don Fido's Soulsting (Sting) lydnaden och Don Fido's Will'erkulla (Pippi) agilityn

Ha en bra dag!

Smultronbarn
0

Hej hopp, jag har anmält till följande tävlingar:

När: 23/05-10,   6/6-10
Var: Arneby,       Växjö
Hund: Sheltie'n LillaT

(sen om min hund ska det är en annan 5a Flört)

Har planer på lite lydnad också men inget bestämt än.

TinaH
0

Idag var det verkligen POWER i en liten Boy!! Han var på hugget!! Här kommer resultaten.

MOMENT

KOEFF

BETYG

POÄNG

DOMARENS KOMENTAR

MIN KOMENTAR

Platsliggande

3

8

25,5

Kramftigt kommando. 

Kan inte begripa vad det var med dommaren, jag har inte använ mig av högre komando än vad jag bruar, och har aldrig fått avdrag ör det innan.

Tandvisning

1

8

8

Ej stilla 

Jag har då aldrig varit med om att en hund som är frammåt och glad, få avdrag på tandvisining. Boy var posetiv gick fram med viftande svans och var skitglad. DET fick han avdrag för!!

Linförighet

4

8

32

Sitter om, Dk

Denna LF var nog den bästa på en tävling, killen börjar på och lyssna.

Läggande

2

8

Snusar

Han bara inte snusade….han MUMMSADE på nått gott…hmmm…

Inkallande

3

9.5

27

Ställande

3

5

15

Ngt steg

Kan inte fatta hur man kan ryka 5 poäng för att han tar något steg, 2 poäng max kan jag gå med på.

Apportering

1

10

10

Tja har man en appotör - så har man!

Hopp över hinder

2

10

20

Han har lärt sig att det är matte man lyssnar på.

Helhetsintryck

1

10

10

Mycket trevlig hund. Okonc. Väderkänslig

Detta var ingen okoncentrerad hund idag. Så här koncentrerad Boy var idag har han aldrig varit innan på en tävling. Undra om domaren och jag var på samma tävling.

Summa

20

165

1. Pris plac 5

Dommaren sa efteråt och var jätte glad, "_Tina skulle du tröttna på honom nån gång, så ring mig - JAG ÄLSKAR HAN, han har gnistan, han har glädjen och har mycket av det man ofta kan saknar  på andra hundar. Där finns så jäkla stor potential i Boy så du anar nog inte det själv inte ofta man ser så bra Goldens idag har har ett sådan power i sina steg, vill vara till lags mycket nerver o mycket motor är inte enkelt nääää men jisses vilken diamant du har i snöret" _Jag svarade tillbaka "Tack tack tack…sa jag…och så frågade jag henne lite snabbt om hon ville ha "betalt" för orden, haha….tja matte älskar han ännumer,** *skrattar*

**Nu satsar vi på Höganäs den 15/5. Då vi hade tänk och skrapa ihop den andra 1a priset. Matte som inte skulle ha LP på honom, utan gå vidare till 2an….hahahaha Matte vaknade nog med filten i örat den natten…. LP1 here we come!!

Mvh TinaH

[Jemla]
0

#38 GRATTIS TinaH - bra jobbat! Skrattande

RESULTAT: Vi har nu kommit hem efter en agilityhelg i Gävle. Båda dagarna ca 10 fel (hopp 2) och disk (ag 3). Är sjukt nöjd med Felix förutom att han var lite flamsig med vida svängar igår i hoppklassen (vilket gjorde att han missade första porten i slalom). Resten av felen får jag helt ta på mig pga dålig handling. Han hade härlig fart i alla fyra lopp och jag är ändå jättenöjd! Skrattande

NÄSTA TÄVLING: (Ska döma en inoff. på torsdag och kanske startar med Felix utom tävlan, men det gills ju inte som tävling. Robin ska på utställning med sin uppfödare på lördag i Skokloster.)

Klass: Agilityklass 3 (2 st på lördagen, 1 st på söndagen)
När: 15-16/5 
Var: Knivsta
Hund: Springer spanieln Felix

TinaH
0

# 39 TACK!!Skrattande

Dett var hans 3dje startande OFF. så jag är rätt nöjd med min guldklimp! Oskyldig

Mvh TinaH

Yessica
0

GRATTIS TINA! Skrattande Fick du ingen kommentar för 9,5'an på inkallningen vad det var som drogs? Jag har fått avdrag några ggr för att Sting inte varit helt stilla vid tandvisning. Beror på hur kinkig domaren är… Vissa vill verkligen ha dom sittande HELA tiden, andra kör det stående. Så himla olika. Sen på platsliggningen är det väl också olika, men dumt att få avdrag för en sån grej… Förvånad Det har jag nog inte hört om i ettan i alla fall, kan vara i dom högre klasserna. Fast även där är det tveksamt. Skumt! Sen ställandet… säger som du, mycket avdrag för några steg. Då måste det varit något mer också… Konstigt konstigt.

Men BRA att ni fixade det ändå! Haha, nu blev det babbel om betyg. Oskyldig

Ha en bra dag!

TinaH
0

# 41

TACK! Skrattande

Jag kan inget annat än att hålla med.

Man behöver inte ge komentarer om det bara rör sig om ½ poäng.
Tandvisning är enbart en hanterings-grej. och det är skillnad om hunden  inte öppnar, backareller till och med morrar, men då ska den inte få tävla om hunden morrar.  Inte om hunden är glad och posetiv. *morr*

Tja platsen vet i fanken vad dommaren var på för humör. Det första kärringen gör när jag kommer in på planen var attt kika på mina HÄNDER!!!Förvånad….hon trodde jag hade GODIS!!!Skrikandes….Med komentaren "sån kontakt kan man inte ha på en LK 1 hund!!" Nähä, sa jag då kanske jag skulle hoppa till SM direkt?" *hmpfr…inte säga så om min Lippizanare!! FNYYS*

Ställandet, det var folk utanför banan, en domare till utanför banan och vänner till mig utanför banan, som kom fram efteråt och sa "den där 5an, ska du igentligen inte acceptera. Du hade kontakten ända fram, han stannade efter 1½-2 steg, och han stod kvar till du sa sitt, du ska inte ha merän max 2 poängs avdrag". Men som alla vet, så är det ingen idé att tjaffsa med domaren, för då kan man få oturen att bli ökänd. Men jag tänker undvika tävlinar med henne i fortsättningen.

men det var bara att konstatera att domaren dömmer och hon och jag var nte på samma tävling.

Det var en som fick 10 på hoppet, då hunden satte sig snett som 17, mosen var vid mattes midje och man såg hela sidan på hunden…..en 10p!!!Förvånad

Men vi skrapade ihop våra 165p, matte är skit-nöjd och struntar i dumma domare.

Men jag är ju nöjd med domaren sa efteråt på prisutdelningen.

"Tina skulle du tröttna på honom nån gång, så ring mig - JAG ÄLSKAR HAN, han har gnistan, han har glädjen och har mycket av det man ofta kan saknar  på andra hundar. Där finns så jäkla stor potential i Boy så du anar nog inte det själv inte ofta man ser så bra Goldens idag har har ett sådan power i sina steg, vill vara till lags mycket nerver o mycket motor är inte enkelt nääää men jisses vilken diamant du har i snöret"

Matte älskar sin Guld-Gosse!Kyss

Mvh TinaH

Yessica
0

Haha, OMG! "Sån kontakt kan man inte ha i LK1" Skrattande Skrattar ihjäl mig! Skumt med ställandet om det var fler som såg att det skulle varit mera… Och du, ALLA betyg under 10p SKA motiveras! Såhär står det i reglerna:
"Domaren skall i bedömningsprotokollet anteckna anledning till betyg understigande betyg 10."

Sådeså! Synd bara att inte alla gör det. Hmpf! Skrikandes

Ha en bra dag!

TinaH
0

# 43

Nämen lilla Yessika, det är väl självklart att man inte kan ha god kontakt med en hund som BAAAARA tävlar i LK 1  - Det månste du väl begripa!! Oskyldig *Dumma nedrans dommare och klaga på min lippizanare!!!!Skrikandes*

Sedan så tror jag att 9½ eller 10, det är så hårfint, så där behöver man nog inte komentera, men visst du har rätt - allt under 10.
Hade jag fått 8½ - så tror jag motivationen stod.

Vissa dommare har blivigt domare för att dom inte får bestämma hemma…..HAHA!!! Skrattande

Mvh TinaH

BrightGloria
0

Söndagen 9Maj, agility (inoff). Zelda gjorde två jättefina lopp. Nollade helt och hållet i agilityn och 5 fel i hoppet. 1 & 2 plats.
Meya och Stintan debuterade.
Allt slutade med hela 6 rosetter, även om två av rosetterna var lite roligt. Men det var inte rosetterna jag är nöjd över utan det är att det vara våra bästa lopp hittills!  Mer detaljerat står i bloggen.

Nästa tävling:

Vad: Agility (off)
När: 15 Maj
Vart: Torsby 
Hund:Zelda (sheltie)
Lopp: Agility&Hopp x2

//BrightGloria
- Hemsida

tsset
0

#39 "Robin ska på utställning med sin uppfödare på lördag i Skokloster"

Vänta vaaaaa? Utställning, Skokloster… antar att det är ssrk? Hålls det igen???!!? Förvånad heliga bananer, har de fått lov att använda marken igen?! HALLELUJAH! Skrattande Som jag saknat den utställningen, den är något extra… Nu vet jag vad jag gör på lördag iaf, tack för den infon! Flört

[Jemla]
0

#45 Grattis! Skrattande

#46 Yes, det är SSRK! Glad Känner mig lost, men aha det verkar varit ngt knas där…? Jag vet bara att det har varit utställning där många gånger, har dock aldrig varit där själv och hade velat åka nu - men svårt att klona sig för jag vill tävla agility då ju! Tungan ute

BrightGloria
0

#47 Vad snygg!
Tack!

//BrightGloria
- Hemsida

Nikkis
0

Jag kan uppdatera tråden med att jag lite hastigt och lustigt anmälde mig till U-DM i lydnad (och agility) som gick på Nacka BK igår, alltså samma tävlingar som Yessica deltog i. Glad

I agilityn så diskade vi oss, men det hade jag räknat med, våran debut i agility och vi har inte tränat ett jota det här året.
Men vi tog oss igenom hela banan med hög fart och glädje, han tog varje hinder - vissa gärna Fler gånger och åt fel håll, hahah! KUUUL sa Nero.
Nåja, han var jätte duktig och jag är SÅ nöjd!

I lydnaden (Klass 1) så fick vi ett första pris, 2:a placering.
Vilket betyder att vi är kvalade till U-SM i lydnad!!! Och får allt bekostat av SHU.SkrattandeCool

[Ebfotograf]
0

#49 - Grattis!

Nikkis
0
Yessica
0

Jag och hundarna åkte också till U-DM i Nacka igår. Jag bröt lydnad 1 med Sting efter inkallningen. Hon var inte med mig alls. Obestämd Pippi körde också lydnad 1 och fick ihop 123,5p (vi avstod platsliggningen). Jag är nöjd med henne ändå. Poängen:

Platsliggning: 0p
Tandvisning: 9p
Linförighet: 6,5p
Läggande: 9p
Inkallning: 7.5p
Ställande: 8p
Apportering: 0p
Hopp över hinder: 9p
Helhet: 6p
FILM

Sen körde Pippi även agility och hoppklass. I agilityklassen hann vi inte värma upp så vi var inte samspelta för 5 öre… Så Pippi sprang runt och var inte alls med. I hoppklassen hann vi värma upp, och det loppet kändes riktigt bra! 10 fel (fel i slalom+krock vid ett hinder). Kom totalt på en 11e plats! Duktig tjej ändå!
FILM

Idag tävlade jag och Sting officiell freestyle. Vi har inte tränat speciellt mycket. Utan mest att jag tragglat programet, och Sting följer mig rätt bra och tycker alla trixen är roliga, så det är inte några större problem. Glad Bara JAG vet vad som är nästa grej och så liksom. Vi skrapade ihop 74,5p med uppflyttningspoäng. Men det har vi redan sen innan, vi vill ju få ihop minst 80p på två tävlingar till så vi får vårat freestylediplom. Hihi!
FILM

Nästa Tävling: Officiell bruksutställning

Var: Katrineholm BK

När: 16/5

Hund: Don Fido's Soulsting (Sting), briard, öppen klass, tik

Ha en bra dag!

BrightGloria
0

Zelda och jag kom på första plats på agility klass 1 A och även på agility klass 1 B. Sedan kom vi tvåa på hopp klass 1 A & B.
Det hela slutade med fyra rosetter och 1 pinne i agility.

//BrightGloria
- Hemsida

[Jemla]
0

Grattis alla, vad duktiga ni är! Skrattande

Vi har tävlat i Knivsta denna helg, 3 x agilityklass 3. Igår diskade vi oss i båda loppen. I första loppet var Felix lite i sin egen värld, jag valde att diska oss när vi missade ett hinder. I andra loppet var han grymt duktig förutom att han smet upp på A-hindret bakom min rygg (enligt de tittande visade jag helt rätt, men min lilla knasvovve älskar balanshinder och ville inte lyssna!! SkrikandesTungan ute)!  är dock SJUKT nöjd med hans slalom samt vilken bra fart han hade igår trots att det var gassande sol och nästan 25 grader varmt!!! SkrattandeSkrattandeSkrattande

Idag var det en agilityklass. Man kan ju undra vad jag höll på med i en sväng när jag ropar: "ut, ut, UT, nej jag menar HÄR", inte lätt för Felix att försöka förstå sin matte! Flört Det vart två stora svängar då vi nääästan diskade oss - när jag klantade mig - men vi kom faktiskt i mål helt utan hinderfel (dock 3,83 tidsfel tack vare våra onödiga svängar)!! Första "felfria" klass 3 - loppet, jag är ändå supernöjd! Skrattande

Har träffat Robins kullsyster också som även hon kommer att bli agilityhund när hon "blir stor"! Skrattande

Nästa Tävling: Agilityklass 3 + Hoppklass 2

Var: Avesta HU

När: 22-23/5

tsset
0

Grattis till framgångarna! Nyfiken fråga kring DM/SM - tävlar ni i samma klass i SM eller blir det den aktuella klassen om ni skulle hinna ta er upp i högre klasser?

Och Jemla, en till nyfiken fråga; hur gick det för Robin? :)

TinaH
0
Tävlingsdagen som allt gick fel…..

Denna dagen bjöd på mer än ösregn. Jag vet inte vem som hade öppnat alla portar på kranarna, men FY vad det vräkte ner!! När vi kom fram så rastade husse Boy i det fina trevliga vädret, och jag gick in och anmälde mig och väntade på dragningen. Tja dragning….jag gillar att starta bland dom 5 första…..men fick NR 10!! Det var bara att låta honom vara i bilen en stund och sedan ta ut honom när det är 3 hundar kvar innan och värma upp.

Idag vet jag inte vad det var med Boy, jag var där men var han?!? Alla verkade vara precis nybörjare, utom några stycken. Jag tänkte - bära eller brista. **Det blev 2 platsliggningar och jag blev i grupp 2.
När man tittade på grupp 1 så var det inte en endaste hund som fick godkänt.
Det var 3-4 stycken som reste sig och sprang till matte/husse direkt.

****I min grupp så var det omläggning också.
**Först reser sig 1 och drar med 2. Boy var på hugget, men stannade hos mig. Jag fick lägga om men inte dom hundar som stack. Men vad hjälpte det, när en Ringmaster Good Boy, tog en EGEN repa på plan…….Skrikandes Första gången i hans liv han reser sig från en plats!!!

Tja det var bara att ta honom och sätta han i bilen. Hade ju start nr 10.
Sedan gick vi in för tävlingen, jag kan väl villigt erkänna att jag var koncentrerad, men hade den misslyckade platsliggningen tyvärr i tankarna. Det var 2 av 13 startande som klarade platsen!  Det  tycker jag är lite av 13 starter.

Jag har bestämt mig nu för att efter denna tävling, så kommer jag köra en LK 1a till. Sedan går jag vidare till 2an.* Nästa tävling är Söderåsens BK sista helgen i denna månad. *

LYDNADSKLASS 1  

MOMENT

KOEFF

BETYG

POÄNG

ANTECKNINGAR

MINA KOMENTARER

1.       PLATSLIGGANDE

3

0

0

Idag kan jag bara hålla med domaren om hans kommentarer.

2.       TANDVISNING

1

10

10

3.       LINFÖRIGHET

4

5

5

Ryck, okonc. lek, dk

4.       LÄGGANDE

2

7

7

Steg, långsamt ner

5.       INKALLANDE

3

6

6

Tjuvstart

6.       STÄLLANDE

3

7

7

Steg

7.       APPORTERING

1

7

7

Tappar

8.       HOPP

2

10

10

9.       HELHETSINTRYCK

1

7

7

kontaktproblem

SUMMA

20

117p

1.       Pris                 2. Pris                   3. Pris

Domare: Stig Ekberg

1.       Pris 160 - 200 p 2.       Pris 140 - <160 p 3.       Pris 100 - < 140 p

Mvh TinaH

Nikkis
0

Man ska starta i den klass man redan tävlat i.
Så blir jag uppflyttad till LK2 innan SM:et så får jag inte starta i den såvida jag inte tävlat i den minst en gång innan.

Men jag kommer köra på LK1 på SM:et även om jag blir uppflyttad till 2:an.
Detta eftersom jag vill vinna och vi är säkra i den klassen, orka riskera en vinst liksom, haha.Cool

Cerrolyn
0

När fick ni ett 1a pris, minns ej.

**MVH Cerrolyn

Yessica
0

Utställning med Sting idag. Kritiken löd såhär: Korrekta proportioner. Tillräcklig benstomme, något oparallella huvudlinjer. Något kort i nospartiet. Vackra mörka ögon, korrekta öron. Tillräcklig hals, kraftigt välvd i länden. Kunde ha mera förbröst, knappa vinklar fram. Korrekt bröstkorg, aningen brant kors. Korrekta sporrar, kunde ha längre steg. Allt för hög svansföring.

Blev en 2a och rakt ut direkt.

Nästa Tävling: Officiell lydnadklass 1

Var: Bro-Håbo BK

När: 21-23/5

Hund: Don Fido's Soulsting (Sting), briard

Den 23/5 kör Pippi (Don Fido's Will'erkulla) inoff KM också Glad (avstår platsliggning)

Ha en bra dag!

TinaH
0

# 58

Förra helgen i Bjuv

Mvh TinaH

tsset
0

#57 Ah, så du inväntar alltså start i LK2 till efter SM så ni får tävla i LK1 på SM med större chans till vinst? Misstänkte att det var något sådant, att de jävlas med en så man måste vänta med start i högre klass tills SM är klart… Det var min spontana tanke iaf, dra ut på det så mycket det går så stackarna får plågas!  Flört

Cerrolyn
0

#59 - Grattis

#60 - ok

**MVH Cerrolyn

Nikkis
0

Hahah ja precis så är det. Vi kan ettan glasklart nu så det vore dumt att jäkta ihop en 2:a och därmed riskera en vinst.

Njaah, det är dock ganska så försteåerligt att man ska tävla i den klass man har off. starter i på ett SM.
Jag menar, jag skulle kunna starta i 2:an på SM:et om vi nu skulle bli uppflyttade innan dess, MEN bara Om jag då officiellt startar i 2:an innan också. =)

[Ebfotograf]
0

Ska på träningstävling i agility idag.

TinaH
0

# 62

varför undrade du?!

Mvh TinaH

Cerrolyn
0

#68 som jag skrev i #58 så hade jag missat det.

**MVH Cerrolyn

[Jemla]
0

RESULTAT Avesta 22-23/5:

Ag 3 lördag: 7,10 fel (bara tidsfel) pga att Felix skulle spana in en snygg golden innan slalomen, grr på honom! Flört

Hopp 2 lördag: 0 fel, placering 3/37 (kändes bra att stå på pallen efter två bc Flört) och vår första pinne i hopp2:an! Skrattande

Ag 3 + hopp 2 söndag: disk + disk! Sjukt lerigt på speedway-banan eftersom regnet öste ner hela dagen. Felix var duktig trots detta, bara jag som klantade mig lite. Hopp 2 gick toppenbra förutom att vi tog ett hinder för mycket. Jag är SJUKT nöjd med helgen iaf! Skrattande

(Foto: Malin Tångring)

Nästa Tävling: utställning 29/5 (junkl)

Var: Österbybruk

Hund: Fire´N Ice Saint Amour "Robin", engelsk springer spaniel

Är anmäld till hopp 2 med Felix i Olandstrakten samma dag, om jag har tur så går hopp 2 på eftermiddagen och utställningen är klar då (Olandstrakten ligger på "hemvägen"), men utställningen har prio ett. Glad

Yessica
0

#67 Grattis till pinnen! Får se om vi hinner ses på Olandstrakten, jag och Pippi ska köra hoppklass 1 bara.

Ha en bra dag!

Yessica
0

Tänkte att jag inte skulle "sno" hela tråden med min långa berättelse om våran fantastiska helg, så mer om våran lydnadshelg finns här.

Nästa Tävling: Officiell hoppklass 1 (ev. agilityklass 1 också. Har mailat och frågat om jag får efteranmäla, kom på att även om hon är rädd för gungan kan man ju springa förbi och få ett uppvärmningslopp i alla fall. Haha!)

Var: Olandstraktens BK

Hund: Don Fido's Will'erkulla (Pippi), briard

Ha en bra dag!

TinaH
0

Nästa Tävling: LK 1

Var: söderåsens BK

Hund: Ringmaster Good Boy

Mvh TinaH

Crazzysazza
0

Nästa Tävling: Agility inoffeciell

Var: Kungsör Bk

Hund: Little Pimilly´s Dexter och Fallow my heart´s carful baby

Båda hundarna ska göra sin debut och de tävlar imot varandra i medium klass

Nikkis
0

Nästa Tävling: LK1

Var: Botkyrka BK och Sthlms Södra BK

När: 8 samt 16 Juni

Hund: Min Schäferhane, Nero

Återstår att se om vi kommer med på Appell spårtävlingarna. =)

[Ebfotograf]
0

Imorgon så bär det av till Orust kl 06.30 för att ställa ut Diablo ;)

TinaH
0

Resultat:

Var på Söderåsen och tävlade söndagen den 30/6-10.

Tja denna domaren måste då vara snäll i sin bedömning. För Boy var inte alls med på banan idag. Han kan samtliga moment!
Han största intresse just nu är FLICKOR!!….och tramsigheter och detta leder till okoncentration!!!Skrikandes
Så jag är jäkligt glad att jag fick ihop det jag fick….För han var inte värd dessa poäng (enligt mig).

Men jag är nöjd! 1a pris och 11plac. av 17 startande.
Poäng: 161.
Så nu har jag en start till så har han sitt LP. Glad
Struntar igentligen vilken placering ha får, bara man får uflyttningspoängen.

men domaren älsar honom.
Publiken älskade honom.
"man kan inget annat göra!" sa dom.
Det är mycket mycket motor i honom, mycket "will to go!!"

Mvh TinaH

Yessica
0

Grattis! Ska du köra en tävling till ändå nu när ni är nära Lp? Glad Eller flera kanske?

Ha en bra dag!

Yessica
0

Tävlade agility på Olandstrakten Bk i lördags 29/5 med Pippi. Agilityklassen valde vi självdisk eftersom hon blivit skraj för gungan. Men hon var jätteduktig! En snurr innan ett hinder, men annars kanon! Hopploppet blev det också disk på, då hon kröp under ett hinder och det revs, jag tänkte inte på att jag kunde gå tillbaka och bara ta henne mellan hinderstöden så det inte blev disk utan bara några fel liksom. Men men, fortsatte så det blev disk. Men jättenöjd med bland annat slalomingången, för jag gjorde ett bakombyte bakom! Skrattande Filmer kommer så småningom.

Nästa Tävling: Agility 1 + hopp 1 (Pippi) Ev. Agility 2 + hopp 2 (Sting)

Var: Härnösand BK

När: 2-4/7

Hund: Don Fido's Will'erkulla (Pippi) och Don Fido's Soulsting (Sting)

Hoppas alltså på att Sting kommer kunna köra någon klass där uppe, kanske inte alla tre dagarna och alla klasser varje dag. Utan kanske en av klasserna på fredagen, vila lördag och sen köra den andra klassen på söndagen. Glad

Ha en bra dag!

[Ebfotograf]
0

I lördags så ställde jag ut Diablo på Orust.

Vi kom BIG.2 & BIS.2

Kritiken kan ni läsa på www.samosie.webb.se

TinaH
0

# 75

Tack! Skrattande

jag kommer givet att nu starta i 1an en gång till i allafall.

Min nästa planering, som jag har är Bjuvs cupen den 3-4/7-10

Men jag har inte bestämt mig om jag ska ta bägge dagarna eller inte….sitter här nu i valet och kvalet.

Så denna månaden framför oss så ska jag låta han få lite vila från träningen med ändå inte….hur lät det där?!?Obestämd

Jag menar att han behöver nån vecka paus, "och bara vara hund" - typ.Glad
Dom behöver sin vila, och pauser i träningen ibland, det är nyttigt för dom. (Även om man som förare har svårt och låta bli -det är ju så kul och träna) Oskyldig

Mvh TinaH

Yessica
0

#77 Grattis! Skrattande Men, ehm, hur kunde du gå vidare till BIS-final fast du kom tvåa i gruppen? Det fattar jag inte riktigt…

Ha en bra dag!

[Ebfotograf]
0

#79 - Vid blandrasutställningar så kommer 3, 2 och 1 vidare till finalen men ibland så är det bara 2 och ettan som går vidare till final. Jag vet inte varför det är så, men tydligen så är det så

Yessica
0

#80 Ahaa, så det var blandras. Konstigt att det är så, men kul med fler hundar till BIS. Men då är det ju inte dom hundarna som är absolut absolut finast som är där. Haha! Men jättegrattis till era placeringar ändå!

Ha en bra dag!

Cerrolyn
0

Förra tävlingen gick skit, har redan förträngt den, den jag VILL minnas är metall+hopp och vittringen som han fick 8,5 på, resten är osagt.

Nästa tävling: ?

**MVH Cerrolyn

Smultronbarn
0

Tänkte berätta hur det gick för oss :)

På agility loppet så såg min tös dommaren och bara la sig på balansbomen. Så vi diskade oss, men sen blev det fart i hopploppet!!

5fel och en 9:de plats! ;)

Riktigt roligt eftersom vi brukar bli diskade.

Nästa tävling är nu på söndag! Önska oss lycka till.

Vem vet, kanske vi kommer komma någon vart i agilityn?! Skrattande

[Jemla]
0

Är det bara för mig som iFokus har legat nere fram tills idag? Förvånad Orättvist att ni kunnat vara inne här utan mig! Flört

Ställde ut Robin i Österbybruk den 29/5. Han fick en tvåa då han är för stor för att vara 10 månader (som han var då, nu har han just blivit 11). Domaren kommenterade det med att han är "för mycket och för kraftfull för sin ålder". Jag kan bara hålla med men tycker att det var en fin kritik annars, så vi väntar nog med att ställa mer tills han kan gå i öppenklass, dvs vid 15 månader. Glad

Kritiken:
En för stor och för grov hane för sin ålder. Mkt maskulint huvud som har rätt form. Passande hals. Utmärkt kropp. Passande vinklar fram och bak. Kraftfull benstomme. Särdeles bra och korrekt ögonfärg. Välvinklad bak. Lite rund och kort i korset, annars utmärkta rörelser.

2:a pris

Åkte direkt till Olandstrakten, dvs fortfarande den 29/5 och hann köra en hoppklass 2 med Felix. Satt i 4 timmar i regnet/lervällingen och väntade på vår start då det inte var nån idé att åka hem emellan, ibland undrar man ju vad man håller på med. Flört Vi gick sen in och diskade oss, Felix tog fel tunnelingång eftersom jag visade slarvigt. Han brukar inte ha så mycket tunnelsug men eftersom vi har tränat mycket på det på sistone är jag ändå nöjd med att han faktiskt drog självmant på tunneln! Glad

Nästa Tävling: Öppen agility + öppen hopp, Folksam Cup (inoff)

Var: Märsta-Sigtuna BK

När: 13/6

BrightGloria
0

Nästa tävling

Sport: Agility
Klass: Ho&Ag 1**
Vart:** Arvika
När: 3Juli
Hund: Zelda, sheltie

//BrightGloria
- Hemsida

Cerrolyn
0

Hmm här tänkte jag skvallra men så ser jag arr HarrietKiara inte ens hade skrivit att hon och Kiara var i Lessebo och tävlade lydnad i klass I. Fy på dig. En tredjeplats och 154p blev det. Jag kan inte hjälpa att tycka att domaren kunde slänga dit 6p till men jag tycker verkligen att det var bra gjort. Nu sitter jag och inväntar att hon ska uppdatera sin hemsida eller sin blogg.

**MVH Cerrolyn

Smultronbarn
0

Hej hopp! Det gick super för mig och lillaT på tävlingen.
I agilityklassen blev det inga fel på banan, däremot lite tidsfel och en 20 plats.
I hoppklassen fick vi 5fel och en 21plats. Av ca 60 starter Skrattande

Det går bara bättre och bättre, från disk till inga fel alls!! Vi tar små kliv med stora resultat! Skrattande

[Jemla]
0

#87 Härligt!! Skrattande

Vi tävlade Folksam Cup i Märsta idag. Grillfest igår, för lite sömn och för tidig morgon gjorde att första loppet blev "hej kom och hjälp mig" ungefär. Oskyldig Blev en powernap i stolen och sen var båda taggade till hoppklassen. Då bägge resultaten räknades ihop så hade vi ändå ingen chans då vi ju diskade oss i första, tog det som träningstävling (det var ju ändå inoff).

Hoppklassen är jag jättenöjd med! Vi missade ett hinder då jag missbedömt en sväng lite men annars gick det toppenbra och fick upp riktigt bra fart på honom andra halvan av banan! Så detta lopp är jag riktigt nöjd med trots disken (vad gör ett hinder mer eller mindre…)! Skrattande

NÄSTA TÄVLING:

Klass: Agility 3 och Hopp 2 
Vart: Gotland
När: 26-27 juni
Hund: Felix, eng springer spaniel

Workingdog
0

Idag tävlade jag och Tyra i inoff. öppen hoppklass i Skarpnäck, det blev disk för våran del men är ändå mer än nöjd över min lilla tösGlad Hon klarade sig igenom banan förutom dom 3 vägringarna då jag var lite sen på 1 av dom att skicka henne igenom däcket. Men för att vara debuten så är jag jäkligt nöjdSkrattande Och hon är så snabb så hon sprang in fel i slalomet och där kom våran sista vägranObestämd Men vi ska träna på och hoppas att det går bättre på nästa tävling :)

NÄSTA TÄVLING:

Gren: Freestyle

Vart: Tyresö BK

När: 19 Juni

Hund: Tyra, Cavalier/Cocker

/Mvh Jennifer

Medarbetare på Brukshundraser ifokus

Mickvor
0

Hej! Jag har precis debuterat inom freestyle med lilla Rut på U-DM i sthlms-distriktet den 23 maj, och det gick jättebra -vi vann! Idag tävlade vi även KM i lydnad (debut) och blev klubbmästare! Rut och jag kom också tvåa i Agility klass 1 small, där jag vann med min andra hund Mira :D

NÄSTA TÄVLING:

Gren: KM i Freestyle

Vart: Nacka HU

När: 15/6

Hundar: Mira & Rut, Borderterriers

Ska även tävla den 19.e i Freestyle klass 1 small med båda hundarna, samma tävling som du Workingdog! Ska hålla utkik efter dig :)

TinaH
0

Nästa tävling: Lydnadsklass 1
Vart: Bjuvs BK
Datum: 3 och 4de Juli
Hund: Ringmasters Good Boy
Ras: Golden Retriever

Det är en 2 dagars tävling, Bjuvs cupen.
ska bli skoj! :-)

Mvh TinaH

Workingdog
0

#90 Jag tror jag såg dig på U-DM också. Du var riktigt duktig :) Min tjej tappar koncentrationen så fort musiken drar igång :/ Man får väl bara hoppas att det går bättre på hemmaplan ;)

/Mvh Jennifer

Yessica
0

Jag hade tänkt åka till Tyresö och tävla freestyle. Men blev lat Flört Haha!

Ha en bra dag!

Workingdog
0

Igår var det freestyletävling. Gick bra för att vara oss ;) Vi slutade på 63,25 poäng och det är jag nöjd med. För hade inget färdigt program så improviserade en del av programet.

NÄSTA TÄVLING:

Gren: Agility och Hoppklass

Vart: Stockholm Södra BK

När: 3 juli

Hund: Tyra, Cavalier/Cocker och Godstaff's Long Tall Sally, Staffordshire Bullterrier

/Mvh Jennifer

Mickvor
0

Hej hallå! Glada nyheter, Rut och jag vann den officiella freestyletävligen på Tyresö HU den 19/6 i klass 1 - och fick hela 90,25 poäng!!= uppflytt till klass 2 men vi hänger kvar i klass 1 tills vi fått FSD1 :D Vår första officiella tävling, andra gången vi tävlar totalt. Är så otroligt stolt över min lilla KrutRut!

Med Mira gick det sämre hehe..men bättre än förväntat! Hon var hur duktig som helst i början av programmet och vi hade världens flyt, domaren sa efteråt att det var något av det bästa hon sett :O
MEN när Mira mot slutet insåg att hon inte skulle få någon godis så stannade hon helt enkelt och tittade surt på mig :P Så otroligt typiskt henne och så otroligt komiskt. Vi fick 75,25 poäng och uppflyttningspoäng. Vår debut inom freestyle så det gick ju bra, men vi måste verkligen träna på uthållighet… :)

NÄSTA TÄVLING:

Gren: Freestyle

Vart: Skarpnäck HU

När: 3 juli

Hund: Rut, Borderterrier

#94, det var kul att träffa dig och ni var jätteduktiga! Har lite bilder på er som jag tänkte lägga upp i en annan tråd om det är OK? :)

Workingdog
0

#95 Kul att träffa dig med. Och grattis :)

Ja det är helt okej :)

/Mvh Jennifer

tsset
0

#95 Grattis! Och, otroligt härligt att det "bara" är uthålligheten ni behöver träna på.. det kunde ju vart värre Flört

TinaH
0

# 95

STORT GRATTIS!! Skrattande

Mvh TinaH

Hannasjessie
0

Kanske dax att starta en ny sånhär tråd? ;)

Mvh Hannasjessie. :)

| - Russellbus.se
| - Agility, Lydnad, Rallylydnad, Viltspår_ 

Yessica
0

#95 Grattis till vinsten och kalaspoäng! Skrattande

Wii, hundrade inlägget i tråden. Flört Den här tråden kan vi ha kvar ett tag till. Fler inlägg får lätt plats.

Ha en bra dag!

Hannasjessie
0

Jag tävlar inte så mycket än med min hund. Vi har nyligen debuterat inofficiellt i agility. Sen kör jag lite utställning, men inget annat. Kanske fastnar för lydnaden snart, skulle vara kul att prova freestyle :) Får hoppas att hon inte löper när det är tävling eftersom det är våran officiella debut, men då flyttar vi fram den! :)

Ialla fall…vår…

NÄSTA TÄVLING:

Klass: Agilityklass I, Hoppklass I
Storlek: Small
Vart: Tibro BK
När: 28 Augusti
Hund: Racystar Canis Hokuspokus "Jessie"
Ras: Jack russell terrier
Övrigt: Officiellt debut!

| - Russellbus.se

Mickvor
0

#96, 97, 98, 100 - Tack! :D

#101 - Spännande med den off. debuten! Går säkert jättebra :)

[Malin3033]
0

Hm.. här var det längesedan jag uppdaterade ser jag. Nästa tävling är iallafall:

Onsdag 7/7
Stockholm Södra BK
Agility

Mojsans Black Diamond *Ronja*
Shetland Sheepdog
AG2 och HO2

Mickvor
0

Glada nyheter - igen! Idag tävlade Rut och jag i freestyle klass 1 hos Skarpnäck HU (fast tävlingen var på Sthlm Södra BK).

Vi vann och fick nu 92, 75 poäng!! Jag är sååå stolt över henne, nu har vi tävlat tre gånger och vunnit varje gång :O Om vi får över 80 poäng på nästa tävling så tar vi FSD1. Attans att jag inte var modig nog att tävla officiellt på U-DM, då hade vi varit där nu…

Tagga tagga tagga inför U-SM helt enkelt!! :)

NÄSTA TÄVLING:

Gren: U-SM i Agility, Freestyle och lydnad
Klass: Klass 1 i samtliga grenar
När: 30-1 Juli/Augusti
Hund: Urax Ylva-Li "Rut"
Ras: Borderterrier

Gren: U-SM i Agility & Freestyle
Klass: Klass 1 
När: 30-1 Juli/Augusti
Hund: Atterboms How High the Moon "Mira"
Ras: Borderterrier

Yessica
0

#104 WOW! Grattis! Skrattande Vad ni är duktiga!

Jag uppdaterar om våran agilityhelg här i Härnösand efter att vi är klara, och så fort jag kan.

Ha en bra dag!

Hannasjessie
0

Uppdaterar min lite då vi har sett inbjudan och ändrat klasserna! :)

Vi satsar på 4 lopp denna dag! :)

NÄSTA TÄVLING:

Klass: Officiell Agilityklass I, Officiell Hoppklass I, Inofficiell Agilityklass Öppen och Inofficiell Hoppklass Öppen
Vart: Tibro BK
När: 28 Augusti

| - Russellbus.se

Workingdog
0

Debuterade officiellt hopp- och agility klass 1. Och i agilityn kom jag 2a :D Men 0 fel men 4,84 i tidsfel. :D Men fick ingen pinne :( Det var bara 1:an som fick pinne då det bara var 11 av 26 starter som kom i mål utan disk.. Menmen så kan det gå. Är sjukt nöjd ändå, har ju bara tävlat inoff. hoppklass en gång förut :D

Men hoppklassen så började hon nosa innan vi startade och var sjukt seg? Och sen vägrade hon på platta tunneln :o Det har aldrig hänt. Jag vet itne vad det var… Men gick av då tiden var slut och åkte hem jätte nöjd över min lilla korv:D

Nästa tävling vet jag inte när det blir än. Ska kolla lite och sen anmäla mig till ngn bra. Agility iaf :) Tror jag lägger Freestyle på hyllan ett tag då det inte går så bra inne på plan ;)

/Mvh Jennifer

Elcyion
0

Grattis :D

Medarbetare på jack russel terrier

Yessica
0

#107 Anledningen till att du inte fick pinne i agilityklassen var för att ni hade tidsfel. Annars skulle ni också fått pinne. Inte för att det var för få starter. Man måste vara nolla både på tid och ind. för att få pinne. Sen så räknar man antalet starter inte 15% av dom som kommer i mål. Glad

Förlåt om du redan visste det här, lät dock inte som det, så ville informera lite bara. Grattis till fin debut i alla fall!

Ha en bra dag!

Workingdog
0

#109, Aha , hade blivit informerad fel då :P Dom jag pratade med sa att jag inte fick pinne för att dom räknade 15% av dom som kom i mål.

Men tack för informationen :)

/Mvh Jennifer

[Jemla]
0

Oj, länge sen jag uppdaterade här… tror inte vi har tävlat så mycket. 2 x disk i agilityklass 3 på Gotland. Ett hopp 2- lopp med tidsfel och ett som var felfritt så när som på rivning… Kunde han inte ha rivit i loppet där vi ändå hade tidsfel… Hmpf! Flört Men men, vi kom 2:a trots våra tidsfel på söndagen och fick ett Folksam presentkort så jag är nöjd ändå!

NÄSTA TÄVLING:

Klass: Hoppklass 2 
Storlek: Large
Vart: Stockholm södra BK
När: 7 juli (ikväll)
Hund: SE VCH Larix Evidence Of Crime "Felix"
Ras: Engelsk springer spaniel
Övrigt: Är anmälda till agilityklass 3 imorgon men jag har inte bestämt än om vi åker eller inte, men ikväll kör vi så det ryker - ska bara väcka Felix! Tungan ute

Yessica
0

Har lite tid nu att skriva hur helgen i Härnösand gick! Skrattande Jag är jättnöjd med dom!

Fredag 2/7
Sting HO2: 0 fel, tid 39.96 (id.tid 41). Plac 9/28. Hennes första tävlingslopp sen uppehållet i och med ryggen! Jättekul att nolla det då!

Pippi AG1: 10 fel, tid 45.39 (id.tid 49). Plac 10/36. 

Lördag 3/7
Pippi HO1: 5 fel, tid 43.14 (id.tid 48). Plac 2/38. Jättenöjd med henne! En enda fjuttig rivning… annars hade vi vunnit och fått våran första pinne. Men guh så fint hon följde mig! Lite snabbare kunde hon dock gått. 30 diskade sig i klassen av 38 starter, så jag är nöjd över att vi kom i mål. Hahaha!

Pippi AG1: 15 fel, tid 39.93 (id.tid 39). Plac 14/41.

**Söndag 4/7
**Pippi HO1: 5 fel, tid 41.25 (id.tid 47). Plac 2/30. Ojoj! Så bra hon gick! Nu var det jag som slarvade… Suck! Hon skulle in i en tunnel och jag gjorde ett bakombyte, för jag tyckte hon hade sug in i tunneln (en kort rak) och därför trodde jag att det gick. Men bytte lite för tidigt tror jag. Så hon gick ut igen. Surt! Nolla fram till dess och det var näst sista hindret. Men riktigt nöjd ändå! Även här hade det då såklart räckt till pinne om vi nollat.

Sting Ho2: 0.69 fel, tid 39.69 (id.tid 39). Plac 3/29. Hon kändes inte riktigt på hugget, och det ser man på tiden. Det var en lång målraka, där vi lätt kunnat knappa in dom få tidsfelen, men nej. hon rullade på där i samma tempo bara. Suck! Första hindret är hon segast på innan hon kommer igång. Såklart även här hade vi fått pinne om vi inte haft 0.69 (!) i fel… SUCK!

Sting AG2: 16.88 fel, tid 54.88 (id.tid 48). Plac 16/32. Provade här med flygande start, och då hoppade hon bättre på ettan. Vilket är ännu mer irriterande, då jag kunnat gjort det på förra loppet och fått pinne!

Alltså summa

7 starter, INGEN diskning! Tre placeringar på "pallen" och därmed tre rosetter med hem på våra nästan-pinne-lopp! Flört Kan inte vara annat än nöjd med dom faktiskt!

Ha en bra dag!

Yessica
0

Just det… nästa tävling

Nästa Tävling: Agility 1 + hopp 1 (Pippi) Agility 2 + hopp 2 (Sting)
Var: Fagersta KK i Smedjebacken "Bergslagsveckan"
När: 18-20/7

Dom kör inte alla lopp varje dag. Utan dag 1 kör Pippi ett agilitylopp och Sting ett hopplopp. Dag 2 kör Pippi ett agilitylopp och ett hopplopp och Sting vilar. Dag 3 kör Pippi ett hopplopp och Sting ett agilitylopp.

FAST jag ska kolla om det går att efteranmäla dom till någon klass var till. För jag tycker att Sting var pigg under helgen ändå! hade tänkt köra sådär här i Härnösand också. Men efteranmälde Sting till hoppklass på söndagen också då jag tyckte hon skulle klara det. vilket hon gjorde!

Ha en bra dag!

BrightGloria
0

Jag och Zelda kom 4:a i öppen, 2:a i hoppklass och 1:a i agilityklass. Fick pinne i agilitklassen! (Arvika bhk)

Nästa tävling: Agility x 5 och hoppklass x 5 klass 1
Var: Fagersta KK Bergslagsveckan
När: 18juli till 20juli
Hund: Zelda & Meya

Meyas debut!

//BrightGloria
- Hemsida

Elcyion
0

#114 GRATTIS till pinnen!

Medarbetare på jack russel terrier

BrightGloria
0

#115 Tack så mycket!

//BrightGloria
- Hemsida

TinaH
0

Nästa tävling: 6/8-10

Vart: Kristianstad BK

Klass: LK 1

Mvh TinaH

MiaMaria
0

Tävling: Agility 1 & hopp 1

Vart: Åsele Bhk & Strömsunds bhk

När: 7/8 + 8/8

Ras: Dansk Svensk Gårdshund

Namn: Fjellalunda's Gimli

Vår premiär på officiella banor Obestämd

BrightGloria
0

Den 19juli i Bergslagsveckan så fick Zelda sin första pinne i Hoppklass 1 och Meya som debuterade fick pinne i båda klasserna!
Resten var också fint fast vi fick varken pinne eller rosett där men jag är ändå supernöjd!

Nästa tävling:

Halmstad BHK
Agility
31Juli
Zelda & Meya kl 1

//BrightGloria
- Hemsida

[Jemla]
0

Resultat från Stockholm södra BK 7-8 juli. Hopp 2 onsdag - tyvärr en rivning, annars hade tiden räckt till 2:a plats. Agility 3 torsdag - 16,25 fel, mycket kaotiskt lopp - är förvånade över att vi ens kom runt. Flört Blev tyvärr inte att åka upp till Bergslagsveckan för oss…men:

Nästa tävling: 28/7-10

Vart: Knivsta BK

Klass: Agilityklass 3 large

Yessica
0

Vårat resultat från Bergslagsveckan finns att läsa i tråden "Res - Bergslagsveckan".

Nästa Tävling: U-SM
Var: Östra Svealands HU/SHU
När: 30/7-1/8

Klasser:
Sting kör lydnad 2, agility 2 och agility lag.
Pippi kör agility 1 och agility lag.

Ha en bra dag!

Yessica
0

Haha! Skoja bara, vi tävlar ju lydnad ikväll på Bro-Håbo BK. Båda hundarna, Sting i 2an och Pippi i 1an. Skrattande

Ha en bra dag!

Cerrolyn
0

Lycka till

**MVH Cerrolyn

Yessica
0

Det gick jättebra igår! Skrattande Jag är så nöjd med hundarna. Sting fick 160p så precis ett 1a pris (fast vi nollade läggande u. gång, koeff 1)! Andra starten i 2an! Det roliga är ju att vi inte ens hade som mål att tävla 2an i år! Vi hade som mål Lp1 och lära in klass 2 momenten. Men nu har vi startat 2ggr och har redan ett 1a pris! Vågar man hoppas på Lp2 i år också? Oskyldig Pippi reste sig tyvärr på platsliggningen. Rynkar på näsan Sen nollade hon också läggande u. gång. Resten fick hon bra betyg på och jag är jättenöjd med henne! 130p slutade vi på. Så hade hon legat kvar hade det räckt! Mer om betyg och alltihopa finns i min blogg: http://www.blogtown.se/blog.php?&id=yessica

NU är nästa tävling U-SM… eller tjaa, beror på om vi kommer med på agilitytävlingen på onsdag kväll hos Knivsta… I så fall hoppklass 3 med Sting.

Ha en bra dag!

Cerrolyn
0

Stort grattis.

**MVH Cerrolyn

Yessica
0

Haha! Nu kommer jag igen och säger att U-SM inte är nästa tävlingen! Vi kom nämligen med på kvällstävlingen på onsdag. Då ska jag och Sting debutera hoppklass 3! Skrattande

Ha en bra dag!

TinaH
0

Nästa tävling blev inte Kristianstad.

Nästa tävling blir: 15/8-10

Vart: Åstorp BK

Klass: LK1

Mvh TinaH

[Jemla]
0

RESULTAT från Knivsta BK ikväll:

Agilityklass 3 large: 1,38 fel, placering 12/45. Var bara 7 SM-pinnar som delades ut men jag är jättenöjd med att vi ändå gick "nästan nolla"! Glad

NÄSTA TÄVLING: Ungdoms-SM 1-2 augusti i Stockholm. Vi tävlar Agilityklass 3 large och Agilitylag (+ resp hoppklass)! Glad

[Empisen]
0

Nästa tävling: Utställning & race, öppen klass i Västerås den 14 Augusti.
Ställer inom rasklubben JRTC.

Yessica
0

Vi har inte så fint resultat att skryta med i debuten i hoppklass 3. En disk blev det. Men jag är nöjd med henne ändå! Många diskade, så en ganska krånglig bana. Glad Film finns på hemsidan.

Nu hinner vi inte klämma in någon mer tävling innan U-SM!

Nästa Tävling: U-SM
Var: Östra Svealands HU/SHU
När: 30/7-1/8

Klasser:
Sting kör lydnad 2, agility 2 och agility lag.
Pippi kör agility 1 och agility lag.

Ha en bra dag!

Cerrolyn
0

18/8

Växjö bk

Elit lydnad

**MVH Cerrolyn

Workingdog
0

Nästa tävling: 14/8

Klass: Ag1 och Ho1

Hund: Tyra

/Mvh Jennifer

Yessica
0

#132 Dit ska vi också sen! Skrattande

Ha en bra dag!

Workingdog
0

#133 Vad roligt :D Kanske vi stöter på varandra ;)

/Mvh Jennifer

Hannasjessie
0

Ändrat schema för oss! Hoppar över en tävling då jag inte känner mig riktigt redo ännu.

Flyttar debuten till…

NÄSTA TÄVLING:

Klass: Hoppklass I Agilityklass I
Vart: Vara Grästorp
När: 11 September

Får se om den blir av, kanske inte som kan skjutsa mig eller något annat förhinder. Men får hoppas att det fungerar! Är såå neervööössss…….

| - Russellbus.se

Workingdog
0

#135 va inte nervös :) Ta det som en träning bara :) Jag tänkte inte alls på att det var en tävling på min off debut ( hade bara tävlat en inoff innan) utan tog det mest som en träning och sket i hur det gick, och kom 2a i agilityloppet och var jätte nära på att få en pinne :)

/Mvh Jennifer

[Jemla]
0

Resultat från U-SM:

* 10 + 10 fel agility 3 + hopp 3 large, dvs totalt 20 fel och placering 8/14. Ingen jättehit men nöjd med duktiga Felix, felen vi fick var fel som vi inte brukar få. Tyckte han var jätteduktig och sjukt pigg & rolig i sista loppet! Glad

* 5 + 0 fel i agility & hopplagklass large. Laget tog guld! Skrattande

Nästa tävling: 15-16 augusti i Märsta. 1 x hopp 2 lördag, 2 x hopp 2 söndag.

Yessica
0

Resultat från U-SM!
# Sting fick 5 fel i hoppklass 2 och 5 fel i agilityklass 2 = 10 fel totalt och en 4e placering! Endast 1 sekund från bronsplatsen! MEN hade hon inte rivit eller flugit gungan som hon gjorde hade vi vunnit! Förvånad

# Pippi diskade sig i båda sina individuella lopp.

# Laget tog GULD! Skrattande (Mina två hundar och jag körde samma lag som Jemla). Jättekul! Wohooo! Enda laget som var i mål igår… och vi fixade alla fyra hundar i mål idag, toppen!

# Planen var även lydnadsklass 2 med Sting. Igår startade vi och fick ihop 131.5p och hamnade på en 6e plats inför idag. Men i natt hade Sting diarré och när vi la platsliggning var hon ofokuserad. När jag skulle lägga ner henne la hon sig inte på två röstkommandon. Så blev röstkommando + handtecken tredje gången. Sen så gick hon upp innan vi gömt oss. Suck! Jag valde då att stryka oss från dagens och vi fick alltså inget totalresultat. Hon var inte riktigt med igår heller…

Men jag är över lag nöjd med mitt första U-SM, trots att det såklart hade kunnat gå liiiite bättre. Flört

Nästa tävling: 14/8

Hund: Don Fido's Will'erkulla "Pippi" & Lp1 Don Fido's Soulsting

Klass: Ag1 + Ho1 (Pippi) & Ag2 (Sting)

Ha en bra dag!

Workingdog
0

#137 och #138 grattis till guldet :D

/Mvh Jennifer

Mickvor
0

#137 & 138, Först vill jag säga GRATTIS till er! :)

Här kommer resultaten från mitt, Miras och Ruts första U-SM!

Jag är totalnöjd med mina vovs, det gick så himla bra, mycket mycket bättre än förväntat!

Rut och jag vann Freestyle klass 1 och Mira och jag knep 3.e platsen! Att stå på prispallen med två hundar var svårt så Mira stackarn fick sitta ensam och se liten ut…som ni kan se på bilden :P

Rut och jag vann även Agility klass 1, vi nollade loppen båda dagarna och även om det gick långsamt för att vara Rut så gick det ju väldigt bra!

Mira kom 5.a i agilityn tror jag… helt ok, men hon var så seeeg så det är inte sant. Vi hade inga hinderfel, men tidsfel….hehe.

Rut och jag tävlade även lydnad klass 1 men strök oss andra dagen då det inte kändes bra alls. Opeppade som tusan.

Sen så tävlade jag lagklass och vi var det enda small-laget… alla fyra tog sig runt utan disk = vi fick guld! Mira nollade loppen båda dagarna och totalt så hade vårt lag väldigt få fel, vilket var roligt!

Lyckad helg helt enkelt! Nu ska vi krascha i soffan hundarna och jag :)

[Ebfotograf]
0

Det kanske är dags att starta en ny tråd om detta? Den börjar bli väldigt lång Flört

Workingdog
0

#140 Grattis :D Ni er extremt duktiga :D Ni kommer verkligen att gå långt :D

/Mvh Jennifer

[Empisen]
0

#140 Grattis! Duktigt! Skrattande

Mickvor
0

#142 & 143, Tack! :D

Workingdog
0

dags för en ny sånhär tråd? Den här börjar bli seg :)

/Mvh Jennifer

Cerrolyn
0

Jag låser nu denna tråd och skapa en ny.

**MVH Cerrolyn

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.
Inlägget är låst för nya kommentarer