Tävlingshundar iFokus

Tävlingshundar

Etikettövrigt
Läst 3960 ggr
Cerrolyn
0

Fästingsmedel *Undersökning*

Jag tänkte att vi skulle ha en egen undersökning på olika fästingsmedel. Min tanke är så här:

* Ni anmäler er i tråden att ni vill vara med och vilket medel ni använder.
* Under 2v tar ni och skriver upp hemma (OBS ej i tråden) hur många som har suttit fast och hur många som bara ha krupit.
När dessa 2v har gått så meddela ni att er eran period är över i tråden och ni får ett PM av mig med frågor som ni ska svara på.

OBS Inga svar i tråden.

**MVH Cerrolyn

Cerrolyn
0

Jag kommer naturligtvis att vara med själv och jag börjar nu.

Jag har ett kosttillskott som heter Fixodida som har testast på jakthundar som ska vara bra mot fästingar.

(Mer info kommer när jag presentera resultatet).

**MVH Cerrolyn

Katti
0

Jag är gärna med! Använder scalibor-halsband till mina tre hundar.

Cerrolyn
0

Kanon vad kul. Då kan väl du börja räkna idag.

Hmm kan du se om du få fram ett medelvärde på hundarna vad gäller fästingar? Förstår du vad jag menar?

**MVH Cerrolyn

Alex
0

Kan ju vara idé att kolla vart folk bor också, samt försöka "sprida ut" de olika medlen i landet om man säger så, så samma medel testas på olika ställen. Glad Tyvärr kan jag ju inte vara med själv då jag inte har någon hund längre, men hade bärnstenshalsband på honom som fungerade kanon, räknade inte fästingarna dock. Flört

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Cerrolyn
0

Det är en av frågorna som kommer med PMet man ska svara på efter de två veckorna.

**MVH Cerrolyn

tsset
0

Här har du två utan fästingmedel! Om du vill ha att jämföra med? Ena pga hög ålder, gift ska inte på denna hund och jag vill inte testa något annat på honom just pga ålder och "skick" så rejäla genomgångar av pälsen sker istället, ljus päls så de syns ju lätt. Inga fästingar hittills!

Den adra har inte fått några fästingar alls än, vilket är jättekonstigt då det ska vara mer fästingar i år och han rör sig i värsta snåren… ser jag någon kommer jag dock testa ett b-vitamintillskott! Kan tjoa till när/om jag börjar med den på yngsta så får du en två veckorsrapport från det "medlet" också :)

Cerrolyn
0

Låter toppen

**MVH Cerrolyn

Katti
0

# 3 Ja, men med en stor reservation för att jag kan missa krypare då alla vovvarna är både svarta och långhåriga (två finska lapphundar oich en portugisisk vattenhund). Men de jag hittar rapporterar jag och sätter sig någon fast så upptäcker jag den!

Cerrolyn
0

Kanon, ja det är inte alltid man upptäcker dem innan de ha satt sig på mörka hundar.

**MVH Cerrolyn

MoaW
0

jag vill gärna vara med Glad har en med scalibor halsband, en med frontline och en utan fästingmedel.

HundGlädje.nu - Hundkurser, Dogwalking och Fotografering.
För ökad kontakt och förståelse.

Cerrolyn
0

Kanon, du kan börja räkna imorgon.

**MVH Cerrolyn

Cerrolyn
0

När eran 2-veckors period har gått så kan ni bara skriva här "Jag är klar" eller liknande så kommer ni att få ett PM med frågor ni ska svara på.

**MVH Cerrolyn

[Jemla]
0

Jag har Scalibor på Robin och Horsewise (Köab) Fästingspray på Felix så kan vara testare av dessa!

zabelle
0

Gav upp Fixodida då det inte hjälpte alls förra sommaren. Har köpt Skudo Pet och hängt i halsbandet på min hund. 4 dagen idag.

Zabelle   

Tokryck
0

Vill du ha med någon mer som inte har fästingmedel så kan jag vara med. Alternativt så fortsätter jag med vitlökspulver (som jag hade tänkt sluta med idag) och berättar om det i stället?

SaraC
0

Kan också vara med om det är intressant med fler utan fästingmedel.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Cerrolyn
0

Kan vara intressant med vitlökspulver.

#15 & #16

Visst kan ni haka på även om ni kör utan.

**MVH Cerrolyn

[Evelinan]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Spännande! Jag är gärna med.
Använder bärnstenshalsband på mina två. Inte en fästing hittills i år.

(det är tredje säsongen jag har samma halsband på dom. första sommaren plockade jag 3 fästingar på hanhunden. förra säsongen ingen alls på någon av dom, och noll i år som sagt.)

Tizzla
0

Hmmm…minst 11 på mig och en på en av hundarna är årets skörd hittillsFörvånad Har tre hundar med Scalibor…de måste vara bra de där halsbanden…borde nog köpa ett till mig själv också!Skrattande

Katti
0

Ja, om de kunde göra dem svarta och med en tunn silvertråd virad runt skulle det nog blir högsta mode Skrattande.

Tizzla
0

Ja det skulle ju vara nåt det! Fast man kanske kan ha dem runt benen (ett på varje dåSkrattande) fast de är vita, skulle matcha mina ben alldeles utmärktCool

zabelle
0

Nu är vi klara!

Zabelle   

Cerrolyn
0

#22 Du får PM

Någon mer?

**MVH Cerrolyn

Katti
0

Jag också!

tsset
0

Vi är också klara upptäckte jag nu… ett par dagar sent men vad gör det? ;) Vi inväntar PM!

MoaW
0

nu är jag också klar Glad

HundGlädje.nu - Hundkurser, Dogwalking och Fotografering.
För ökad kontakt och förståelse.

Hannasjessie
0

Hmmm…har inte räknat 2 veckor men jag tror det har gått ungefär 2 veckor sen vi tog medel. Vi använde Frontline :)

Mvh Hannasjessie. :)

| - Russellbus.se
| - Agility, Lydnad, Rallylydnad, Viltspår_ 

[Jemla]
0

Har gått 2 veckor för oss också.

Cerrolyn
0

#24 - 28

Ni har PM

**MVH Cerrolyn

SaraC
0

Också klar!

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Cerrolyn
0

#30 Skickar PM

**MVH Cerrolyn

[Evelinan]
0

klar!

Tokryck
0

Har inte kunnat komma in här på länge. Det har i alla fall gått två veckor.

Cerrolyn
0

kanon

**MVH Cerrolyn

Tokryck
0

Jag är alltså klar ;)

Tokryck
0

Vad händer med denna tråd. Har du semester Cerrolyn;) .

Cerrolyn
0

Sitter och pular för fullt.

**MVH Cerrolyn

Tokryck
0

Ah, men jag har inte fått något PM, det var det jag menade. Men ok, spelar väl ingen roll. Inga fästingar vare sig med eller utan vitlök.

Cerrolyn
0

Vet att jag ligger efter på det.

**MVH Cerrolyn