Tävlingshundar iFokus

Tävlingshundar

Etikettövrigt
Läst 2689 ggr
Workingdog
2010-06-21 16:16
0

Hundpool

Hejsan. Vet någon vart man kan köpa en pool i hårdare plast för ett rimligt pris? För barnpoolarna i plast är så lätta att ta sönder med klorna eller tänderna. Spec när man har en piraya till valp Flört Har kollat runt lite men hittar ingen med tålbar botten och kanter..

/Mvh Jennifer

Medarbetare på Brukshundraser ifokus

Hannasjessie
2010-06-21 16:18
0

Jag har en som ser ut som en båt :) Min Jack russell har haft den sen hon var valp, och älskar den gör hon med! :)

Mvh Hannasjessie. :)

| - Russellbus.se
| - Agility, Lydnad, Rallylydnad, Viltspår_ 

Workingdog
2010-06-21 16:21
0

Hur stor är den? För vi har en stor hund på 50 kg som också ska få plats i den :P Och vart köpte du den om du kommer ihåg? :)

/Mvh Jennifer

Hannasjessie
2010-06-21 16:22
0

Sen är inte så jättestor, vi fick den av våran granne :) Men det finns säkert i någon leksaksaffär ;)

| - Russellbus.se

Workingdog
2010-06-21 16:24
0

Det trodde jag med tills jag kollade. Hittar ingen i hård plast som är av lite större storleken :P Men man får väl bara söka vidare tills man hittar någon lämplig :)

/Mvh Jennifer

tsset
2010-06-21 23:25
0

Finns ju större tunnor som borde gå utmärkt att använda… nu vet jag itne vart våran är köpt men gissar på någon trädgårdsbutik, är väl lite mer än en meter hög i hårdplast, kanske 1.5 i diameter… så det blir ju ingen jättepool men å andra sidan - det borde finnas större också :)

Yessica
2010-06-24 20:02
0

Ska den kunna simma? Kan tänka mig att större "pooler" blir höga också, då blir det svårt för hunden att ta sig i. Sikta på en låg och lär hunden gå i den för att svalka tassarna, kanske lära den lägga sig för att svalka magen, vilket är dom ställena som svalkar hunden bäst om man inte ska doppa hela hunden.

Ha en bra dag!

Medarbetare på tävlingshundar.ifokus
http://www.freewebs.com/sting-pippi

Workingdog
2010-06-24 20:22
0

Nä det är inte meningen att dom ska simma, utan som du säger att dom ska kunna svalka tassarna och kanske lägga sig i den. Men det är det att jag hittar inga sånna tunnor som ser ut som en båt någonstans..

/Mvh Jennifer

Hannasjessie
2010-06-24 23:27
0

Kolla på någon leksaksaffär efter en barnpool i hård plast :)

| - Russellbus.se