Debut i agility
Idag har jag och Tyra debuterat i hoppklass. Men det var inoff. öppen klass. Då hon var för snabb i vissa lägen och jag var lite sölig på att säga vad hon skulle göra blev det 3 vägringar och disk för våran del
Men hon skötte sig hur bra som helst under hela dagen. Och det var ca 50 starter före oss. Och hon koncentrerade sig bara på mig under hela loppet vilket jag är grymt glad över
Och jag ångrar verkligen att jag inte anmälde mig till agilityn. Menmen hon kunde inte vippen tillräckligt bra då jag anmälde men nu kan hon det klockrent nästan. Nu får vi bara tagga till nästa vecka då det är freestyletävling på hemmaklubben. Och den 6 juli så ska vi debutera off. i agility och hoppklass :) Så då får vi hoppas på det bästa. Men jag kunde inte vara mer stolt över min lilla vovve 
Film kommer jag lägga upp så fort jag har fått den till youtube :)
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag debuterade inofficiellt idag med min Jrt :)
Jag tävlade i Hoppklass, öppen och Agilityklass, öppen.
Tyvärr så diskade vi oss båda loppen pga säcken, hon vägrade verkligen gå in i den.
Men sånt händer, bara att träna på och kämpa :)
Sen var allt nytt, med funktionärer, då vill man ju såklart undersöka dom!
Jag är ganska glad av att prestera så mycket som vi gjorde, vi började trots allt träna agility bara i april!! :)
Lycka till med officiella debuten, våran blir inte förs i augusti, när vi tränat upp oss lite! :D
Mvh Hannasjessie. :)

Men då var det ju jättebra lopp om ni bara har hållt på med agility i 2 månader. Min kompis som också har en Jrt ville inte heller gå in i säcken men då hon diskades så lyfte hon upp släpet för att få henne att springa igenom iaf. För hon ville inte lämna hindret med att hunden inte hade gått igenom. Och sen när vi körde lite efter tävlingen så gick hon igenom där hur lätt som helst :)
Okej, :) jag ska träna mer på säcken. Det kan ju vara för att det är olika sorters säckar som spökar. För hon klara säcken på hemmaklubben, oftast ;)

Ja det är det säkert. Då det var likadant för min kompis hund. Hon klarar av säcken galant på hemmaplan men inte dom andra. ;)
Jag tränade nyss säcken, har en säck från Rusta, dock är släpet väääldigt för långt! Och den ät ju lätt och ljus. Men jag la massor av filtar och handdukar så det blev nästan svart. Hon klarade det jättebra, behövde lyfta första gången, sen gick det! :)

Okej :) jag ska köpa en sån säck imorgon. ja släpet är ju ca 4 meter. Lite långt tycker jag. Aha är den ljus? Oj då :p Men då får man väl göra som du hade gjort och lägga lite filtar över. Ska bygga upp en bana med olika hinder på fredag nere på landet och köra lite. Tyra är ju vääldigt osäker på slalom då hon kollar på mig hela tiden och inte framåt som hon borde :p Sen blir det väl lite tunnelträning med lilla Minna som blir 11 veckor i helgen :)
Jo ibland så behöver jag också lyfta första gången för att visa att det faktiskt går att springa igenom dära ;) Dom kan ju bli lite rädda då dom inte ser att man kan komma ut på andra sidan då det tar stopp :p
Det med slalomet är det för Jessie med, hon kollar på mig och inte framåt. Men det är väll bara att träna och peppa mer :)

aa jag har börjat kasta bollen när hon har gått in i första porten och då kastar jag bollen lite åt sidan åt det andra hållet för att hon inte ska få belöningen hos mig utan den ska komma ngn annanstans vilken ska göra att hon börjar fokusera på slalomet. Eller det sa en ledare på kursen jag gick. Så ett tips är att göra så. Det har redan börjat visa sig lite på tyra att det fungerar :)
Bra tips! :)