Tävlingshundar iFokus

Tävlingshundar

Etiketterhälsavårdsjukdomar
Läst 2707 ggr
sighni
0

glukosamin

Mina båda whippettar har fått artros. Då är det brukligt att ge glukosamin. Jag köpte från standardt och det gick inte alls. Båda fiser och kliar sig. Vad göra? Någon som kan rekommendera något glukosaminpreparat eller är det samma med alla? Tål de inte ett tål de inget,eller? Veterinären har sagt att preparat ska innehålla grönläppad mussla, glukosamin, MSM,essentiella fettsyror omega 3 och 6, kondroitinsulfat och hyaluronsyra.

[Jemla]
0

Linus som jag hade, han hade artros (lindrig på ena armbågen och kraftig på andra). Vid 6 års ålder började vi ge honom glukosamin och det funkade toppenbra - smärtan minskade och han blev mycket rörligare & gladare. Glad Vi fick sluta tävla agility pga artrosen men efter att ha ätit glukosamin regelbundet ett tag blev han såpass bra att han fick köra agility på smallhöjd lite då och då, vilket gick bra. På honom märkte jag inga "biverkningar" alls.

Råkade man glömma att ge honom sitt glukosamin en vecka blev han stel & grinig och då kom man på det igen, efter att ha ätit ett par dagar så vart han pigg igen - så för honom var det som medicin (vi trodde inte att det hjälpte så mkt förrän vi verkligen märkte skillnaden med/utan)! Utan glukosaminet hade han förmodligen inte blivit så gammal som han ändå blev, 11½ år - så jag kan verkligen rekommendera det till hundar med artros! Glad

Han har ätit glukosamin för häst, vilket har exakt samma innehåll som samma märke för hund - bara att det är billigare. Jag har ungefär en halv burk kvar (eftersom han hastigt & olustigt blev sjuk och vi fick ta bort honom i höstas), så är du intresserad av att köpa den för en billig peng för att testa så skicka ett PM. Glad

giffan
0

#1 Tänkte oxå rekomendera det man ger till häst. Nästan alla preparat man ger häst kan man ge hund. Är mycket billigare.

Finns att köpa på granngården/lantmännen.

~ Anneli ~ 
Sajtvärd för:  adopterade.ifokus

Tokryck
0

Det finns många som ger något som heter MSM. På ett annat forum finns en lång tråd om detta. PM:a om du vill veta var.

Blandisfantast
0

Ett litet tips är att gå in å lösa på hundatros. se om du inte redan har gjort det!!!

sighni
0

#4 jo jag är medlem på hundartros.

#3 MSM är ett av de ämnen som preparatet enl. vetr. ska innehålla.

#1 och 2 få prova hästpreparatet och se om de tål det. Det kan ju inte vara skadligt, eller? Innehåller det allt som jag nämner i första inlägget? Jag var på lantmännen i går. Det var ju typiskt!Skrikandes