Fler som längtar efter vår?!
Sitter och längtar efter att snön ska försvinna och att det ska bli varmt igen så man kan använda godis & klicker ute utan vantar och utan att förfrysa fingrarna… 
Tänkte passa på att höra vad ni har för planer för våren? Ska ni gå någon kurs och i vad isåfall? Vad ska ni träna/tävla? 
Med Robin (nu 6 mån) blir det allmänlydnadskurs i februari, bra träning att få träna bland andra hundar när alla tränar på samma sak. Får se om det ev. blir en kurs i tävlingslydnad eller något annat skoj sen bara för att få en liten extra push i träningen. Så fort snön försvinner ska vi ge oss ut och testa viltspår med målet att starta anlagsklass när han känns redo för det. Han får också träna lite lydnad i träningsgruppen och framåt våren kommer vi även börja träna "valp-agility". Blir en del utställningar också under våren, bra miljöträning!
Med Felix (4½ år) blir det ingen kurs men det blir fortsatt träning med agility & lydnad i respektive träningsgrupp. Nästa agilitytävling är inte förrän i maj så får se om det blir något lydnadstävlande här emellan. Han får även hänga med ut och köra lite viltspår för skojs skull och kanske ställer jag ut även honom för skojs skull om jag orkar spara pälsen på honom.
Det var väl våra planer som det ser ut just nu. Vad ska ni hitta på? 
Längtar också nå enormt till våren!! Håller med dig om att det kommer bli skönt att slippa vantar..
Mina planer är väl att för det första koppelträna Hugo, sen så ska jag ta fram cykeln och cykla med båda vovvarna! Längtar 

Sting ska bli frisk. Så ingen agility just nu för oss. Så hon får träna lydnad och vi kör på med 2ans moment just nu.
Men till våren ska vi förhoppningsvis gå en bruksarbeteskurs där man kör 2ggr sök, 2ggr spår och 2ggr uppletande. Om dag och tid passar.
Med Pippi är det väl allmänlydnad, lite tävlingslydnad och agility som finns att göra. Det är några inofficella agilitytävlingar nu, och sen i april drar dom officiella igång. Kanske åker vi på en officiell i mars. Får se.
Ha en bra dag!
Medarbetare på tävlingshundar.ifokus
http://www.freewebs.com/sting-pippi
åååh, jag längtar som en tok till våren! och framförallt sommaren. Men nu var det ju våren det handlade om. ;)
Jag kommer gå på en föreläsning om tävlingspsykologi, jag ska vara hjälpinstruktör på nybörjarkurs i agility.
Förhoppningsvis går jag även en L1 utbildning så att jag sedan kan gå A1:an i höst.
Jag och Ronja ska sätta fart med freestyleträningen, har valt låt nu och har en hel del idéer! Viltspåret ska vi förhoppningsvis också komma igång med.
Sedan blir det ju självklart, massor med agilitytävlingar!

ÅÅ ja!! Då alla freestyle tävlingar börjar och denna jävulska kyla försvinner..
För min del får det gärna vara vinter ett tag till. Jag är för trött i veckorna för att orka träna så… Och på helgerna så är det så mycket annat som måste göras så…
Men annas är det bara träning och tävlingar som gäller i vår och i år.
**MVH Cerrolyn
Jo, visst gör man det! Eller, vintern är ju bra på sitt sätt, jag ser alltid vart den lilla fula är mot den vita snön, mer ansträngande för hunden att springa samma sträcka, vi har börjat dra denna vinter och det är ju riktigt kul och smidigt på vintern…
Bara matte som inte fixar att träna så länge! Händer och ansikte fryser sönder, torkar ut och det plir sprickor i huden, usch…
Till våren ska vi på agilitykurs som börjar i slutet på mars, vi ska så fort snön försvinner (dålig vinterväg till klubben!) börja träna med lydnadsgruppen och sätta momenten även där, också ska vi köra ordentliga apporteringspass :)
Jag längtar inte till vår eller sommar. Så mycket roligare med vinter och ha spannet igång.
#7 förstår hur du tänker! Vintern har ju också sina fördelar ;) Så fort snön försvinner måste jag snickra ihop något bättre än en pulka att dra, och det är väl inget jag längtar efter direkt… så ur en drag-vinkel får snön gärna stanna kvar för evigt ;)
#8 Absolut. Men man får kivas med andra lösningar så som att häckta på tagen på en vagn eller dyligt - utförsbacke = vart sitter bromsen?! 
#10 Sant! Hum, för oss räcker det nog med ett snöre bak till vad-jag-nu-bygger-ihop(om det inte blir en såndär barnskrinda) som jag har på pulkan nu - är ju bara en hund och låg vikt än så länge så det går fortfarande att hålla emot ;)
Nerför åker vi i pulkan nu, skitkul och går mycket snabbare än att bromsa! 
#10 Jag har lite svårt att sätta pulka på ett spann med 10 skällisar
, sicken fart jag skulle få
.
Nej våren är då ingen lätt period för slädisar och sommaren är rena mardrömmen för dem. Min "lilla" vovve blir vattendjur på sommaren.
Det är därför jag har en blogg.
I början så var det svårt att hålla allt i huvudet och jag gjorde även utvärderingar efter varje månad. Men nu skriver jag vad vi gjort och lite tankar om det. Men som sagt det mesta håller jag i huvudet.
**MVH Cerrolyn

Jag längtar också till våren. Tyvärr har jag orkat träna så mycket på sista tiden men jag har laddat ner nåt till min Iphone som jag ska testa. En klicker! Klickerlite heter den. Då kan man klicka med vantar på utan problem. 
#13 Haha, vilka påhitt det finns! 

#13 Vah? Hundklicker på iphone? 
Ha en bra dag!
Ännu en anledning för mig att köpa en iphone 
Längtar också, speciellt det där med att slippa använda vantar, eftersom jag hundmötestränar Dobby och går med klicker och godis jämnt med jättetunna vantar 
Jag planerar att gå två kurser med Viggo, rallylydnad, och agility (om vi hittar någon som har plats) längtar 
HundGlädje.nu - Hundkurser, Dogwalking och Fotografering.
För ökad kontakt och förståelse.

#15 Japp. Det är en App som du laddar ner från Appstore. 

#18 Jaha, coolt!
Ha en bra dag!