Ny medarbetare
Jag fick en liten förfrågan av Empisen att hon ville bli Medarbetare här, och givetvis får hon det. Så nu hoppas vi att hon kan skriva lite om sig själv så vi få veta mer om henne och vi önskar henne alla
Välkommen hit!
**MVH Cerrolyn
Tack så mycket! Kan väl passa på att presentera mig i denna tråd då!
Jag heter Emelie och är 15, snart 16 år, bor med min familj i stockholm/Upplands väsby. Har två hundar och även råttor och hamster, lite om mina hundar: först ut blir Nemo då som är en 4-blandning (Jack russell, pudel, foxterrier och lhasa apso) på 1 år och 8 månader. Nemo är en hund som följer med på allt, älskar att ligga i knät och bli klappad, han är min lilla kelgris.
Jag köpte Nemo när han var 9 månader, jag visste från första stund att det var han och jag
Sen så har vi Hugo då, han är en renrasig Jack russell terrier på 8 månader, hämtade hem honom när han var 8 veckor gammal. Han är min lilla energiknippe, älskar att slita sönder gosedjur men också att sova under täcket på kvällarna.
Han är en hund som inte är rädd för någonting, nästan, ogillar männsikor med luva o.s.v.. Men andra hundar, hur stora dom än är, så är han ännu större! (tror han) 
Jag och Hugo ska på vår första utställning i februari förhoppningsvis, om Hugo tycker det är roligt och om jag tycker det är någonting för mig (som jag tror det är) så kommer vi helt klart fortsätta!
Lite mer om mig kanske.. Jag har så gott som vuxit upp med hundar, bland annat rottweiler och schäfer.
I framtiden hoppas jag kunna skaffa en rottweiler, då det är en helt underbar ras!
Ska denna sommar söka in till gymnasiet, antingen blir det hund eller fordon, har inte riktigt bestämt mig.
Har ni frågor så ställ gärna dom, har säkert missat jätte mycket fakta!
Ha en fortsatt trevlig kväll!
(Nemo på bilden)
Otroligt söta vovvar du har.
**MVH Cerrolyn
#3 Tack så mycket 
Välkommen! åh, nemo med huvudet på sne var ju för sött… passar på att tipsa om fordon om du "garanterat" vill ha jobb i framtiden! Speciellt som tjej, ofta efterfrågas dem för att jämna ut könsfördelningen ;) Å andra sidan är ju hund också kul, men den kunskapen bör du kunna ta in på annat håll eller läsa några kurser hund efter gymnasiet… :)
#5 Ja, har funderat mer och mer på fordon…
Sen så har jag tänkt att efter jag gått klart gymnasiet så kanske jag söker ett lastbils jobb, har hört att det finns väldigt få sådana jobb.. Så om det skulle vara så att det inte finns några jobb så går jag en "trimnings kurs" där jag utbildar mig till hundtrimmare
Jag har inte gått fordonsgymnasiet förgäves iaf eftersom man tar körkort där också, vet inte om det är helt gratis eller om det bara är billigare.. 
#6 Ja kunskapen har du ju nytta av i många andra områden också, får du inte ett lasbilsjobb (som jag ändå ser som ganska många möjligheter till,speciellt under de närmaste åren då många kommer gå i pension) så är du troligen mer eftertraktad på t.ex. en bensinback eller biltvätt eller vad som som berör fordon än vad en vanlig samhällare eller så är, då du har den utbildningen du har :)

Välkommen som Medarbetare! 
Ang. fordon vs hund-linje. Så håller jag med #5. Låter som bra. Sen är det ju massa plus för dig att körkortet hänger med. Passa på att ta så många bokstäver på kortet du kan då,
tänkte då om man kan köra upp för tungt släp och så liksom. Skönt att ha det, ifall det kan komma att behövas senare.
Ha en bra dag!
Medarbetare på tävlingshundar.ifokus
http://www.freewebs.com/sting-pippi
Välkommen som Medarbetare!