Uppflyttade till agilityklass 3...
…blev vi igår! Riktigt roligt!! 

Felix var jätteduktig hela dagen!
I agilityklass 2A gick vi felfritt (lite långsamt tyckte jag det kändes som, och med en lite stor sväng), men kom ändå 4:a och tog vår sista pinne och blev uppflyttade till agilityklass 3!!
I hoppklass 2A gick vi felfritt, men han var på väg mot fel hinder innan han satte sig på bakhasorna och tvärbromsade, där gick de två sekunderna (minst…) som vi gjorde att vi hamnade precis utanför pinnplats (7:e plats, 6 pinnar)! Jättenöjd ändå med loppet!
I hoppklass 2B gick vi återigen "felfritt", men jag klantade bort lite tid i början av loppet även här så vi fick 0,53 tidsfel och kom på 6:e plats. 3:an var ungefär en sekund snabbare än oss och vi var 6 ekipage inom samma sekund så det var verkligen tätt om tiderna!
Sjukt nöjd med min duktiga Felix! 
De enda "felen"(tidsmissarna) vi fick var totalt mitt fel så han var verkligen hur duktig som helst! På onsdag blir det debut i agilitytrean! Jag har heller aldrig startat trean och det är ändå inte så himla vanligt med springer i klass 3 så det ska bli extra roligt! 

Grattis Jenny! Ni var i Kista, va? Ska tävla med Saga i morgon i hoppklass 3 x 2. Syns vi?/Ylva
Yes, Kistamässan… både som tävlande och funktionär så jag sov väldigt gott igår kväll.
Nej, jag ska bara dit på onsdag och köra ett lopp, typiskt! Håller tummarna för er! 
Vad kul, GRATTIS! Nu blev jag nyfiken, jag var själv påväg att åka till Kistamässan men beslutade att Ronja kanske inte skulle klara av den bullriga miljön samt att springa på matta. Är det så "hemskt" som jag har inbillat mig?
GO GO GO Jenny!
Och stort lycka till Med lilla Saga, ni kommer fixa det galant!

#3 Tack!
Nu ska jag vara lite petig, bara för att jag har bytt namn här på iFokus så har jag inte bytt mitt riktiga namn, jag heter faktiskt fortfarande Jennie med ie! 

#3 Eftersom det är vår hemmaklubb som ordnar och jag var funktionär så har vi fått vara där och "tjuvträna" på mässan ett par gånger innan tävlingarna. Men jag tycker inte att det är särskilt hemskt?
Visst det var ju massa folk, hundar, hästar, kaniner mm på mässan men inte mer folk & hundar iaf än på nån annan mässa (snarare mindre). Och de övriga djuren var ju i andra änden av mässhallen.
Mattan var hal för de hundar som sprang väldigt fort, för de hundar som insåg att det var bäst att ta det lite lugnare än utomhus så var det inga problem. Jag spetsade dessutom till Felixs klor lite igår morse så han skulle få bättre fäste, så han hade inga problem med halkan förutom att det inte gick att göra riktigt lika snäva svängar som utomhus. Sen är det ju högtalare och så men det brukar det ju vara utomhus också. Såg några enstaka hundar som var klart berörda av inomhusmiljön men för de flesta verkade det inte vara något tydligt problem iaf. 
#5 Jennie - tack för ditt svar. Värt att veta då jag funderar att tävla på HUNDXX när Ronja väl kommer till klass III, förhoppningsvis är hon mer tävlingsvan när vi har kommit upp i den klassen, och då borde det inte vara några problem.
Grattis
**MVH Cerrolyn
Grattis! :D
Jätte stort grattis!
~ Anneli ~
Sajtvärd för: adopterade.ifokus

Grattis igen! Duktiga ni!
Håller tummarna för debuten på onsdag då! Uppdatera då gärna hur det gick såklart! Oavsett resultat 
Ha en bra dag!
Medarbetare på tävlingshundar.ifokus
http://www.freewebs.com/sting-pippi
Tack så mycket!
Haha, ja vi kan återkomma med resultat - vi ska gå in och ha kul så får vi se vad som händer!
#11 Underbar inställning, tummen upp! 
Håller med tsset!

#11 Man brukar komma långt med det oftast!
Bättre det än att gå in med en massa krav.
Ha en bra dag!
Jättenöjd med debuten i trean! Var en svår slalomingång som jag redan innan sa "halleluja" till (vet att Felix inte har tränat såna alls). Så det blev en femma i slalomen (han tog första porten men inte andra så vi fick ta om). Annars gick det jättebra och vi klarade alla fällor!
Så det blev totalt 6,22 fel (en sekunds tidsfel tack vare vägran). Hade vi tagit slalomen direkt hade vi gått nolla och dessutom klarat tiden, så det känns roligt! Placeringen blev…ehh typ 34 (av runt 80), var minst 28 felfria! Välkommen till klass 3 eller! 

#15 Ja, klass 3 är ju lite annat. Gick nolla med Saga i hoppklass 3 b i går. Kom på FANTASTISKA 19:e plats. Amen sjukt bra asså!

#15 Tycker det är en helt klart godkänd debut i 3an!
Härligt!
Ha en bra dag!
Wow, är det så många som går felfritt? 

#18 vi hade tidsfel dock. Har nog aldrig hänt förut så tiden var tajt!
Jag måste ha sett lite fel på duken där resultaten projicerades, några av de jag trodde var nollor hade 5 fel.
Så det var "bara" 17 felfria i agility och 20 i hopp. Här är resultatlistan från agilityklassen: http://www.agif-agility.se/gamez/kalender/2010/Klubbar_inbjudan/Osterakers_Bk/01-Jan/Resultat/06/Ag3-large.htm
Hade vi skippat slalomstrulet så hade vi nog haft en tid runt 41-42 sek kanske (gissar), så jag är som sagt jättenöjd. 

#20 Vad kul att du är nöjd!