Tävlingshundar iFokus

Tävlingshundar

Etiketterträninginlärning
Läst 1164 ggr
India
0

Indias vallning

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag köpte fyra små tackor för några månader sedan och nu kan vi träna hemma. Det är så kul att ha kommit igång ordentligt. Vi åker även och ta privatlektioner ibland. Till våren hoppas jag att vi ska klara av vallprovet. Efter det blir det nog mer agility och vallning för hemmabruk..om jag inte blir biten v vallprovsdjävulenFörvånad. Man vet aldrig!

Yessica
0

Vad roligt! Hoppas det går bra! Glad

Ha en bra dag!

Medarbetare på tävlingshundar.ifokus
http://www.freewebs.com/sting-pippi

monicany
0

Hoppas att  det går bra! å den där vallnings djävulen är vell igentligen den bättre av djävullarSkrattandeOskyldig

[Malin3033]
0

åååh, snälla håll oss uppdaterade! vallning är helt klart den häftigaste hundsporten Skrattande

India
0

Ok! Men det har varit en hel del blod, svett och tårar vill jag lova. Mest svett, en del tårar och inget blod…

Vattnadal
0

Jga sitter i precis tvärtom sits. Har får och ingen vallhund!

Bara 3 än, men till sommaren lammar de 2 tackorna, och då blir det fler. Vallhund kommer tat behövas, men jag gillar inte de traditionella rena vallundarna. Är förtjust i urhundar, och hoppas kunna hitta rätt ras som kan valla får ochg fungera till drag me dhuskyna och som sällskapshund med långa prommisar och lite vardagslydnad…

Måste säga att jag blir imponerad av de vallhundsägare som skaffar får till sina hundar!Skrattande

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

India
0

#5 Jag har haft får i många år innan jag skaffade India. Hade ett litet uppehåll from februari och till nu av olika skäl. Tycker att det är väldigt roligt att ha får och man ska inte skaffa dem bara som träningsredskap till hunden enligt mig.

Det går jättebra att ha får utan vallhund, säger bara "havrehink". Men visst är en duktig vallhund är en god hjälp, helt klart.

Isländsk fårhund? kan det vara något för dig?

Vattnadal
0

Vi kör med knäckebröd för att få med fåren nu.

Isländare kanske kan vara något, eller lundehund, kanske tom caanan kan fungera i vallning, sägs det!

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter