Tävlingshundar iFokus

Tävlingshundar

Etikettagility
Läst 982 ggr
Blandisfantast
0

Imorgon gäller det!!!

Ja imorgon ska vi på min klubb anordna fyrkanten, det är en agilitytävling mellan 4 olika klubbar.

Vi har 2 olika klasser, en novis klass, där hundar som aldrig har placerat sig på en inoff eller startat i officell tävling får starta. Det är en mkt lätt bana med endast 6 pinnar slalom och endast A:et är med av klätterhinderna. Istället för 3 vägringar som det är på en vanlig tävling så är det 5 vägringar som gäeller innan man ska bli diskad.

Hur som helst ska jag och Yatzi vara med där. Jag ser det bara som ett bra träningstillfälle, men det ska ändå bli spännande!!!Tungan ute

Den andra klassen är en lagklass där max 8 st deltagare från varje klubb får delta. reglerna i denna klass är lika som på en officell tävling, men hundarna får inte ha kommit upp i agilityklass 2 ( så min Teddy får inte vara med längre, vi är för duktiga, helt enkeltFlört!) Dom 5 bästa i det lag som vinner får en varsin fin pokal.

Jag och Snuffan ska vara med här, så håll nu tummmarna att det går bra för mig och mina hundar!

Cerrolyn
0

Ett stort lycka till.

**MVH Cerrolyn

Blandisfantast
0

Snuffan kom på 4:e plats i smallklassen, är riktigt nöjd med hennes lopp, förutom att hon hoppade från bommenRynkar på näsan!

Yatzi blev diskad, först tyckte hon att domaren verka rolig, så då var hon ju tvungea att hälsa på han… Sen satt min klubbkamrat hindervakt, så henne var hon ju tvungen att hälsa på 2 gånger…, men jag är ändå nöjd med henneGlad och detta var en väldigt bra träning för henne!!!

Cerrolyn
0

Låter kul. Men det är väl klart att man måste hälsa på folket. Flört

**MVH Cerrolyn

Blandisfantast
0

ja, man ska ju inte vara oartigTungan ute!