Tävlingshundar iFokus

Tävlingshundar

Etikettpresentation
Läst 1746 ggr
Katti
0

Ny här

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har just hittat denna trevliga sida och tänkte att en liten presentation kan vara på sin plats. Först hundarna då, som sig bör Glad.

Vi har Katla, fortfarande ung men äldst i tjejgänget. Hon fyller tre snart och är en finsk lapphund. Lika mjuk och go´ som hon ser ut! Har gjort ett kanonbra MH, men blir nog ingen lydnadshund av stora mått tyvärr. Hon är lite för lugn för det! Hennes mamma har två förstapriser i elitlydnad!

Sedan kommer Aaya som också är finsk lapphund och 15 månader gammal. Med henne har jag gått en viltspårkurs och jag hoppas att vi kan fortsätta med det för det var sååå kul och duktig var hon också. Där saknas inte fart (lite för fort gick det!). Hon skulle kunna bli en superlydnadshund om bara hennes matte la manken till. Förig och framåt som få, men förarvek. Vekare än vad jag är van vid…

Yngst med sina 11 månader är Axa som är en portugisisk vattenhund (fast landhund hade varit ett bättre namn på henne då hon inte vill blöta ner sig!). Hon är just nu i en hemsk ålder där hon inte bryr sig ett spår om vad jag säger. Puh! Nu inväntar vi första löpet, vet ju att det blir bättre sedan! För övrigt en supermysig hund. Rysligt smart är hon Glad. Tuffingen i gänget!

På bilden sitter de i motsatt ordning, men det förstår ni nog!

Trots att jag sitter här med detta härliga hundgäng finnss det en ras framför alla andra i mitt hjärta och det är kelpie! Har haft kelpie sedan -89, men i höstas dog den sista, över 13 år gammal. Det blir tyvärr ingen kelpievalp här på ett tag då jag har tre barn och en väldig massa kaniner som tar mycket tid. För när jag har kelpie igen så ska det tränas och tävlas Skrattande.

Min syster har två kelpietikar och för närvarande även en valpkull. Valparna har egen blogg på http://dizivalpar.skullebo.se/#home

Mer om både mig och hundarna finns på hemsidan, adress i signaturen.

Cerrolyn
0

Vad roligt att du hittade hit.

Men jag fattade inte varför Katla inte skulle kunna bli lydnadsvovve?

**MVH Cerrolyn

Katti
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jaha, så kom då sanningens minut: För att hennes matte inte lägger ner tillräcklig tid på träningen Skäms. Och/eller för att matte har svårt att ställa om sig från kelpie? Jaja, vad det än beror på så är det så klart mitt fel. Förlåt Katla, det var fult att skylla på dig!

Cerrolyn
0

Hahaha

**MVH Cerrolyn

Blandisfantast
0

Vilket trevligt gäng du har, jättefina vovvar!!!

Yessica
0

Välkommen hit! Skrattande Den mindre brunsvarta lapphunden var ju bara för söt! Kyss

Ha en bra dag!

Medarbetare på tävlingshundar.ifokus
http://www.freewebs.com/sting-pippi

Mistle
0

Välkommen! :) Även om jag själv inte här så aktiv här.. Oskyldig..

Får man fråga från vilken kennel/kennlar de Finska Lapphundarna är ifrån? :).