Fundering
Hej
Jag undrar en sak som jag inte blir klok på.. Provar att fråga här om det..
Varför ska man va medlem i alla klubbar som man ska tävla i? Det blir många kostnader om man nu vill tävla runt i Sverige + andra länder.. Hur många medlemskap blir inte det.. Då menar jag alla slags tävlingar, även utställning..
om jag inte minns helt fel måste du inte vara medlem för att åka på officiella tävlingar, mer än skk och rasklubb(redoende på arrangör?) eller något åt det hållet.
Inte alls mitt ämne egentligen då vi inte startat än men man kan alltid gissa(eller försöka minnas), så rätta mig gärna någon!
Vad jag vet så räcker det med SKK och SBK för utställning, lydnad, bruks & agitity. Hur det är med jakt, apportering, viltspår och valllning vet jag inte.
Men inte behöver du vara medlem i alla rasklubbar för att tävla.
**MVH Cerrolyn
Tack för era svar.. Jag är medlem i SKK om det räcker.. Det skulle ju bli dyrt att va medlem i alla klubbar för att ställa ut, tävla lydnad osv..

Man kan säga såhär: Du måste vara medlem i den klubb som arrangerar tävlingen du vill vara med på.
Jag är medlem i:
SKK för att kunna ställa ut på deras utställningar. 300 kr ca
SBK för att kunna gå kurser och tävla i lydnad och bruks. 400 kr ca
SSRK för att kunna ställa ut på deras utställningar. 300 kr ca
CCRK för att kunna ställa ut på deras utställningar och delta i deras aktiviteter. 225 kr ca.
SSRK=Svenska Spaniel o RetrieverKlubben
CCRK=Curly Coated RetrieverKlubben

#5 Jo det blir det men jag tycker att jag får valuta för pengarna.
Ska du bara ställa ut så rek jag SKK o rasklubben, ska du köra lydnad, agility, bruks så satsar du på SBK o rasklubben.
Rasklubben tycker jag är bra för de känner ju till din ras och brukar fixa mycket aktiviteter.
Håller inte med dig…
GRK (Golden retriever klubben) sattsar mer eller mindre endast på utställning, apportering/jakt och viltspår…
Jag är med i SBK för att kuna vara med i kurser och för att tävla.
Sedan är jag med i schäferklubben + en annan schäfer klubb för att få massor med info tills jag köper en.
**MVH Cerrolyn

#8 Det beror ju lite på vad man har för ras och intresse. 

Man behöver ju inte vara med i varenda lokalklubb för att få delta på deras lydnad/agility-tävlingar, det räcker då med SBK. Ska du ställa ut officiellt måste du vara medlem i SKK och för att få ställa ut på rasklubbens utställningar och vara med på deras aktiviteter krävs ju medlemskap där.
Det är väldigt krångligt med alla medlemskap hit å dit. Haha! Jag har många medlemskap. Haha! Bara för att vara säker så inget blir fel. 
Ha en bra dag!
Medarbetare på tävlingshundar.ifokus
http://www.freewebs.com/sting-pippi

Jag är medlem i SHU och det är praktiskt. ;)
//BrightGloria
- Medarbetare på Sheltie.ifokus
- Hemsida
Det är jätte pratiskt att vara medlem i SHU som BrightGloria säger, då "ingår" SKK, SBK, SHU + valfri klubb för ett pris, då blir det billigare. :)

Jag är medlem i SKK och SHU (där har jag sbk och briardklubben som spec.klubb och knivsta hu som hundungdomklubb) och så är jag delbetalande i bro-håbo bk för att ha en brukshundsklubb eftersom jag valde rasklubb istället för brukshundsklubb via shu.
Jag tror det är så mina medlemskap hänger ihop. Hahahaha!
Ha en bra dag!
Medarbetare på tävlingshundar.ifokus
http://www.freewebs.com/sting-pippi