Skutskär 3-5 juli
Tänkte höra om det är någon mer som ska till Skutskär i helgen?
Det är tävlingar 2-5:e, men vi tävlar bara 3 dagar eftersom vi bara kör individuellt.
Vi tävlar agilityklass 2 och hoppklass 1 large, men hoppas på att knipa sista pinnen i hopp 1:an. Vi är dunderladdade, i alla lopp hittills i år har vi typ fått 5 fel, men har tävlat på två inofficiella tävlingar de senaste två veckorna och då gått felfritt i båda hoppklasserna (svårighet lätt klass 2). Så vi laddar och kör hårt och så får vi se hur det går! 

vi ska också dit och tävla hoppklass 3 och om allt går bra kanske vi tar vår sista pinne i agilityklass 2.

Vi ska inte tävla där, vi kommer tävla i Linköping 4-5 juli. Vi känner några som bor där, och det kunde visst förekomma skott på Skutskär, därför valde jag bort det. 
Ha en bra dag!
Medarbetare på tävlingshundar.ifokus
http://www.freewebs.com/sting-pippi
#1 Jag tror jag såg er i hopp 3:an igår… Hur har det gått för er? 
#2 Jag hörde iaf inte ett enda skott… hur har det gått i Linköping?
Jag & Felix har haft en högst oturlig helg:
Fredag:
Hopp 1: Disk pga att Felix sprang under däcket som var gult och fult
och inte syntes särskilt bra.
Agility 2: Lite smålurig bana men vi tog oss runt och det kändes riktigt bra. Tyvärr rev han ett hinder annars hade vi fått pinne. 
Lördag:
Agility 2: Också klurig bana, endast 4 felfria. Jag (och de jag känner som stod runtom) trodde att vi var felfria, men sen i resultatlistan stod det att vi hade 5 fel! Jag gick och frågade domaren var vi fick dem men han mindes inte. Vi försökte också hos tävlingsledningen utan framgång. Ingen som råkade vara där och såg något? Hur som helst….5 fel fick vi, tråkigt att inte veta om vi verkligen fick dem eller om någon har tittat/skrivit fel. Eller om det kan ha varit någon uppfart eller om han dömde för kontakt när Felix sprang förbi intill mig och jag sa "hoppsan" då det blev ett bakombyte istället för framförbyte… Riktigt tråkigt iaf, för tiden hade räckt till 2:a plats. 
Hopp 1: Jättelätt bana men han nosade lite i en sväng vilket tog ett par sekunder, men inga fel. Dock rev han sista hindret, annars hade vi fått pinne…
Söndag:
Hopp 1: Felix var supertaggad och tjuvstartade så jag fick verkligen springa mitt snabbaste men det löste sig. Två lite vida svängar men nu tog han det konstiga däcket! Tyvärr rev han det sista hindret igen, annars hade det blivit pinne!
Tydligen var det jag som ropade bra för tidigt och klappade händerna för att han skulle komma (så han inte sticker till hundarna utanför målområdet), så vände han sig i luften och rev. Förmodligen var det samma sak jag gjorde igår, så mitt nya ordspråk är "man ska inte ropa bra förrän hunden är över sista hindret"!
Agility 2: Gick inte alls bra, jag var inte särskilt taggad efter alla våra "nästan-lyckade lopp". Kanske var Felix också lite trött i huvudet efter sin första 3-dagars och efter att vi bott hos hans uppfödare med alla hundar runtomkring sig. Eller så var vi bara klantiga. Men hur som helst så missade han andra porten i slalomen (jag stannade till men borde ha sprungit på istället, dock ska han kunna klara det själv). sen trasslade vi till det senare i slalomen och jag diskade oss.
Dessutom när jag kom dit imorse så hade mitt tält blåst iväg… och igår när vi skulle in på banan så öppnade himlen sig just då förstås eftersom jag hade skojat om det hela dagen.
Så nä, Felix har varit väldigt duktig och jag är glad att det gick så bra även i klass 2, men det var inte riktigt vår helg! Nu är inte nästa tävling förrän i augusti så vi får träna på och ladda om!

#3 Skönt det, men jag vill inte riskera eftersom Sting är så extremt rädd. Fast peppar peppar så börjar det bli bättre.
Men långt ifrån helt bra så jag vågar chansa. Sen kände vi ändå en familj som bor i Linköping som vi inte hälsat på på typ 3-4 år så det var dax
Läste om eran helg på din hemsida, guuh så surt! Hoppas det snart blir bättre resultat för er! Berättar om vår helg i Linköping i nytt inlägg strax. 
Ha en bra dag!
Medarbetare på tävlingshundar.ifokus
http://www.freewebs.com/sting-pippi