Går dåligt för oss just nu!
Nu har jag och Saga diskat oss på två tävlingar=5 disk. Känns lite tungt och motigt. Saga är toppen så det är hos mig problemet ligger. Jag har svårt med fokus och håller inte ihop hela banan. Kan ju vara att man har andra bekymmer som skaver i skallen, eller vad tror ni? Hur brukar ni tänka i tider av motgångar? Lite tips och pepping tack!
Jag har just märkt det att när jag har för mycket annat som snurrar i skallen så är det lite som det du beskriver, jag har svårt att fokusera och svårt att tagga till innan loppen… och då går det inte heller bra även fast Felix är jätteduktig. Jag lyckades lista ut att det berodde på att jag var stressad pga massa skolarbeten och annat privat, så jag försökte att inte fästa mig allt för mycket vid det dåliga och tänkte att "det blir nog bättre snart"…
Och nu har jag sommarlov, börjar redan känna hur motivationen kommer tillbaka…
så det var nog bara jag som hade en formsvacka och det tycker iaf jag att man måste kunna ha ibland. Hoppas du kan bli av med dina bekymmer så småningom! Annars får man väl (om det går) försöka lägga det åt sidan och lämna det hemma när man åker iväg på tävling, alt. ta en liten tävlingspaus tills man känner sig mer taggad igen!

Blir ingen tävling nu förräns i början av juli och det känns skönt. Förhoppningsvis har mina bekymmer gett med sig då! Man har ju faktiskt ett liv utanför hunderiet och det måste funka i första hand…
Det är just det här när man egentligen inte känner sig taggad när man åker till tävlingen. Så var det i går. Hade det inte varit en lagtävling så hade jag nog stannat hemma.
Yes, låter bekant det där…! Jag har haft ganska många svackor när det gäller motivationen för hundträning och då har det fungerat att ligga lågt ett tag (allt från dagar, till veckor, till månader, till år…) och bara träna väldigt enkla saker (det man vet går bra) tills motivationen kommit tillbaka - för det har den alltid gjort - förr eller senare. 
Är det Skutskär du ska till och tävla? 
Håller inte med. Jag är i en tävlingssvacka men det märks inte…
Men jag tror att det bästa är att du tar en pause och bara är nu ett tag.
**MVH Cerrolyn

Nästa Skutskär! Blir en skön paus..