Tävlingshundar iFokus

Tävlingshundar

Etiketterlydnadtävlingslydnad
Läst 955 ggr
Mistle
0

Lyfter tass under apporten

Jo, min hund har fått för sig att när hon håller apportbocken så ska hon även hålla upp en tass i luften.

Så, i klass 1, vad kan man få för neddrag för det?
Förutsatt att hon inte lägger upp tassen på apporten då vilket hon också kan få för sig ibland *s*.

[Jemla]
0

Lustigt, för precis samma sak gjorde Felix också ett bra tag! Flört (Är det en springer du har där på bilden?)

Men det var ganska lätt att träna bort när jag väl bestämde mig för det, jag berömde/belönade helt enkelt bara när han hade båda tassarna i marken och inte annars, så nu kan han sitta "som folk".Glad 

Vet inte om man får något avdrag för det, men det är väl inte helt omöjligt, det var därför jag bestämde mig för att försöka få bort det… Tror inte att det kanske blir så uppskattat av domaren även om jag tyckte att det såg ganska gulligt ut. Cool

Mistle
0

#1 Nja, 25% springer är hon faktiskt :p.

Jo jag får väl ta och lägga ner lite energi på att försöka träna bort det, så ruskigt svårt borde det ju faktiskt inte vara egentligen.

Jag tycker också att det ser ganska sött ut men det är ganska tveksamt om domaren kommer tycka samma sak ja Flört.

Elmis
0

Jag funderar på om det blir något poängavdrag så länge hon inte är på apporten med tassen utan bara sitter med den ut i luften.

Mistle
0

#3 Jo men faktiskt. Det står väl inte i reglerna att alla tassar måste vara i marken? Flört.

Elmis
0

Då är det ju inte något större bekymmerGlad! Va kul!