En gång till....
Ställde ut Pippi idag på Kistamässans utställning. Det blev en 2a och direkt ut igen… Trist!
Fick ingen direkt anledning, mer än att jag hörde domaren och den andra "domaren" (någon som säkert skulle utbildas till domare) säga till varandra "not ready yet" eller något sånt. Så antaglige tycker dom inte att hon var färdig än, men jag fattar inte hur man kan dömma så i en juniorklass?! Ska dom vara färdiga då eller? Dom andra två juniortikarna var rätt fina, båda fick CK sen. En av juniorhanarna åkte ut med en 2a, men tror det var för att han nästan inte gick att ta på för domaren, den andra fick CK och blev sedan BIR! Snacka om att man kände sig ensam om en "ful" och outvecklad junior…
Men hon har inte fin päls nu verkligen. Vi får väl se vad det blir av henne som äldre.
Vi har dom ju ändå inte till utställning. Kör det bara för att "checka av" och kolla lite hur dom ser ut jämtemot rasstandarden.
Pippi ska på några utställningar till. Sen så får hon nog "vila" från det så pälsen kan växa till sig. Tar ju ett tag, så känns lite meningslöst att åka då när man kan göra annat.
Hon skötte sig annars SUPERBRA inne i mässhallen. Hon är verkligen helt cool-lugn när det är fullt med liv och rörelser runt om. Går man promenad och möter en människa/hund så blir hon helt vild och tokig. Men är man på tävling/utställning eller så där det är mycket folk är hon väldigt duktig oftast! Skällde inte ut en enda hund idag när vi var iväg!
Visste innan att hon inte skulle få något bra pris, så vi åkte dit som träning
Och det lyckades!
Ha en bra dag!
Medarbetare på tävlingshundar.ifokus
http://www.freewebs.com/sting-pippi
Jag tycker hon är jätte fin i alla fall.
**MVH Cerrolyn

#1 Tackar! Fast du skulle sett dom andra. Haha! Det var nästan som om domarna rynkade på näsan när dom såg henne uppställd vid dom andra, men när dom började känna på henne var det som att det inte alls var så mycket fel med henne som dom trott. Haha!
Självklart är hon finast för oss också! Även fast färgen inte alls är så vacker. Hehe…
Ha en bra dag!
Medarbetare på tävlingshundar.ifokus
http://www.freewebs.com/sting-pippi