Ännu ett till
Ja, som rubriken säger. Leah tog sitt andra första pris i lydnads klass ett idag (:
Hon var inte på topp och tyckte vi gick på en promenad unde linförigheten. Men det räckte ändå till ett första pris. Hon låg på platsliggningen som vi har traglad sen hon vart överfallen. Fast hon såg ganska liten ut. En rottis och tre schäfrar och lilla Leah i mitten :)
Nu ska jag anmäla mej till en lydnads etta och hoppas på det bästa sen starta tvåan i maj har jag planerat.

Grattis! Kul när det går så bra. 

Grattis! Vad gullig hon är. Vet precis hur det ser ut med en mindre hund på platsliggningen. Har tävlat med cocker spaniel. Hon såg så liten ut mellan ett gäng schäfrar.

Grattis igen! Hoppas ni fixar Lp snart! Bro-Håbo har ju tävling 2 maj
Kom dit vet jag 
Ha en bra dag!
Medarbetare på tävlingshundar.ifokus
http://www.freewebs.com/sting-pippi
Super stort grattis. Hur blev betygen?
**MVH Cerrolyn

Yessica har inte den anmälnings tiden gått ut ? :o

Betygen blev såhära :
Platsliggning - 8 ( Sent ligg , Dk sitt )
Tandvisning - 10
Linförighet - 7½ ( Ej sitt, skiftar pos, styr med kopplet )
Läggande - 6½ ( Dk, ngt sent ligg, dk sitt )
Inkallning - 9½ _( Studs på ingång )
_Ställande - 8 _( Dk, tar ett steg )
_Apportering - 8 ( Tar för tidigt )
Hopp över hinder - 9 _( Långsamt avslut )
_Helhetsintryck - 8½ _( något okoncentrerad )
_
Det här var en av hennes dåligare tävlingar. Under linförigheten gick hon på en promenad sen på tillbaka vägen gick hon som en häst som alla säger.
Läggande har jag traglad och har börjat lära in det nytt efter tips av Niina Svartberg. Inkallningen är jag nöjd med då hon har fått för sej att man ska bita mej i handen. Ställande var jag tvungen att säga fot en gång till när vi startade och steg har jag på film att hon inte tar. Hon låser sina framben när jag säger stanna så. Appoteringen visste jag att hon skulle ta innan men har inte orkat träna bort det då jag själv tycker det är ett onödigt moment. Hopp över hindret satte hon sej inte på direkten.
Ser jätte fint ut.
**MVH Cerrolyn

Fina betyg ju!

#5 Nej! 12 april går anmälan ut 
#6 Fina betyg 
Ha en bra dag!
Medarbetare på tävlingshundar.ifokus
http://www.freewebs.com/sting-pippi

GRATTIS!!! Otroligt söt vovve du har!