Tävlingshundar iFokus

Tävlingshundar

Etikettagility
Läst 905 ggr
Blandisfantast
0

Inte många dagar kvar nu

till årets första agilitytävling!!

Jag ska starta med både Teddy och Snuffan både fredag och lördag.Jag börjar bli nervös redan nu. Jag brukar inte bli nervös inför agilitytävlingarna, men eftersom denna tävling är första för denna säsongen så har jag en liten klump i magen…Förvånad!

Men det ska bli riktigt spännande å se hur det kommer att gå för Snuffan och mig. Vi har tränat slalom "hele" vintern, så nu sitter den rätt så hyfssat iaf!

Trots att detta är en ganska stor tävling så är det inte så jätte många som startar i klass 1 klasserna (inget jag gråter för!!!).

I Snuffans agilityklass (Small) startar 48 st

i hennes hoppklass startar 34 st

I Teddys agilityklass (Large) startar 56 st

och i hans hoppklass startar 45 st

Dom öppna klasserna är det ju givetvis fler startade i hp öppen small är det 83 st startande och hp öppen large är det 139 st startande på fredagen.

I lördagens öppna hp klasser startar 77 st i small och 123 st i large.

Jag är ju med i öppna klasserna bara för att få tävla lite extra när vi ändå är där, räknar inte alls med något bra resultat där. Men hur det än kommer att gå, så kul kommer det att bliGlad!!!

Yessica
0

Oj så mycket starter i dom öppna klasserna! Var är tävlingen? Glad Hoppas det går bra för er!

Ha en bra dag!

Medarbetare på tävlingshundar.ifokus
http://www.freewebs.com/sting-pippi

Cerrolyn
0

Lycka till.

**MVH Cerrolyn

Blandisfantast
0

#1 tävlingen är i Skurup i Skåne (Oxie och Skurup har den tillsammans) och tävlingen heter Gåsahoppet.

Hade ju varit kul om det hade gått lika bra för Teddy och mig som det gjorde förra året för då lyckades vi ta vår första (och enda…) pinne i agilityklassen, han kom på 4:e plats å det var ca 70 startande då. Men eftersom Teddy är som han är, så vågar jag inte hoppas på något!

Blandisfantast
0

ska kanske nämna att det kommer även att köras klass 2 och 3 på denna tävling, men dom klasserna är jag ju långt ifrån att vara med i, så därför skrev jag inte att dom oxå skulla gå (därav det höga antalet startande i dom öppna klasserna, alltså att även klass 2 och 3 körs denna dag, menar jag).

Yessica
0

Okeej! Så det är deeen tävlingen. Då förstår jag varför det är många hundar med. Hörde att den blivit rätt stor. Hoppas det går bra för er i alla fall!

Ha en bra dag!

Medarbetare på tävlingshundar.ifokus
http://www.freewebs.com/sting-pippi

Blandisfantast
0

#5 Det hoppas jag med!!!Glad