Tävlingshundar iFokus

Tävlingshundar

Etikettutställning
Läst 2564 ggr
TinaH
0

Utställnigar 2009

Har ni några inplanerade utställningar i vår?

Jag ska ställa Boy på dessa 3 först och främst:

• **VALP UTSTÄLLNING på Qpoolen i Hässleholm
    **21-22 februari 2009

• **SYDSKÅNSKA KENNELKLUBBENS INTERNATIONELLA HUNDUTSTÄLLNING I MALMÖ
    **21 - 22 MARS 2009

• **GOLDEN RETRIEVERKLUBBEN SKÅNESEKTIONEN  OPEN SHOW
    **Ekeby ridhus 13 april (annandag påsk)

Nån som ska vara med på några av ovanstående utställnigar?
Har jag tur, så "slipper" jag ställa själv i malmö, utan har en kompis som ska vara min handler där.
Hon ska själv ställa 5 Bordie Collies.
Om det nu inte blir oturen att hon ska in i ringen samtidigt som jagSkrattande
Hon har ställt mycket och är duktig.
Jag är bara nybörjare…Skäms

Men nån gång ska man börja! Glad

Om någon ska till ovanståene utställningar, så vore det kul och säga "hej" på varandra! Skrattande

Mvh TinaH
~ Sajtvärd på: retriever.ifokus.se ~

Cerrolyn
0

?

Menar du inte 2009?

**MVH Cerrolyn

TinaH
0

host…tur att det är nån vakenSkäms

kan du vara så söt och ändra det till mig?Glad

Mvh TinaH

Yessica
0

Haha ;) Så tokigt det kan blir. Man ska helt enkelt inte skriva inlägg mitt i natten ;D haha.

Själv funderar jag på att åka på dessa:
10 apr - Officiell utställning, arr. Stockholms KK
26 apr - Officiell utställning, arr. Wästmanlands KK
24 maj - Officiell utställning, arr. Uppsala Läns KK

Vill helst bara ställa officiella nu när hon ändå är junior :) Men tyvärr hinner vi bara med två officiella juniorklasser till innan unghundsklass. :) Men men så är det när man har en liten tjej som är född i januari ;)

Ha en bra dag!

Medarbetare på tävlingshundar.ifokus
http://www.freewebs.com/sting-pippi

TinaH
0

haha….näe…det var rätt tydligt det! Oskyldig

nu tänker jag…

när blir man junior och när blir man unghund….Skäms

Mvh TinaH

Yessica
0

#4 Juniorklass är 9-15mån och sen unghundsklass 15-24mån. Men man får även ställa i öppen klass, bruks-/jaktklass och championklass från 15mån. Veteranklass är från 8 år. :) Själv väljer jag unghundsklassen innan öppenklassen. För att få något sånär jämn ålder liksom. :) Men för att vara med i bruks-/jaktklassen (beroende på ras) så måste man ha uppfyllt något tror jag, vad vet jag dock inte. :)

Ha en bra dag!

Tezza
0

Här ställs inte ut så inga inplanerade utställningar. Jag ska dock ha en valp i vår som jag nog kommer ställa en gång för att få en 2a och det brukar jag göra i unghundsklass så det blir kanske en utställning till vintern 09 då…… Visst räknas 2an i unghundsklass i championaten? Har för mig det….

Yessica
0

#6 Okej. Varför just en 2a? :) Låter konstigt i mina öron att åka och ställa ut för att få en tvåa. Haha. :) Hmm, det där med championat vet jag inget om.

Ha en bra dag!

Tezza
0

#7 För att du får en tvåa på en jakgolden om du har tur och man är glad över en tvåa. En tvåa är en rastypisk hund och en tvåa behövs för att du ska få championat på din hund. Och har man en jaktgolden så har man inget intresse av utställningar utöver sitt andra pris. Så enkelt är det.

TinaH
0

Är det samma sak för mig, som har en GOlden DP?
Med detta med 2a?Obestämd

Om man säger så här.

Jag är helt nybörjare på utställningar, och kan nada och ingen ting.
Har Golden, som skulle kunna vara kul och ta nån kull efter.
Men det beror helt på MH och Utställningsresultat och AD/HD.

Men som jag med en golden kille på 8 månader, vad ska jag tänka på?Glad

Mvh TinaH

Tezza
0

#9 Nä din golden kan säkert gå jättebra på utställning:)

Och ska du ta en kull efter han så se till att meritera den även på jatkten tycker jag. En avelsgolden ska ha jaktmeriter enligt mig då de är en jakthund. Och sen är jakten hur kul som helst oxå:)

Mina är så mycket tunnare än din och inget de flesta domare vill se i ringen. Så är det är man har en ras som är uppdelad……Du har mestadels utställningslinjer i din. Vet inte om du har någon jaktlinje alls?

Yessica
0

#8 Okeej. :) Jag menar inget illa, var bara intresserad av varför just en 2a :)

Ha en bra dag!

TinaH
0

Jaktmeriter var det…jaaahapp…matte som är skotträdd…Förvånad

Men vad finns det inom jakten?

Min kommer från kenneln RIngmaster, han heter Ringmaster Good Boy.

…men jakt säger det ju PANG om….Förvånad

Mvh TinaH

Tezza
0

#11 Tog det absolut inte som att du menade nått illa heller:)

#10 Jo jag har kikat på din vovves stamtavla:) En söt "liten" prick är han;) Ja jakten säger pang så du får väll träna din skotträdsla då nu när du har jakthund;)

Cerrolyn
0

Hmm

Ska slänga ihop en snabb artikel om retrieverns championat, gör samma med bruksraserna sedan.

Vill gärna ha lite bilder på olika vovvar…

**MVH Cerrolyn

TinaH
0

# 13

Tänker högt….
Undra om det finns skiva och köpa…..precis som smällar skivan till nyår….fast me skott istället….hm….Obestämd

Du ska möjligen inte till Malmö INT. och ställa?Oskyldig

**Detta var efter Hässleholmsutställningen i Oktober
**Då kom han 2a i rasen med HP och 3a bästa hane. :-)
Matte helnöjd eftersom det var första gången jag ställde.
Han var då 6 månader.

Mvh TinaH

TinaH
0

Vad bra att man satte dig i arbete om ditt "favorit ämne" Flört

Mvh TinaH

Cerrolyn
0

Skrikandes

Men titlar är en sak…

Håller på med nästa nu…

**MVH Cerrolyn

Tezza
0

#15 Förstår att du var mallig. Vilken sköning:)

Tezza
0

Ni utställare - Vilken klass på utställning "tävlar" man i vid 15 månaders ålder? Lättare att fråga här än att kolla upp det själv:) Undrar om det är unghund då alltså:S

Yessica
0

#15 På fyrverkeriCDn finns det ett spår med skott också. :)

#19 Man får ställa i unghund, öppen, jakt/bruksklass (beroende på ras, sen har jag för mig att man måste uppfylla ngt också, vad vet jag inte) eller championklass när hunden är 15mån. Men championklassen är ju till för dom hundar som är utställningschampion på något sätt. :)

Ha en bra dag!

TinaH
0

# 18

Tja…hae jag haft mer ringvana på honom, och att han inte hade fått för sig och praktisera som ammsugare, den dagen….efter allt hungois som låg i ringen….så sa dommare att hon vill sätta honom 1a, men efter som han saknade ringträning så kunde hon inte, men hon sa att han hade bästa vinklarna, extriörena, pälstypen, och finast och sötast ansikte.

Vet du ungefär när en golden får sin rätta färg?
Nu ser han ut som en…"skit-hund" =)
(har varit ute och rullat sig)

Mvh TinaH

Cerrolyn
0

Vid 3-års ålder brukar man säga att hundar fått sin färg.

Jag kommer att titta på två utställningar, tävla lydnad på den ena.

Vbk i maj och Vö Int i nov.

**MVH Cerrolyn

Tezza
0

#21 Min hundar blir lite mörkare varje vinter i samband med vinterpälsen. Nu syns även deras gråa nosar mer och mer när vinterpälsen kommer å de är så charmiga:)

TinaH
0

Undra om jag inte ska ställa på växjö…hmm…Glad

Mvh TinaH

[Jemla]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tror inte att det blir några utställningar för Felixs del, då han är en "slät-etta-hund" och konkurrensen är så stor inom rasen. Ev. att vi åker på någon utställning, isf blir det nog nån av SSRK´s.

Om Linus är pigg och fräsch kanske han kan få komma ut och svansa lite på nån inoff. utställning, bara för att han tycker det är så kul. (Och isf för att hålla trenden hehe, han är visad vid åldrarna 5, 7, 9 och fyller 11 nästa år.) Flört

Yessica
0

#25 Sting är också en "slät-etta-hund". Hehe. Aldrig ngt hp/ck där inte. Är det Linus på bilden? Jäklar stora rosetter! :D

Hoppas Pippi blir sån snygging som vi hoppas ;) Hon har gått väldigt bra i valpklassen iaf. :)

Ha en bra dag!

Cerrolyn
0

Vilken av dem? Den på VBk är off för bruksraser och inoff för övriga.

**MVH Cerrolyn

TinaH
0

# 27

Tja efter som golden inte är bruksras, så får jag gå för ringträning och ta den inoff. Flört

Mvh TinaH

[Jemla]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#26 Jepp, det är jag & Linus. Första gången vi ställde ut honom hoppades vi på att få en tvåa för viltspårschampionatet, så då blev vi överlyckliga när han fick en etta, eftersom vi trott att han e väldigt ful (uppfödaren sa det när vi köpte honom)! Flört Därför är han bara utställd tre gånger i sitt liv.

Gången efter blev han 4:e Bästa Hane (efter 3 champions) och BIM-veteran på inoff utställning och på bilden blev han både Bästa Hane, BIR-veteran och BIM på hela utställningen (många springrar, kanske 45, anmälda och slog många fina hundar som jag vet fått flera cert på off. utställning). Gissa om vi skrattade gott åt det, vår "fula" vovve kanske inte är så ful ändå, när han är trimmad och iordninggjord. Visst har han lite småskavanker, men han vinner på att han älskar att visa upp sig! Fick i kritiken bla: "Rör sig med en unghunds energi." Så som sagt, får se om det blir nån mer utställning för honom bara för att han tycker det är så kul. Glad

Yessica
0

#29 Ååh vad roligt! :D Härligt!

Ha en bra dag!

preya
0

#1 hmm känner oxå en som ska ställa massa BC kan inte vara samma tro?

TinaH
0

# 31

jo det är samma känning! Skrattande

hon ska hjälpa mig och ställa Boy, ev.

Mvh TinaH

preya
0

#32 Rebecca

TinaH
0

# 33

Jepp Skrattande

Mvh TinaH

preya
0

Haha världen är liten

Cerrolyn
0

Skäms

Nu trillade poletten ner.Oskyldig

**MVH Cerrolyn

monicany
0

Har en skk reggad 1 årig korthårig BCtik kan man ställa ut henne? skulle va kul  å prova om det går, vad är det som gäller , vilken klass

Sandra-L
0

Jag och min lilla rottis-valp ska ställa för första gången den 2-3 maj, Härnösand och timrå bk. (åker upp och hälsar på uppfödaren och åker tillsammans med dem på utställningen, skönt med lite stöd i ryggen hehe)

Sedan ska vi på rasspecial i juni + juli. Samt visby i juli :)