Tävlingshundar iFokus

Tävlingshundar

Etiketttävlingar
Läst 709 ggr
[Malin3033]
2009-02-27 16:17
0

Hur ofta?

Hur ofta tävlar ni med era hundar? Vilken gren prioriterar ni?

Tränar ni några dagar innan eller väntar ni någon vecka med att träna tills tävlingen kommer så att hunden är "taggad"?

Yessica
2009-02-27 17:39
0

Det är väldigt olika, beroende på när det finns tävlingar. Men jag tävlar så ofta det går. På sommaren blir det oftast någon period där jag tävlar varje helg. Jag tävlar agility och lydnad, samt ställer ut. Så det är ju 3 grenar som ska delas upp.

Vet inte riktigt om jag prioriterar något. Men det skulle väl vara agilityn med Sting som får styra lite, då det inte är så mycket under vintern. Lydnaden går ju sådär… Men vi ska få till det i år! Flört 

Pippi har ännu inte kommit igång med tävlandet. Men med henne är det utställning och lydnad. Hon är ännu för liten för att debutera agility.

Pippi kommer jag nog träna lydnad och utställningsträning fram till tävlingsdagen. Sting tränas roligt i lydnaden några dagar innnan lydnadstävlingar. Agilityträning lägger jag så att hon får vila lite från agilityn någon dag innan. Så hon är taggad. Glad

Det är väl så det ser ut här, tror jag… Tungan ute Haha!

Sj då? Flört

Ha en bra dag!

Medarbetare på tävlingshundar.ifokus
http://www.freewebs.com/sting-pippi

Cerrolyn
2009-02-27 18:50
0

Hur ofta beror på säsongen, men max varannan helg (måste ha tid med familjen också).

Vi prioriterar lydnaden, men vi tävlar även i bruksspår och agility och tränar bruksskö och rallylydnad.

Dagen innan en tävling ska Ceasar ha det så tråkigt som möjligt. 2 dagar innan går vi igenom hela programmet.

Strax innan vi går in på plan är det en påminnelse av fjärren.

**MVH Cerrolyn

[Malin3033]
2009-02-27 20:02
0

För Ronjas del kommer det bli lydnadstävlingar så ofta som möjligt fram tills vi är klara med lydnadsklass 1, sedan får vi se om vi startar i tvåan. :)

Agilityn är lite mer prioriterad och tävlas helst så ofta när det kommer tävlingar, nu blir det inte tävling föränns i Maj, känns lite tråkigt men så är det med säsånger.

Utställningar blir nuförtiden bara 1-2ggr/året, tidigare var det uppmot 3-7ggr/året.