Tävlingshundar iFokus

Tävlingshundar

Etikettutställning
Läst 667 ggr
Eriiccaa
0

Lyckad utställningsdag

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ja, igår bar jag mej av till inofficiella utställningen i Sollentuna med Ztina för träningens skull (hon är inte speciellt förtjust i människor, måste tränas innan lilla stockholm) Jag blev upphämtad av Lena och Inger runt halv nio. Självklart körde vi vilse men kom fram till slut. Först ut var lilla Ztina där jag inte hade några förhoppningar. Hon vann sin klass och blev Bir valp 9-12 månader och skulle in i BIG finalen. Efter ett tag startade big finalen och kan ni tänka sej att min lilla fega Ztina vann den och skulle in i BIG finalen.
Sen skulle jag ställa Gaya en Bichon havanies. Hon slutade som tre i sin klass utan HP. Men fick en jätte bra kritik. Samtigt som hon gick ställde Lean sin stor pudel Easton. Han vann och skulle gå in i BIG finalen där han åkte ut. Men Lena var nöjd med resultat. Efter lång väntan vart det BIS finalerna och jag hade inge förhoppningar på att Ztina skulle gå vidare. Men hon slutade som BIS 1. Tåran sprutade ut. Min lilla hund som jag bara haft i 3 månader vann hela utställningen. Domaren var storm förtjust i henne. Och det som är slönt är att han är schapendoes domare och vet hur dom ska se ut.

Ztina blev den första Schappen som har blivit BIS valp.
Förstår fortfatrande inte vad som hänt.

Yessica
0

Som jag sagt tidigare, det är helt otroooligt! :D Sååå häftigt alltså! :D

Ha en bra dag!

Medarbetare på tävlingshundar.ifokus
http://www.freewebs.com/sting-pippi

Rubiinen
0

Super grattis !! :)

Cerrolyn
0

Wow, super grattis till er.

**MVH Cerrolyn

[Jemla]
0

Wow, grattis!! :)

Eriiccaa
0

Tack alla.
Jag kan inte förstå att min lilla hund har vunnit en hel utställning där det var mer än 300 valpar.

Mulla
0

Jättestort Grattis!! Lycka till i fortsättningen!