Försäkringar
Hej Alla!
Håller på att jämföra lite försäkringar för hund då jag snart får hem min.
Skulle ni inte kunna berätta vad ni har för försäkring/försäkringar och gärna berätta positivt och negativt om just er försäkring.
Och GÄRNA berätta vad ni hört för positiva/negativa historier om olika försäkringsbolag.
Berätta om era erfarenheter om de olika försäkringsbolagen helt enkelt!
Tack! :)
ps. La in denna på hundar.ifokus också men det skadar ju aldrig att få folks erfarenheter och tips härifrån också ;)
De flesta som är här är även på hundar och blandrashundar.
Jag har Agria för när jag ringde runt när jag skulle skaffa Ceasar fick jag så oseriöst bemötande på folksam (vet att många är jätte nöjda med dem).
Jag har det mesta på Ceasar, max på veterinär, max på liv och användbarhetsförsäkring.
**MVH Cerrolyn

Jag siktar också på Agria just nu..
Max på allt samt tillägget användbarhet, precis som du har.
Men alltid bra att höra folks erfarenheter :)
Det kanske gör att man ändrar sig hehe
Om jag minns rätt så betalar jag ca 400 kr i månaden för det. Kan kolla mer exakt imorgon om du vill veta.
**MVH Cerrolyn

400 ´kr stämmer nog ganska bra :)
min kommer kosta ca 480 kr/månaden då jag kommer ha rottweiler :)
Första året är dock mkt billigare, 30%rabatt om man tecknar innan 4 månaders ålder på hunden. Och det gör man ju :P
Lycka till.
**MVH Cerrolyn

Jag vet inte så mycket om vad vi har för försäkringar exakt, men vet att vi har Agria på båda. Hittills har vi nog inte stött på problem. :)
Ha en bra dag!
Medarbetare på tävlingshundar.ifokus
http://www.freewebs.com/sting-pippi
Jag har Agria för det är dom som ersätter mest. Har aldrig haft problem med dom (mer än en gång när jag höll på och konstrade med ägarbyte på några av hundarna varpå dom blandade ihop alla mina hundar och plöstligt var en av dom inte med, självklart just den som skadats, men dom var jättebra och sa att det var deras fel så jag fick ersättning ändå).
Har en bra bild av Agria. Dom är hjälpsamma och försöker så långt det går att ordna så man blir nöjd. Sen vet jag att det finns dom som är missnöjda, men jag tror många gånger det handlar om att man kanske råkar ut för något som försäkringen inte tecker och då blir besviken på att dom inte betalar ut (det är många har jag märkt som inte har koll på villkoren på sin försäkring). Jag har alltid blivit bra bemött av dom så jag är nöjd.
Medarbetare på westernridning.ifokus