Kurs med skendräktik tik?
Jag tror att min tik är skendräktig. Hon vill inte gå ut och bara gå hem när vi är ute, inte äta mat ( men godis går bra) är håglös och lite gnällig. Hon vill bara ligga i sängen och sova. Hon har ingen temp och verkar inte ha ont någonstans. Imorse hittade hon en pipleksak hos mormor som hon bara gick runt och bar på och bäddade ner i hundbädden och bar fram till oss osv medan hon gnällde under tiden. Det är några veckor sedan hon löpte och jag tycker att det ser ut som att hennes juver är lite svullna.
Idag har vi kurs i agility men jag hade tänkt stanna hemma eftersom hon är så håglös. Samtidigt har jag för mig att jag läst att man ska motionera dem mycket när de är skendräktiga så det kanske vore smart att avleda henne med träning? Eller förstör man bara det man byggt upp genom att fara dit? Ska man träna (lära in nya moment) överhuvudettaget när de är skendräktiga?

Hoppas du hinner se det här innan du åker. Men kan det kanske vara bra och ringa någon som är ansvarig på klubben och rådfråga kanske? :)
Ha en bra dag!
Medarbetare på tävlingshundar.ifokus
http://www.freewebs.com/sting-pippi
Jag har beslutat mig för att stanna hemma idag. Skulle ju kunna vara nåt annat också (även om jag inte tror det) och då är det ju dumt att sprida någon smitta. Jag kan ju alltid maila dem och höra vad de tycker om det håller i sig till nästa gång…

Om det är skendräktigheten som det beror på, låter ju så, skulle jag åka dit och prova. För en del tikar är det bara nyttigt att komma igång och aktiveras så de tänker på annat. För andra så mår de bäst om de får ta det lugnt och vila. Man vill inte träna om hunden inte tycker det är kul, då förstör man mer än man åstakommer. Så åk dit och prova, verkar det som om hon mår bättre när hon får annat att tänka på så är det bara att köra på, annars så är det bara att bryta och lägga träningen åt sidan tills skendräktigheten gått över.