Rolig fysträning vintertid!
Här har det kommit ca 15 cm snö, så idag blev jag väldigt sugen på att åka längdskidor. Sagt och gjort, in med skidorna i bilen, tog med mig Felix och åkte till skogen. Han har aldrig sprungit bredvid ett par skidor förut (och jag har inte åkt på ett par år) så vi började lite lugnt, men det funkade kanonbra att ha honom i koppel bredvid. 
Åkte på en stor stig först och det var ganska lätt, därefter fick jag för mig att vi skulle korsa åkern. Detta visade sig vara väldigt jobbigt då det var hemskt mycket snö, så det gick långsamt en bit men detta var även bra träning för Felix som då fick pulsa i snön istället för galoppera som han gör när han är lös. 
Därefter fick han även dra mig en bit i galopp i den djupa snön och en bit på stigen (hade sele med brett, fodrat framparti på honom). Han är väldigt stark för sina "ynka" 24 kg så det var inga problem, det höll snarare på att gå för fort för mina skidkunskaper en stund så jag fick bromsa honom med rösten.
(Däremot ska man nog satsa på ett midjebälte att fästa kopplet i om man tänker åka mycket, då det är lite jobbigt att hålla kopplet i händerna tillsammans med stavarna.)
Detta har väl egentligen inget med tävling att göra, men tänkte jag kunde tipsa om bra fysträning vintertid för både förare och hund. Dessutom himla kul! 

Haha. Jag kommer inte 1m fram på ett par skidor ;D Och om jag nu lyckligtvis skulle råka göra det skulle jag falla pladask på mage/rygg/sidan ;D hahaha! Sånna kunskaper har jag ;) Men det låter ändå som bra träning om man kunde göra det.
Ha en bra dag!
Medarbetare på tävlingshundar.ifokus
http://www.freewebs.com/sting-pippi

Vad kul
**MVH Cerrolyn

Drag är jätte bra fysträning dessutom sanslöst kul under vinterhalvåret. Jag både åker skidor och kör släde.

Här är en till som älskar skidåkning på längden:) Tyvärr så har jag inte haft möjlighet att åka än i år men får den här snön som kom i dag ligga kvar så ska det bli åka av:) Tyvärr igen så skulle det bli +8 på onsdag….
Ja det är himla skoj! Tyvärr har de sagt att det ska bli plusgrader även här, men hoppas det kommer mer snö senare i vinter!