Träning?

Men du vilken sötnos! Jag brukar börja socialträna mina valpar så fort de bosatt sig och det brukar dröja max 1 vecka. Självklart börjar det lugnt i deras takt. Inkallning kan du få in automatiskt vid tex varje måltid, du kallar då på hunden:) Sen kan man lägga in ett sitt rätt naturligt innan maten ställs ner…..Så länge man går varsamt fram så kan man börja tidigt med de sakerna du tagit upp. Viktigast av allt att träna enligt mig är kontkaten mellan dig och din hund - Ha roligt tillsammans och kom i håg att ignorera felbeteende från början då lär de sig fort att det inte lönar sig, och så klart massvis med belöning vid rätt beteende!:)
Nu är det här lite sent kanske :)
Min valp kunde sitt, ligg, stå och vacker tass när han var 10 veckor. Sitt lärde han sig vid 8½ vecka men då var det också bara "ha rumpan i golvet i 1-2 sekunder". Vid 10 veckor kunde han nog sitta ganska snyggt i typ 5, 6 sekunder :)
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Tack för svaren.. ;-)
Hej! dagen efter jag hade fått hem min valp, kunde den sitta, och bara en-2 veckor efter kunde den ligga också, den var väll ungefär 8 veckor då,:) så sitta och ligga kan du börja träna på när du vill, för sedan när den blir lite äldre går det mycket fortare att lära den andra saker!:D

#4 Var den 8 veckor två veckor efter att du fått hem den? Eller är det bara jag som hajar trögt
?

Tror hon menade att han var 8 veckor när hon började träna!

Boy var 9v när han började på valp kurs! =)
Idag är han 7 månader och går i lydnadsgruppen. :-)

#7 men här får man inte gå valpkurs förns ca 12 veckor men dom rekomenderar senare!
vill iallafall inte åka förns 12veckors vaccinationen är fixad!

Nu när jag sitter här och tittar i hans papper påträningen så har jag ljugit liiite…
Jag gjorde andra vaccinationen när han var 10½ vecka….och började när han var 11v.
Så var det.

#6 Då var det jag som hajade trögt då
.

det går redan och lära en valp saker i valplådan från 6v ,-)

#11 Fast jag reagerade på att hon hade fått hem valpen vid 6 veckor (missuppfattning!).

# 12
haha…tja, det hade kanske varit nått, få hem valpen vid 6v, och börrjam med hårdträning…."busa med matte"……
haha, den var 8 veckor när jag fick den, och då jag började träna, alltså dagen eftr det kunde den sitta:)