Tävlingshundar iFokus

Tävlingshundar

Etikettoff-topic
Läst 2583 ggr
Cerrolyn
0

Hur syns ni?

Hur ser ni ut när ni är ute och går på kvällarna? Det börjar bli mörkt nu och det är dags att ta fram reflexerna.
Muta din andra hälft eller en kompis och ta ett kort och lägg upp det här.

**MVH Cerrolyn

Nikkis
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag får faktiskt stolt säga att jag är väldigt duktig med sånt där! Nu har vi ännu inte haft ngn användning för våra reflexer, men dom hänger ändå framme.

Varje hund har en 'sel'reflex, blinkande balsband och även en rödblinkande 'boll' som fästs i det blinkande halsbandet eller det vanliga halsbandet.

Detta för att mina hundar(förutom Pamela) har sådan päls som lätt kan täcka halsbandet, så därför är blink-bollen jätte bra eftersom den syns. Gobbi har en lite mer speciell 'sel'reflex, som blir lite som en 'tröja', eftersom hennes päls annars täcker allt som sitter på henne, vilket denna förhindrar.

Till Pamela har vi ännu inte köpt någon refelx, men det ska inhandlas snarast. Hon får nog samma variant som killarna har, samt ett blinkande halsband Utan boll-blinken, för det behövs inte mer än så för henne.

Jag själv brukar ha en reflex väst, den ser likadan ut bak som den gör fram. Sen har jag på många av mina vinterjackor en 'hängande' liten reflex på ett snöre.

Sambon är tyvärr inte hemma, så jag fotade det jag kunde.

På bild: Nero med sin reflex, dock utan blinkhalsbanden, dom orkar jag inte gräva fram nu. Iko har en likadan reflex.

Nikkis
0

Gobbis reflex, som Pamela fick ta på sig, liiiiite litet, haha!

Nikkis
0

Och sist men inte minst, min egen reflex. Katten Rocky ville också vara med på bildSkrattande

Cerrolyn
0

:) Då syns ni ;)

Jag ska snart fixa "vår bild".

**MVH Cerrolyn

Nikkis
0

Japp, det gör vi*stolt*Tungan ute

Är det riktigt mörkt ute så kan jag även ha med mig ficklampa/pannlampa. Dels för att se själv, men också för att bilister och övriga trafikanter ska se oss i god tid. Det är rätt smart faktiskt.

Sen är jag nog lite skadad från tiden jag höll på med häst. Då var det reflexer bokstavligt talat från topp till tå.

Ser fram emot din bild.Glad

Tezza
0

Jag har jättebra reflexhalsband till mina hundar. Det är flärpar som står ut runt halsbandet så de syns väldigt väl, även på långhåriga hundar och från alla håll. Ska försöka fixa bilder men nu är jag fortfarande bortrest.

Tezza
0

Hittade bild här på ett ungefär likadant, fast mina flärpar står liksom rätt ut:)

http://www.bjornfoten.se/index.php?option=com_virtuemart&page=shop.browse&category_id=1&Itemid=28&vmcchk=1&Itemid=28

Cerrolyn
0

Så här ser vi ut. Sonen fick agera migFlört

Bild

**MVH Cerrolyn

Ellenfyrkant
0

#9 Haha gulligt barnvagnsöverdrag :D Aldrig sett sånnt förut faktiskt :P Då syns ni riktigt ordentligt förstår jag…. :P

Mvh Ellenfyrkant

Cerrolyn
0

#10 Har du inte? jag har sett hur många som helst. Klart jag vill synas, vill ju inte bli påkörd.

**MVH Cerrolyn

India
0

Jag har heller aldrig sett ett sådant barnvagnsöverdrag. Jag ser för den delen inga barnvagnar alls till vardags…bor ju långt ute på landet! Har boettselar till mina hundar. Tycker att de syns väldigt bra och är lätta att sätta på. Viktigt, jag är så kvällstrött så det får inte bli krångligt på kvällskrökenObestämd

Nikkis
0

Alltså, jag diggar bilden på din son - han ser verkligen SÅÅÅ förtjust ut!! Eller Inte, hahahahaFlört

Cerrolyn
0

Han HATAR att vara med på kort för han får aldrig se cool ut Oskyldig

**MVH Cerrolyn

Yessica
0

#14 hahaha :P

Ha en bra dag!

Medarbetare på tävlingshundar.ifokus
http://www.freewebs.com/sting-pippi

SparklingTindra
0

Tindra har en sån väst som Caesar (visst var det rätt namn?) i inlägg #9 har. Enya har än så länge inget alls (6 månader, trefärgad sheltie så jag måste väl köpa något så att min lilla sotis också syns). Jag har inte heller något. Är väl för barnslig för att ha kommit på att jag också kanske behöver reflexer och inte bara hundarna. =P