Tävlingshundar iFokus

Tävlingshundar

Etiketterträninginlärning
Läst 1753 ggr
Cerrolyn
0

Klicka någon?

Någon av er som håller på med klicker?

Jag gör det när jag ska finslipa ett moment, men aldrig vid inlärning.

**MVH Cerrolyn

AnneN
0

Velvet blir jätte stressad av klickern så den har jag lagt på hyllan

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Tezza
0

Nix

TinaH
0

Tyson lyssnar bara när jag använder klickern! =)
*dum hund, eller knäpp matte =)*

Mvh TinaH
~ Sajtvärd på: retriever.ifokus.se ~

Cerrolyn
0

Eller både och…

**MVH Cerrolyn

TinaH
0

NÄ!Skrikandes

Mvh TinaH
~ Sajtvärd på: retriever.ifokus.se ~

Elna
0

Använder nästan alltid klicker, men inte om vi tränar längre kombinationer i freestyle eller agilitybanor m.m..! ;)

Mer enskilda trick.

Cerrolyn
0

Funkar det inte i freestyle eller agility, eller varför använder du den inte där.

Ps (glöm inte att bli medlem här)Flört

**MVH Cerrolyn

Elna
0

Brukar använda den till enskilda rörelser i freestylen och enskilda hinder i agilityn, t.ex slalomen. Om de är längre kombinationer i t.ex agilityn gillar jag att bara slänga iväg en boll eller pipande flodhästen när det är klart! ^^

Cerrolyn
0

Aha du menade så…

**MVH Cerrolyn

PumiTerror
0

Jag använder Klicker då och då, samma som elin, snskilda trick, inte i ex om man kört ett heelt lydnads pogram. Men annars så, ibland free-shapar jag med ;)

HarrietKiara
0

Jag har börjat om med min hund och då kör jag klicker från grunden. Lite fusk blir det väl men det är mest för att det är svårt att lära om. Skrattande

Love my Kelpie!

Emmeli
0

Använder alltid klicker, enligt mig det bästa inlärningsättet. Sedan varierar det från hund till hund.

tilja
0

Håller med #12 absolut det bästa inlärningssättet. Är bra även för mig som förare då det hjälper mig att fokusera på rätt beteende hos hunden.

Ronja06
0

Jag använder väldigt ofta klicker.

Mvh Emelie Förlägen

PumiTerror
0

#12+#13 ;)
Tycker inte klickerträningen behöver vara de bästa, bara man gör det possetivt. Klickerträning är ju free-shaping, och det tycker jag inte är alltid så lätt, kan även ta väldigt lång tid att free-shejpa vissa saker.. Men jag använder inte min klicker bara till shejping, utan annan "vanlig" tråningsform med ;)

KajsaM
0

Jag använder också väldigt ofta klicker :)

Tina-A
0

#15: Du måste inte freeshejpa allt. Du kan ju använda targets tex.

#1: Testa att tejpa några varv runt klickern för att dämpa ljudet. Håll klickern en bit ifrån/bakom din rygg och klicka när du tex ger hunden middag så den kopplar ihop det med något positivt. Sen kan du ta bort lite tejp allt eftersom. Du kan också gå runt med klickern runt halsen tex, för att göra hunden van vid att se den. Många klickar de första dom gör direkt in i hundens öra.. Inte undra på att de blir skraja då :)

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Cerrolyn
0

I och med att jag nu tränar in target så klickar jag lite mer Flört

**MVH Cerrolyn

PumiTerror
0

#17nej, jag vet, men jag tycker det inte går med tergett till allt heller. Så jag tycker att en "blandning" av allt är perfekt ;)

Cerrolyn
0

"Vid hundens öra" jag har någon gång "råkat" klicka vid mitt öra och det var inte trevligt kan jag säga Skrikandes

**MVH Cerrolyn

Tazzar
0

Jag kör oftast med klicker, men jag är så dålig på att klicka i rätt timing så jag kör en blandad variant här.

[Malin3033]
0

Använder ofta klicker, dock inte när båda hundarna är med, det blir svårt då.

[Jemla]
0

Använder klicker ibland som komplement till övriga sätt.

Cerrolyn
0

Då vi gick en klicker och tävlingslydnadskurs i helgen så måsta jag ändra mitt svar här.

Vi har nu börjat med klickerträning med allt det har att göra. Det går sakta framåt.

**MVH Cerrolyn

Jennifer89
0

jag använder klickern nästan hela tiden förutom då vi tränar agility.

HarrietKiara
0

#1 eller är det du som inte har tålamod att vänta ut henne. ;)

Att klickerträna är ju så mycket mer än en lilla dosan. Du kan lika gärna säga ett "bra".

Det är ju själva tänket som är klicker. ;)

Love my Kelpie!

AnneN
0

#26 antagligen är det jag som gör fel men hon blir lätt stressad, skäller, hoppar de gånger jag använt klicker… Funderar dock på att gå en kurs så småning om då ekonomin tillåter

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

HarrietKiara
0

#27 Det är lätt att bli otålig när man får vänta ut hunden men det kan ju vara att vi börjar med för svåra saker. Min var ju van vid att jag visade och lockade så hon blev passiv i början och då fick jag tänka om lite. :)

Love my Kelpie!

Bjartvallenvalp
0

jag andvänder ibland ;)

Eriiccaa
0

Jag andvänder klicker för det mesta.

preya
0

jag tränar in allt med klicker om än inte renodlad klickerträning

Mascot
0

Jag använder det när jag tränar nya tricks.
Men när jag tränar agility osv så använder jag det inte.
Innan jag började använda det så känndes det omöjligt
att lära lilla Happy saker, Men sen jag började använd klickern
Så går det att lära nya tricks på en dag bara. Förstår det inte,
Men den hjälper jättemycket.

fettmedkevlar
0

Jag har provat klicker men två av mina hundar blir rädd för den, har även provat andra ljud men utan resultat. Dom lyssnar bättre på rösten :)

bruksschafrar.blogspot.com

Medarbetare på Brukshundraser.ifokus.se

Boel
0

Tränar in det mesta med klicker. Jag får en mer motiverad hund. Då hon inte är intresserad av kamplek, boll lek ect. Men klicker och banan är super.

Cerrolyn
0

Banan Förvånad???

**MVH Cerrolyn

Yessica
0

#35 haha ;D Mina hundar tycker också om banan. Man kan inte skala en banan förrän man har två, eller i alla fall en, hund sittandes framför en med bedjande ögon ;D

Ha en bra dag!

Medarbetare på tävlingshundar.ifokus
http://www.freewebs.com/sting-pippi

Boel
0

#34 japp, Ophelia blir super vass och taggad. Perfekta träningsgodiset. Jag har lite att äta och hunden.

h00jff
0

Använder ofta klicker, framförallt när vi lär in nya saker och när vi finslipar på saker. När vi tränar saker han redan kan använder jag inte klicker.

Suverän inlärningsmetod, hundarna lär sig jättefort och de lär sig framförallt att tänka själva! :o)

India
0

#34 Hade en cocker som hade banan som favvogodis. Ganska ovanligt!