Vad ska ni göra i höst?
Jag sitter här och funderar på mina utbildningar på mina hundar.
Tyson tar husse han om och går kurs med, så han behöver jag inte direkt bekymra mig för.
Men så har vi den lille….Boy. (Ringmaster Good Boy)
Han är 5 månader den 22/8.
Jag ska gå valp fortsättning, och så funderar jag på att gå en spårkurs.
Efter som det är en Golden Retrivier DP, så vill jag få ut så mycket som möjligt från hans egenskaper.
Målet är eftersök, kanske räddning.
Men jag vet inte än, jag har sagt att MH och Röntgen få visa hans liv.
Men för det så har man en tid kvar, och spår spelar det ingen roll om hunden har AD/HD: A eller D, och framförallt så är det nyttigt med spår.
Vad ska ni gå för kurser?
Vad ska ni göra med era hundar i höst?

Mina planer för hösten är att jag och Milian ska vara startklara för lydnads eliten, efter 3 års vilande (alltså endast vilande från lydnadsträning) :) Vi ska oxå göra våran första start på WT (working test).

Vad kul -Lycka Till! 
Vad är WT?

#2 WT är lika med working test som är en inofficiell provform. Det finns för både spaniels och retrievers. Det påminner om b proven ( jaktprov) men provet är uppdelat i stationer och det är inte heller vilt utan dammisar. Ofta är det en station med ett sök, en station med dirigering och en station med markering, även andra stationer kan förekomma. Och ofta avslutas provet med en walk up.
En rolig och lättsam provform att testa sin retriever i! Så nu när du skaffat golden är det bara att träna lite och testa:)
För mig blir det fortsättningskurs i Agility, (gick nybörjar i våras). Den börjar till och med om 1½ vecka! :D som jag längtat.
Sedan skulle jag gått tävlingslydnad, men har bestämt mig för att vänta med det till nästa vår, känns som om vi inte är riktigt redo för det än, vi gick allmänlydnad II i våras med tävlingsinriktning, så nu blir det bara egen träning av lydnad tills nästa vår.
till sist ska Ronja (sheltie, 14mån) och jag åka på några utställningar, de sista som junior! dock endast inoff.
Det blir inga kurser öht i höst då hela kursbudgeten redan är förbrukad.
Men vi ska tävla minst 2 st lk3 och försöka få LPIII och därefter blir det att träna till eliten. Ev. blir det en inoff agilitytävling och figga/ansvara för MH och ev. en kick off i MH i DRUS regi.
Men om det dycker upp någon rolig/intressant helgkurs så kanske jag hoppar på den.
**MVH Cerrolyn

# 3
Detta lät ju jätte kul, med WT!!
Men jag kan tänka mig att du har DP med.
Min kommer i från Ringmaster.
Vart kommer din ifrån?
Dina är så bedårande vackra, så man får tåren i ögat!
Sedan så vet man ju inte vad denna lille skrutt vill göra - och vad mattes rygg klarar av och göra…
OK - kruxet är mer mattes rygg - än valp!
Men det är så mycket man vill göra och test och prova och, och, och….
Men jag har tänkt och satsa i alla fall på en inoff. LK1 i vinter.
Dem är inte så hårda på månaderna där vi går, så valpisar får vara med. :-)
Han är då 9 månader. idag 4½ månad.
Sedan så ska han givet ställas…man kan inte få merän titeln "bästa trädgås svampinjon"
Men han ska ställa han 2 ev 3 gånger i höst.
Men en av gångern inom SKK.
En gr;ng;lingsutst'lning, i H'ssleholm i Oktober.
Jag har aldrig pysslat med utst'llningar innan.
Dem andra 2 'r via blandis.
Jag t'nkte testa blandis utst'llningarna p[ honom, inte f;r att det ger n[got, utan mer f;r den ssialabiten och min lilla r'dsla….brrr….
Har inte hittat s[ mycket SKK utst'llningar i sk[ne i h;st tyv'rr…

Läs gärna igenom ditt inlägg och redigera stavfel då det är svårt att läsa vad du menar i slutet.
**MVH Cerrolyn

Det var fel på min dator då.
och nu får upp
Hantera inlägg
Inga val
Inga val är tillgängliga för dig på denna sida. Dina inlägg kan endast redigeras eller tas bort inom en timme sedan de skrevs.
så jag kan tyvärr inte göra detta…
Ska börja utställningskurs 12.8. Får se sedan om det blir några utställningar, för tillfället väger Turbos öron ton! och så har han inte växt klart så man vet aldrig hur stor han blir (fadern är 37,5 cm om jag inte minns fel). Sen så ska vi möjligtvis börja med agility, men det blir nog inte ännu på ett tag eftersom han bara är 4½ månader ännu :)

#6 Tack, ja de är vackra:) Och din valp är allt super söt! Finns väll inget gulligare än goldenvalpar;) Mina är från gyllenehordens kennel och kullarna mina är från lutar mer åt jaktgolden. Så här har vi inget att hämta i utställningsringen kan jag lova:) Jag har oxå bokat en golden från rena jaktlinjer som ska komma i början av 09 om allt går som det ska:) Längtar så.
Lycka till med era planer!

Jag har väll inte heller igentligen något och hämta i utställnings ringen, utan gör detta mer för "trottsa dommarna", och att mörka golden skall accepteras lika mycket som dem ljusa. *Muttrar*
jag skickar med ett kort på hans mamma, hon var nått och se på! =)
Klart att det inte finns något vakrare o sötare än goldis vappisar! ;)
Min lutar åsså åt mer jakt.
Han är DP.

Ringmaster Janis
Planer för Ronja: (finns en stor risk att hon börjar löpa när som helst. Vilket kommer att göra att vi inte kan tävla)
- 1 officiell agility tävling
- DM - västra agility (+lag)
- inofficiell utställning i September
- Intensiv Agility kurs, klass II (september)
- Agility kurs klass II (september-November)
Planer för Viggo:
- En inofficiell utställning i september
- Valpkurs i oktober
Mvh Emelie 
kan du pma mig vad det ska stå så fixar jag detta.
jojo schäfervalpar är sötare och gulligare.
**MVH Cerrolyn
För oss kommer det att bli en del agilitytävlingar och fortsätta jaga uppflyttningspinnar nu när vi kommit igång.
Träna vidare lite halvseriöst med lydnaden och se om vi blir startklara nån gång. Ev. någon utställning.
Om vi hittar nån tävlingskurs i agility eller liknande är det möjligt att vi går något sådant. 

Troligen agilitykurs för nybörjare :)
Mvh Ellenfyrkant

Jag har två anmälda agilitytävlingar som jag och Sting ska köra. Men hon ska börja löpa så småning om och sen funderar jag på kastrering, så just nu har jag inga planer för henne. Ta det lugnt med träning nu och sådär :)
Pippi ska få ställas ut några gånger och tränas lite lydnad på :)
Ha en bra dag!
Medarbetare på tävlingshundar.ifokus
http://www.freewebs.com/sting-pippi

# 13 är dem inte alls….

Jag kommer träna och tävla min unghund, Nero aktivt i höst(likaså vinter, vår sommar osv).
Kommer säkert åka på ngn utställning också.
Jag hoppas att vi kommer med på MH:t som är snart, ska iaf. försöka göra MH:t nu i höst/vinter, som kommer bli följt av en AD/HD röntgen.
*Ignorera min konstiga min på bilden
*
Medarbetare på: Brukshundraser, http://tavlingshundar.ifokus.se, http://bullhundar.ifokus.se/
Min hemsida: http://nikkishundar.wordpress.com/

Med Saga blir det pinnjakt för att komma upp i klass tre i både hopp och agility. Vi kommer att träna för vår suveräna instruktör ungefär en gång i månaden och tävla så mycket som familjelivet tål!
Med India blir det nog ingen kurs men lite egen träning inför lkl 1 och en framtida agilitykarriär.
I övrigt en massa gos och lek som alltid……

Här är tanken att fixa appell och klass I med Elfie och hålla tummen för att Bennie blir frisk och Drutten ska tränas i lite allmännlydnad kan man väl sammanfatta det som…

Kan uppdatera lite: Ska åka iväg på läger med unghunden, gå spårkurs, har några tävlingar inplanerade. Sen ska jag kaaaanske ställa ut honom på HUND2008 i Stockholms mässan, Älvsjö.
Den nya hunden, en Fransk Bulldogg, ska vi försöka åka ut och ställa. Sambon sak dessutom börja träna med henne i lydnad, haha.
Medarbetare på: Brukshundraser, http://tavlingshundar.ifokus.se, http://bullhundar.ifokus.se/
Min hemsida: http://nikkishundar.wordpress.com/
Låter super kul :D
**MVH Cerrolyn