Tävlingshundar iFokus

Tävlingshundar

Etikettpresentation
Läst 1244 ggr
Tezza
2008-02-04 21:24
0

Tezza

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här kommer en liten presentation av mig.

Theres Ohlsson heter jag, är 28 år och bor i Hörnefors tillsammans med 3 goldenretriever, 2 hittekatter och 2 marsvin. Jag är ursprungligen från Bollnäs men flyttade hit upp för drygt 2 år sen då jag kom in på lärarutbildningen. Våren 09 blir jag färdig förskollärare och tidigarelärare och då kommer flyttlasset troligtvis gå tillbaka till Bollnäs igen då jag saknar min familj och många vänner.

Mina hundar heter Pettro (10 år), Rocky (9.5 år) och Milian (7 år). Med dem har jag under årens gång tränat och tävlat en hel del. Pettro har Lp1 och Lp2 och är uppflyttad från appell spår. Rocky har 2a pris i lydnadsklass 3, är uppflyttad till högre rapport och har 1a pris i nybörjarklass på jaktprov (B). Milian har ett 1a pris i lydnadsklass elit, är godkänd i högre spår och har 1a pris i nybörjarklass på jaktprov (B). Alla vovvarna är också svensk viltspårschampion. Just nu satsar jag och Milian på ett lydnadschampionat och en start i öppenklass på jaktprov. För Pettro och Rockys del blir det mest träning nu då de börjar bli lite till åren.

Så den största delen av min fritid går till mina djur och då framförallt hundarna. Mycket träning och många promenader blir det:)

Jag är också Medarbetare här på Tävlingshundar ifokus

AnneN
2008-02-04 21:27
0

Kul att få läsa lite om dej =)

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

wiieerd
2008-07-29 01:46
0

Hej Tezza

Du som kört lite rapport, ja skall starta nu till hösten och tänkte bara höra vad som behövs på tävlingen? Måste de ha SBK täcke? Skall de ha något speciellt halsband för rapport ?

Ha de!

Tezza
2008-07-30 01:14
0

#2 Kul att ni håller på med rapport. Jag gillar verkligen den sporten! Ja hunden ska ha ett tjänstetecken på sig och likaså ett rapport halsband. Jag vet ej om det är en regel med halsbandet men alla jag sett på tävling har iaf haft det.

Lycka till!