Tävlingshundar iFokus

Tävlingshundar

Etikettpresentation
Läst 676 ggr
Boel
0

Ny medlem

Jag har blivit medlem här. Tyckte att det var en trevlig sida. Jag har en greyhound, kanske inte den valigaste rasen att träna lydnad med. Men det är alltid bra att få tips hur man ska gå vidare i olika moment.

Jag tränar rallylydnad sen ca 6-8 månader tillbaka. Vi ska gå upp i en tävlings inriktat rallylydnads kurs och avslutet är att vi alla ska ställa upp i en inofficiell tävling. Om jag har förståt det hela rätt.

Är utbildad hästskötare, sadelmakare, barnskötare och montessorilärare i åldrarna 3-5år.

India
0

Varmt välkommen! Alltid lika kul när någon ny hittar hit/Ylva

Cerrolyn
0

Välkommen hit.

Kul att du jobbar med din hund i dessa grenar. Jag vet en grayhound som har LPI så nog går det.

Måste passa på och fråga:
Är det fördommar eller sanning att det är mycket svårt att lära en grayhound t ex lydnad?

/Cerrolyn Sajtägare

**MVH Cerrolyn

Yessica
0

Välkommen hit :) Hoppas du ska trivas!

Ha en bra dag!

Medarbetare på tävlingshundar.ifokus
http://www.freewebs.com/sting-pippi

Tezza
0

Välkommen!

Boel
0

#2. Jag måste som ägare vara mer påhittig och köra korta pass. Med tanke på att jag började träna mer noggrannt för ca 1,5år sedan med vuxen hund. Så har det gått över förväntan.

Jag tror inte att det är svårare att lära en greyhound lydnad. Det är nog mer en fråga om du som ägare vill göra det. Tror inte att det är så många som bryr sig om att träna greyhound. 

Sen är det individen som styr hurvida den tycker att det är roligt eller ej. Tycker inte Ophelia att det är roligt, då gör hon inte det, hon lägger av.

Cerrolyn
0

Som jag trodde då, för annas sägs det ju att det inte går att lära vinthundar mycket…

**MVH Cerrolyn