Utställningsresultat
Jaa, en del text.. Men det blev så (A), kopierar bara från Bdb för jag orkar inte skriva om allt.
Det var i alla fall rasspecial på Almare Stäket igår, den 3 juli. Och här kommer min historia därifrån..
Mamma åkte till Gbg igår, så jag och Sting fick dra dit själva. Såklart fick vi gå aslångt från parkering till ringen! Och jag hade en galen hund i koppel, en stol (som iofs går att bära bra i påsen den ligger i), en bur (som också har en "påse", men som är rätt tung ändå) och så en rätt tung väska.. Gaah! Jag trodde jag skulle gå sönder!
Väl framme så slog jag mig ner bredvid ringen, fast det visade sig sen att vi inte skulle använda den, briarderna hade två ringar. En för hanar och en för tikar, enligt det jag läst. Men då skulle vi gå efter hanarna i deras ring.. I alla fall jag slog mig ner där. Så såg jag "Don Fido-gänget", dvs uppfödaren, hennes dotter och så några andra som är deras kompisar och som har Don Fido-hundar. Men det är full rulle där, så jag sitter kvar. Vill inte störa. Uppfödaren kommer och säger hej i alla fall. Men sen går dom vidare för att en Don Fido-hanne ska ställas. Så jag vet inte vad jag ska göra. Jag kände liksom att jag inte hörde till "gruppen". För jag är så mycket yngre än dom och träffar dom inte lika ofta. För dom som var där i "gänget" är rätt bra kompisar. Så jag kände mig väldigt ensam där jag satt med Sting bredvid i buren. =/
Uppfödaren kom i alla fall och stöttade mig lite innan jag skulle in i ringen :) Sen så kom hon en liten stund efter att jag var färdig där och tyckte det var bra, det vi gjort där inne. Sting var relativt lugn, för att hon hade blivit skrämd av ngt innan vi skulle in. Men vi fick en 1a i kvalitet, men idag var det exellent som var bäst (ett snäpp över 1a pris). Men uppfödaren sa att 1a pris på rasspecial är bra. Så jag var rätt nöjd at hon hade skött sig ändå. Sen bar det av hem igen, efter mååånga timmar där!
På vägen hem var jag rätt så ledsen för att jag hade känt mig så ensam där. Sen var jag väääldigt trött också. Ute i gassande sol drygt 6 timmar och utan keps.. inte speciellt bra..
Ha en bra dag!
Medarbetare på tävlingshundar.ifokus
http://www.freewebs.com/sting-pippi
Kul att det gick så bra i ringen. Men jag hade nog satt mig närmare "gänget" i alla fall ;)
**MVH Cerrolyn

#1 Joo, men det är så att en av hundarna, som en av dom i "gänget" äger, verkligen hatar Sting. Varför vet vi inte, hon har liksom fått för sig att Sting inte är välkommen på denna jord. Sen skulle den gå efter oss i ringen också. Men det gick i alla fall bra. Me därför kände jag mig liksom utanför också, för att jag kunde inte sitta närmare. Ville inte lämna Sting helt ensam heller liksom.
Ha en bra dag!
Medarbetare på tävlingshundar.ifokus
http://www.freewebs.com/sting-pippi