Tävling
Ja det var ett tag sen jag tävlade nu men kan ändå skriva det.
Förra onsdagen den 18 Juni så tävlade jag och Leah lydnad på apollo gruppen.
Leah nollade platsliggnigen när det var en hund som reste sej ( Även fast det inte är något att skylla på. Men hon är otroligt osäker på andra hundar )
Sen så var vi startnumer 16 av 21 hundar.
Jag kände att Leah var med mej idag.
Här kommer resultaten
Linförighet 8 _Komentar ; Något ojämn.
_Läggande 9 _Komentar ; Dk, annars skulle hon få en tia.
_Inkallning 10 _Komentar ; Inget att säga
_Ställande 10 _Komentar ; Hon vågar inte ställa ner bakbenet så hon står på tre ben xD
_Appotering 10 _Komentar ; Hon sprang med tävlings ledaren när hon skulle hämta den och lämna den till mej.
_Hopp 10 _Komentar ; Eftersom hon inte hoppat förut så är jag förvånad
_Helhet 10 Komentar ; WIIIIIIE ;D
Så det räckte till ett första pris 160 p
Otroligt stolt över min ett åring (:
Vi har även varit och testat vallning och hon vart godkänd anlagsprov ( Inoff ) Eftersom schapendoes klubben inte börjat med sånt ännu.

Vilka fina poäng. Visste ens att det var några som vallade med schapendoes, vad kul! Var håller ni till någonstans när ni vallar?

Ååh! Grattis! Jag tycker du verkar vara en duktig förare! Såg dig ju på Hölö-Mörkö. Då såg allt så himla fint ut! :D
Ha en bra dag!
Medarbetare på tävlingshundar.ifokus
http://www.freewebs.com/sting-pippi

1# Jag vallar hos en tjej i almunga hon har kelpi uppfödare. Hon tar in alla raser förutom boder. Eftersom dom har så många andra ställen att valla på så. Men det var en rolig upplevelse. Fast Leah tyckte fåren var lek kamrater :P
2# Haha, och där var inte hon i bästa form heller. Men det ser ju bra ut när och går också så (:

#3 Aha, där vet jag folk som vallar, en med aussi och en med kelpie! Kommer själv att gå vallningskurs i Almunge men på ett annat ställe.

4# Okej, vad roligt (:
Grattis vad roligt att det gick så bra för er i både lydnaden och i vallningen.
**MVH Cerrolyn

6# Tack (: