Södermanlandscupen?
Hej!
Är det som ska på den inofficiella agilitytävlingen i Strängnäs på tisdag?

Nej, det hade varit kul men vi har en egen inoff. agilitytävling på hemklubben Häverö BK!
#1 Dit kommer jag & Felix.
Vi har haft ett tävlingsuppehåll så blir spännande att se hur det går, det kan gå precis hur som helst men hoppas han uppför sig. 

Nej men vad kul. Jag skall vara "ögon" och sedan skall jag tävla med Saga och en borderterrier. Vi syns!
#2 & #3 vad roligt! Väl mött! Själv ska jag bara prova "blåbärsklassen" med min sheltie, nyss avslutat agilitykursen och det var instruktören som tyckte vi skulle prova, vi får se hur det slutar. Jag ska hålla ögonen på er! 

Nooope, dit kommer vi inte. ;) Men hoppas det går bara för er! :)
Ha en bra dag!
Medarbetare på tävlingshundar.ifokus
http://www.freewebs.com/sting-pippi
Hur gick det för er som var där? Såg ingen springer spaniel? #3 kanske att jag såg dig, men, såg border terriern iallfall. =)
Själv körde jag med min sheltie i hoppklassen, var inte med på agilityklassen pga att hon inte kan gungan helt ordentligt, men sedan när tävlingen är slut får man veta att gungan inte var med. *suck*. Vi diskade oss på hopploppet iallafall, Ronja gjorde ett kanon lopp men vid "luringen" (där många hundar sprang till slalomet lr säcken) så gick Ronja tillbaka in i den korta tunneln och fick därför en diskning. Väldigt synd på en sådan grej eftersom det gick så himla bra annars! felfritt+disk, haha, =) är toppennöjd!
#6 Vi var i Häverö, inte i Strängnäs. 
Däremot gick det väl inte särskilt lysande, tyckte att resultatlistan var lite krånglig men tror att vi fick runt 27 fel i agilityklassen och 22 fel i hoppklassen.
I Ag.klassen var han väl mest "lost" och lallade runt i flera svängar, stod och stirrade lite och så… vilket ledde till hela 17 (!) tidsfel.
I hoppklassen gjorde han bara en snurr för mkt (där han rundade två hinder i ett staket innan han kom tillbaka) men annars var han faktiskt duktig. Vi fick nån vägran tack vare mig men det gör inte så mkt. Där kom vi runt med bara 7 tidsfel (15 hinderfel). Det här loppet är jag faktiskt nöjd med trots antalet fel! 
Den gången vi tar oss runt en bana utan tidsfel kommer jag att jubla, för det innebär att han har sprungit där han ska… 

# 8 Det är vi, men usch vad jag ser trind ut
Vi diskade oss i agilityn och gick nollade och kom tvåa i hopp. Saga var toppen som vanligt och jag höll mig något så när i skinnet. Det var bara vår andra tävling men det gick bra tycker jag och våran Eva-Stina blev examinerad tävlingsledare. Resultatlistan kanske var lite surrig
Kämpa du på med din vovve så att han får lite rutin. ni är på god väg…..
#9 Grattis till hoppresultatet då. 
Ja suck, börjar bli lite otålig med min kära vovve… Tror det här var vår 18:e tävling men när man ser honom skulle man kunna tro att det kanske var hans andra eller nåt…
Men nästa helg ska vi iväg på 4-dagars träningsläger så får hoppas att jag får lite bra tips på hur jag ska göra med honom, så får vi återkomma efter det. 

Skrev lite tokigt tror jag, inte min och Sagas andra tävling utan Häverö BK:s andra tävling koko!