Tävlingshundar iFokus

Tävlingshundar

Etikett: tävlingar
Läst 444 ggr
Elna
0

Inoff agilitytävling iförrgår

Jaao, i förrgår var jag och Nagli på en liten inofficiell kvällstävling på klubben! :)

Var riktigt länge sen vi körde. Började med agilityklassen, själv tyckte jag att det var en ganska klurig bana, vi blev diskade och efter det tog varken jag eller Nagli det på allvar, allt blev riktigt hemsk att titta på, men det var ju kul inne på plan! ^^ Hon satte iaf sin slalom helt rätt även fast jag sprang framför henne! :)

Hoppklassen gick mycket bättre, en "M" bana med långa och många raksträckor, eftersom både jag och Nagli gillar att springa fort så passade den oss perfekt! Blev 5 fel för oss eftersom Nagli ovanligt nog rev ett hinder! ^^ Men slalomen sattes även klockrent där och blev gladast över det!

Det slutade med en 3:e placering och min 9½ åring var snabbast i klassen, det var ändå bara 7 st med eftersom det mest var träningstävling för de på klubben, men det var med en tjej som jag sett innan som har en väldigt duktig hund, de kom etta, men är så kul att Nagli ändå var snabbast trots sin rivning. Min lilla super-dam är fortfarande i form! :)

Cerrolyn
0

Grattis vad kul att "gamlingen" var snabbast.

**MVH Cerrolyn