Utställning igår
Hej!
Igår ställde jag ut Sting i Västerås. Hon skötte sig bra innan vi skulle in i ringen, och hon var hyfsat lugn i ringen också. Lite skutt och så, men lite lugnare. Hon lät domaren känna på henne och titta på hennes tänder. Jättebra! Fast det var en kvinnlig domare, så det kan vara det, har märkt att hon inte gillar manliga domare, då vill hon helst inte visa tänderna ;) hahah!
Så här löd kritiken:
"Typisk tik som borde röra sig bättre. Bra huvud & uttryck. Något rak skuldra ganska trånga bakbensrörelser. Håller svansen för högt. Mkt bra kropp, bra sporrar. Bra & typisk hårkvalitet. Bra tassar, vacker färg, bra temperament."
Vad tror ni hon fick på det?
Inget 1.a pris i alla fall. Ett 2.a pris?! :O Förra året fick hon 1.a pris på alla tre utställningar hon var på. Nu är hon såå mycket finare. Men domaren tyckte inte om att svansen var för högt. Verkar som om hon tyckte hundarna skulle tycka det var tråkigt eller vara rädda.. Sting stog ju liksom inte med svansen i vädret när vi stog still, då satte hon ner den jättefint, hade väl varit en sak om svansen var hög hela tiden? Men men. Domaren dömde i alla fall lika konstigt på alla hundar. Det var inte många som fick 1.a pris…
Så det var min "lilla" berättelse.. ;)
Ha en bra dag!
Medarbetare på tävlingshundar.ifokus
http://www.freewebs.com/sting-pippi
Grattis till att hon skötte sig bra i alla fall men tråkigt att hon bara fick en 2a.
**MVH Cerrolyn

Det är ju tur att hon inte VISAR tänderna för de manliga domarna! 

Skönt att hunden skötte sig iaf, å synd att domaren inte gjorde det;)
Var också i västerås igår, en 2:a fick vi också, domaren tyckte min sheltie var för tjock, och man känner ju revbenen på henne!
Hörde att flera var missnöjda med bedömningen där och fick 2:or som de inte tyckte att de förtjänade. Jag var inte där så jag kan inte säga ngt, men verkar ha varit ovanligt mycket 2:or iaf med konstiga motiveringar.
Så det är bara att komma igen nästa gång så går det säkert jättebra. 

#2 hahaha, jaa ;) om man ser det på det sättet ja ;)
#4 Okeej. :S Skumt…
#5 Okej. Hade dom samlat alla knäppa domare på samma utställning alltså? :P Japp, bara köra på nästa. Och hoppas på bättre resultat då.
Ha en bra dag!

Förresten verkar hon ha blivit skadad från utställningen =/ Hon var trött igår, men det var inget vi tänkte direkt på. För trött kan hon ju vara efter utställning plus att det var riktigt varmt igår. Men idag är hon jättetrött, vill inte röra sig och verkar tycka att det är jobbigt att gå. Hon verkar ha ont i vänster bakben. Hon skuttade ju lite, och hon kan ha sträckt sig, hoppas det bara är det. Vi ska till veterinären kl. 10 idag. När mamma ringde så frågade dom när hon löpte senast.. :S Varför förstod inte mamma, men mamma sa att dom kanske misstänkte livmoderinflammation. Det var inget veterinären sa, utan det var något som mamma "kom fram" till själv.. Hoppas att det inte är något allvarligt med henne!
Ha en bra dag!
#7 håller tummarna att det inte är allvarligt!