Motivation att tävla
Jag skulle till Kista och tävla agility idag. När jag vaknar på morgonen regnar/snöar det och min motivation dalar. Hade det varit en officiell tävling där man kan ta pinnar hade jag nog åkt trots vädret men nu var den här tävlingen inofficiell. Hade tänkt att sitta och mysa i vårsolen och köra min tre lopp som en träning inför stundande säsong. Nu blir det mest blött och halt. Är jag slö tycker ni som hoppar av pga vädret då tävlingen inte kan innebära några pinnar? Hur tänker ni andra i en likadan situation?

Jag hade åkt, trots vädret:) Bara man kommer i gång så brukar vädret ha mindre betydelse tycker jag, jag har oxå hundar som inte bryr sig om något väder. Sen finns det väll något ställe att värma sig i? Skulle de bli riktigt illa med vädret så skulle jag strunta i prisutdelningen och meddela det, det har hänt. Även om det är inoff så är det bra träning för hunden. Iaf jag får lite extra nerver av tävling även om det är inoff och det är svårt att träna med. Men alla är vi olika:)
Då man aldrig kan bestäma vädret på tävlingar så hade jag nog åkt upp. Träning som träning. MEN ibland känner man bara inte för det.
Igår när jag vaknade så regnade det och snöade det. Jag funderade på att stanna hemma, men jag har ju betalt… Så jag åkte upp ändå. Och tur var ju det…
(se grattis Ceasar tråden om du inte förstår vad jag menar med Och tur var ju det…)
**MVH Cerrolyn

Jag valde att stanna hemma också med tanke på väglag, det snöar som 17 här i Roslagen och det är en bra bit att åka till Kista. Skulle hellre köra lydnad än agility i snö, rädd för att halka då man ska springa fort. Men helt ärligt….hade tävlingen varit officiell hade jag trotsat alla om och men
och åkt!
Håller med, hellre lydnad/bruks i dåligt väder än agility. Så lätta att förare eller hund halkar och slår sig illa.
**MVH Cerrolyn

Jag tror jag skulle ha åkt! :) Men jag tycker alltid det är roligt att tävla! :D
Ha en bra dag!
Medarbetare på tävlingshundar.ifokus
http://www.freewebs.com/sting-pippi