Melodifestivalen.
Vilka av er kommer att titta?
Jag kommer att titta.
**MVH Cerrolyn

Kommer ev att ha det på i bakgrunden om jag inte ids titta
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Kommer nog att titta en stund. :)
Mvh Emelie 

Tittar aldrig på Melodifestivalen, inget för mig! ^^
Bästa låten kom till 2a chansen, skandal… (Ja, jag röstade)…
Låten är Line of fire med Etype och The Poodles…
**MVH Cerrolyn

Tittade oxå. Tyckte etype å the poodles och Amy skulle gå till final. Ingen av dem var dock någon höjjdare:)

Jag tittade med och jag tycker att dom som gick till final var bra. Men inte någon var någon särskild höjdare av dom 8 i kväll. Men Christer sjunger bra annars. Och Amy är ju gullig och bara 15 år. :)
Jag kollade, Tyckte inte att någon var riktigt sådär superbra, men Amy sjöng däremot jättebra, jämfört med tidigare låtar man har hört i alla fall. Men man ska väl inte rösta för att artisten är liten och gullig?

#7# Joho, det kan man väl. Om inga låtar är jättebra så måste man ju rösta på utseendet också. :)
Haha då är det väl bara jag som är trött på allt gulligull och nerfjantande då jag själv både är 15 år och under 160

Hellre gulligull än en massa pudlar. *fniss*

Jag kan förstå att Christer Sjögren gick rakt upp, bara för atthan är Christer sjögren.
MEN!!
Vad fanekn var det för fjäderfän som danskade???
Nä bättre låt kunde dem ha gett honom!
(inte för att jag är nått Christer sjögre-fan, men där förlöjligade dem honom…..)

#11 Håller med, den låten var inte mycket att hänga i julgranen:)

uch, allt var helt feeel… Amys låt sög..Pudlarnas låt söög, sjögrens låt var gullig men förfärlig.. velvetslåt var trååkig… sen kommer jag inte ihåg några fler som var med, ingen låt kommer jag änns ihåg hur den gick! skandal!:P
Men kan säga att jag och en kompis snabbspolade på Amys låt, hah då blev den mkt bättre! ;) Testa ni som spelade in!

Ja då var omgång 2 avklarad. Vad tyckte ni?
Jag blev lite förvånad över att Jonsson och Häggkvist inte gick till globen….
Kan inget annat än hålla med. Jag ville ha det så här:
FINAL:
Jonsson & Häggkvist
Rogedal
2a CHANSEN:
Sanna
2a generationen
Hur ville ni ha det?
**MVH Cerrolyn

#15 Haha 2a generationen var nog det sämsta jag hört:)
Nä jag tyckte att Sanna skulle gå till globen. Men ingen låt var speciellt bra. Har svårt för Carola men jonsson gillar jag:S

2a generationen var det sämsta även jag hört! jag höll på att skratta ihjäl mig, sååå dåligt var det! och eftersom jag är sjuk och hostar som en dåre nu, så fick jag även hostattacker när jag skrattade.. jobbigt värre!
bästa låten var Sannas!! Såååå bra! :D Jag tycker det blev bra fördelat final/andra chansen den här omgången. (Y)
Ha en bra dag!
Medarbetare på tävlingshundar.ifokus
http://www.freewebs.com/sting-pippi

Ja då har det vart en ny omgång av melodifestivalen. Vad tycktes?
Jag tyckte BWO var rätt bra faktiskt, annars så var det inte så mycket att hänga på väggen:) Så då känner jag mig rätt nöjd nu:)
#18 håller med. Men hur i he
te kunde Frida gå till final?
**MVH Cerrolyn

#19 haha ja du det kan man undra……
usch vad dåliga bidrag det var ikväll!
och ännumera usch för att fel låtar går till final!

#21 Vilka hade du velat sätt i finalen då?
BWO var ju helt OK, ingen låt tilltala mig ju sådär speciellt men trodde faktiskt att Patrick Isaksson skulle gå vidare..

#23 Ok. Jo jag trodde oxå att det skulle bli Isaksson, och BWO
Jag gillade Fridas bidrag, det var fart i låten och hon har en härlig röst tycker jag :)
Helena
Den kunde varit bra, men jag tycker inte att man ska svära i en melodifestival låt eller under melodifestivalen överhuvud taget, så därför går hon fet bort för mig.
**MVH Cerrolyn
Att hon svor märkte jag inte ens faktiskt, men jag svär varje dag, tycker inte att det är så illa ändå.
Helena
#27 Håller med.
Hon sjöng "…en jävla massa…". Jag må vara gammeldags när det kommer till melodifestivalen, men svära gör man inte, specielt inte i en låt.
**MVH Cerrolyn
#29 håller med dig, i en sådan tävling bör det inte vara ok med svordomar. om man är en bra artist är man också en bra förebild
Absolut
**MVH Cerrolyn
USCH, MELODIFESTIVALEN ÄR SKANDAL! :(

haha, ushush, jag tycker dehär årets melodifestival har varit kasst :P
Men Björn gusstafson bara äääälskar jag 

#33 Håller med, Björn Gustafsson är kanon;)
#34 oooh ja! har alla låtar av björn gustavsson på min ipod^^

Då var andra chansen avklarad. Vad tyckte ni?
Fel, fel, fel…
Jag ville verkligen att Etype och poodles skulle vidare. Men resten det kvittade mig.
**MVH Cerrolyn

Jag var glad bara Carola inte gick vidare så jag är nöjd:)
#37 håller med, etype och the poodles kunde gått vidare istället för sibel..

Gillade inte Sibel eller Nordman. På ett sätt är väll de bra, känns som att de är lättare att rösta ut dem sen eftersom jag själv inte gillar dem! ^^
Jag gillade Nordman, men sibel skulle inte gått vidare enligt mig. Gillar inte det där systemet när de tävlar mot varandra två och två, tänk om de bästa tävlar mot varandra liksom. Thérese ville jag skulle gå vidare.

Jag tycker också att etype & the poodles kunde gått vidare istället för Sibel! Men jag tyckte Nordmans låt var ganska bra! :) Tycker det var "rätt åt" Carola & Andreas att dom inte gick vidare, dom verkar ha varit så säkra på att dom ska det, visst jag tycker Carola har bra röst (tyvärr har den blivit skadad lite.. men men), men dom verkade helt inne på en finalplats. Då är det inte roligt. Dom hade ingen bra låt i år… Dom passade inte riktigt ihop.
Ha en bra dag!
Medarbetare på tävlingshundar.ifokus
http://www.freewebs.com/sting-pippi
#42 Håller med, en tävling är ju alltid en tävling = man kan inte kräva att vinna.

Enligt mig så vann rätt låt, Heros m Perreli. Vad tyckte ni?
#44 håller med!
Ooops we did it again… lalala
Ja, vi kronobergare har vunnit än en gång 
Förklaring:
The Ark kommer från Rottne (utanför Växjö) från början.
Charlotte Perrelli kommer från Hovmantorp (också utanför Växjö) från början.
Bara att inse att vi är bäst
Det var 4 låtar jag kunde tänka mig som kunde vinna. Charlotte, BWO, Rongedal & Sanna.
**MVH Cerrolyn
Jag tycker också att rätt låt vann. Jag trodde att antingen hon eller Sanna Nielsen skulle vinna. Jag trodde aldrig att det skulle gå såpass bra för tvillingarna som det faktiskt gjorde.
Sen undrar jag hur det kommer sig att så många gillade Christer Sjögrens låt, att den kom ända till final? Den är ju bara helt ologisk och konstig (texten) och den kändes vääldigt fånig. =P

#47 Om finalen hade börjat sändas kl 21.00 istället för 20.00 så hade Christer Sjögren aldrig fått några röster för då hade alla pensionärer sovit för länge sedan. 

Men det var helt klart rätt låt som vann! Gillade den faktiskt. Men även Sanna´s låt var bra, men gör sig bättre på radio. Hon saknar tyvärr utstrålning och känsla när hon sjunger tycker jag. Tråkigt!
Gillade faktiskt de flesta låtar, med undantag för Sjögren och Frida. Missar kanske någon?
Men de vi kommer få höra som radioplåga är just Frida, Nordman och Rongedal eller vad de heter. Tror jag…
#46 Nu ska vi inte vara skytiga. Både The Ark och Charlotte flyttade väl till stockholm och lärde sig sjunga här 

Det som förvånade mig var att Nordman fick så lite röster. Jag tycker deras låt var väldigt bra, dock tror jag inte den skulle ha så mycket att komma med i Belgrad:)

Ja Nordman låten var bra. Var sådär första gången jag hörde den men nu har man ju hört den några gånger och den växer. Men precis som Du skriver, den hade inte haft en chans i belgrad. Men det har nog Hero.
Charlotte bode i Hovmantorp när hon började sin karriär, att man sedan flyttar till en större stad för att få fart på den är en annan sak. Samma sak med The Ark.
**MVH Cerrolyn
Vilken tur att Charlotte vann!!!!! FRIDA FICK INGA POÄNG FRÅN PUBLIKEN, FÖR DÅ HADE ALLA 7ÅRINGAR REDAN GÅTT FÖR ATT SOVA! HAHAHAH :'D