Tävlingshundar iFokus

Tävlingshundar

Etikettövrigt
Läst 982 ggr
tilja
0

Tävling och löp

Nu närmar det sig påsk och agilitytävlingarna i Rättvik och ve och fasaFörvånad Saga har inte löpt än. Vi kommer med största sannolikhet att missa två dagars roligt agilitytävlande. Jag har TJATAT på Saga om att hon ska komma igång och löpa men det har inte hjälptFlört och nu är det för sent. Himla trist! Någon tikägare som känner igen sig?/Ylva

SparklingTindra
0

Haha japp! Det händer alltid mig. Vi har missat tävlingar, kurser och gve hu's hundpromenader. =P Man skulle ha valt en ras som åtminstonde bara löper en gång om året.

Tezza
0

Känner oxå igen mig i det där. Just nu drabbar det inte Pettros tävlingar då hon blivit pensionerad, men det drabbar grabbarnas tävlingar. De går inte att tävla med dem när Pettro löper, då går det bara runt runt i deras huvuden:S

#1 Nyfiken, vilka raser löper bara 1 gång? Trodde det var individuellt och inte att det var vissa raser som gjorde det.

SparklingTindra
0

Basenji, bland annat, har bara en har jag läst. =)

Tezza
0

#3 Ok, vackra är de oxå;)

tilja
0

Tror att vissa tikar av urhundstyp löper mer sällan men de är nog ofta mer svårtränade. Det finns ju tikar som löper var fjärde månad också, helt vansinnigt. Saga löper nog ca var sjunde månad så man ska väl inte klaga……

SparklingTindra
0

#4 Ja det är dom absolut. =)

#5 Ja, Nya Guineas Sjungande hund löper också bara 1 gång. =P

Usch, nog är det tur att hunden bara löper 2 gånger om året iallafall.

Tezza
0

Ja Pettro är väldigt noga med att löpa var 6e månad, så det är lätt uträknat när det är dags. En annan fråga jag kom på, slutar tikar aldrig löpa, alltså löper de hela livet ut?

Ronja06
0

Ja, jag känner igen mig. Jag hade anmält mig till en agility tävling, vilket skulle bli våran första (debut). Och självklart börjar Ronja löpa dagen innan tävlingen. Så det kändes inte så roligt.

Mvh Emelie Förlägen

tilja
0

#7 Tror att de löper livet ut, inte som oss kvinnor alltsåFlört Kan ju tyckas att man skulle ha koll på när tiken löper. Jag trodde att Saga skulle vara klar till påsk men icke….

Tezza
0

#9 Typiskt, jag som tyckte att det var dags för Pettro att sluta snart hon är ju ändå 10 år. Man tycker de borde sluta när de ändå är för gammla för att ha en valpkull…..

Yessica
0

Jag känner verkligen igen mig, vi har anmält oss till en agilitytävling, inoff, den 28 mars, och Sting har ännu inte börjat löpa.. Säkert att hon börjar precis innan.. =/ Hon borde liksom börja nu.

Som tur är så kommer vi i alla fall få vara med på agilitykursen som är 8-9 mars även om hon skulle löpa då :D. Har frågat ;)

Ha en bra dag!

Medarbetare på tävlingshundar.ifokus
http://www.freewebs.com/sting-pippi