Misslyckade tävlingar!
Hej!
Nu vill jag höra, berätta gärna lite pinsamma historier från era tävlingar, om ni har misslyckats någon gång alltså..! 
Själv har jag inte tävlat på riktigt än, men det var en skojtävling som ingen blev diskad på, och alla fick ett pris, efter en agilitykurs när Mollie var ca 1,5 år. Alla andra som gått kursen klarade den galant. Mollie dock gjorde de fyra första hindren, sedan rusade hon bort från banan och hälsade nogrant på exakt alla hundar runt omkring, men smidigt så att ingen skulle lyckas få tag i henne! Sedan sprang hon in i skogen och gjorde ett race där, och ingen såg henne, sedan kom hon från ingenstans och gjorde några snurrar runt två hopphinder, hoppade över dessa hopphinder, sedan följdes samma procedur igen, och så kom hon tillbaka och kunde fixa resten av banan!
Vi kom sist med en tid på 173,22 och 105 fel! 
hahaha, härlig hund! :)
Helena
#1 Jajjamän det är min Mollieboll det! 

hahha, jättehärlig berättelse!
Ojojoj det finns massor. Men jag har dock aldrig fått skämmas, jag har svårt för sådant…
Men en "rolig" sak var i september förra året och det blev dags för rutan. Ceasar satt så perfekt han bara kunde jämte mig och sedan gav jag honom kommandot "rutan" han satte fart mot rutan "yes" tänkte jag, men efter 5m tvär vände han och gick och satte sig hos domaren med blicken "ska vi kela". Jag viste att det var nollat men kallade in honom och skickade igen, och då sprang han ända ut…
Ceasar har en tendens till att välja moment när vi tävlar. Det är som om han känner efter vilka moment han ska göra bra och vilka han ska strunta i…
**MVH Cerrolyn

När jag och Milian tävlade i lydnadsklass 2 så var det platsliggning ( så klart). Vi hade ställt upp oss på linje och domaren kommenderade "Lägg ner hundarna", pang sa det så sprang Milian och hämtade en korn i stället för att lägga sig. Han hade nog gjort sig klar för apportering:S
Med Pettro oxå i lydnadsklass 2 så var det apportering. Det var rätt högt gräs och hon tittade så klart på mig när jag kastade apporten vilket resulterade i att hon inte hittade apporten men ville inte komma in tomhänt så hon kom med en korn i stället:D
Hihihihi
Hur gick det med platsen, fick du lägga om eller?
**MVH Cerrolyn

#6 Ja jag hade tur, eftersom ingen hunnit lagt ner sina hundar utan alla stod nog mer å såg paff ut så gjorde platsliggningen om och jag fick vara med, domaren blev väldigt full i skratt oxå, sen var det dessutom Hundensdag med väldigt mycket folk:) Milian låg iallafall i andra omgången:)
Skönt att det ordnade sig till slut.
**MVH Cerrolyn
Hahaha, visst är det kul att sitte och småskratta åt det lite efteråt.. =)

#9 Haha ja efteråt så går det bra att skratta:D
Japp absolut :D:D:D
Men jag skrattade under tiden där på plan också. Vad ska man göra…
**MVH Cerrolyn

ja, jag har misslyckats totalt en gång! Men de var ingen rolig händelse :S…
Utställning, qrullh 4 månader, innomhus.. En SUPER nervös terry, en lite för omogen Qrullh, massa läskiga hundar och människor i ett ekande ridhus.. allt blev fel.. Qrullh vägrade gå domaren bad mig skita i hunden och gå runt ändå.. terry dum som gjorde som hon sa drog runt Qrullh i ringen, FAN VAD JAG SKÄMDES! Jag skulle bara gått aaav, vad tänker jag med?!
Ja, nu har vi iaf hunnit miljötränat mera ;)

Jag har oxå varit med om en liten pinsam händelse på en utställning. Det var när jag skulle ställa ut en jämthund. Jag hade inte en aning om att de alltid mäter jämthundar med en mätsticka så det hade vi då inte tränat på. När jag såg att de gjorde det så tänkte jag att det lär väll gå fint. Pyttsan! Cujjo morrade, skällde och fick panik över den där löjliga mätstickan. Snopet vi fick gå hem med ett 3e pris pga en hund som var rädd för mätstickan, vilket inte fick förekomma…. Men vi hem och tränade med en gardinstång (det ända jag hade) och sen på utställning igen en månad senare och då var det inga problem och han fick ett 1a pris:)

Hmmm. Ja ni. Min hund och jag har tävlar två inoff. öppna hoppklasser än så länge. Båda gångerna fick hon glädjefnatt och sprang runt som en tok och hälsade på banfunktionärerna och domaren ;D haha! Men den andra tävlingen så kunde vi ändå slutföra banan :D Ändå glad matte då.
Och i söndags så körde vi debuten i lydnadsklass I, katastrof! Hon var helt överspelglad och sprang runt i cirklar och vägrade lyssna efter platsliggningen och tandvisningen så då strök jag oss. Vi hade redan 0:at på platsen för hon kom till mig efter en liten stund. Fick bara 8p på tandvisningen för hon blev överraskad att det kom någon som skulle kolla hennes tänder. Såå. Men vi ska på't igen ;D hah! Någon gång.
Ha en bra dag!
Medarbetare på tävlingshundar.ifokus
http://www.freewebs.com/sting-pippi
Ojoj, vi har gjort bort oss många gånger. 
Mina & Linus första agilitytävlingar är knappt att man ska tala om (år 2002, jag 13 år gammal, Linus 4 år)…
Man kan väl kalla det för totalt katastrofalt. ;) Ja det har väl hänt lite allt möjligt… allt från att hunden lämnar banan, hoppar över tunnlar, får diarré och skiter 3 ggr på banan, hoppar upp på ingången till platta tunneln och står där och ser ut som ett fån…
Vårt mest mystiska lopp var väl dock den tävlingen där vi gjorde ett riktigt bra lopp… ja om man då bortser från att hundskrället smiter till vårt tält för att hälsa på sin stora kärlek - en new foundlandstik. Därefter kommer han tillbaka in på banan (innan vi hann bli diskade) och fortsätter som ingenting så vi vart felfria och fick en uppflyttningspinne! Snacka om att inte förtjäna den! 

Ja och på lydnadstävlingar har han väl gjort lite allt möjligt även där. T.ex. smita ut till publiken och tigga gos istället för att köra rutan… springa iväg 10 meter och hoppa över ett hinder (vadå agilityhund…) istället för att köra vittringsapportering… eller vad sägs om att visa upp cirkuskonsterna man lärt sig- typ lägga sig ner och spela "död hund" när matte kommenderar sitt. 
Ja hej och hå, skämt ut oss har vi gjort ett antal gånger. Vilket många gånger har gett både mig, domaren och publiken ett gott skratt, alltid nåt. Tävla ska vara kul! 

Det här är några år sedan….hade en black and tan-färgad cocker spaniel som hette Bella (min stora kärlek
). Vi var ute efter tredje förstapriset i klass 1 lydnad för att ta LP 1. Jag hade ett smaskigt grisöra i magväskan (ingen domare som hade klagat på detta tidigare). När jag går in på planen säger domaren "den där får du ta av dig", syfter på min magväska. Bara att lyda. Bella tog efter detta inte ett steg…satt bara och höll råkoll på väskan med grisörat i. Det var bara att tacka för sig! Kul minne men så lagom kul just då.
Hm, den mest misslyckade tävlingen jag varit med om var förra året när vi skulle tävla i agility. Jag hade bara gått banvandringen lite snabbt eftersom att det var en superenkel bana och jag kunde den nästan direkt. Trodde jag. När jag och Tindra sen sprang där på banan så fick jag hjärnsläpp och kom inte ihåg vart jag skulle. Jag chansade på ett hinder och det var så klart HELT fel hinder. =P Ska kanske tillägga att vi troligen hade vunnit om det inte var för det. Vi hade superbra tid och resten av banan gick Tindra felfri! Usch!
Sen så har jag druttat på arslet en gång på en tävling också och det tyckte jag var ganska pinsamt. =D
Ja att slarva med banvandringen är aldrig bra…
**MVH Cerrolyn
#18 Haha nej, det är det inte. Men jag fick ändå beröm av domaren sen för att jag och Tindra hade varit så duktiga på resten av banan. Det var hon som sa att vi troligen hade vunnit om det inte var för min klantighet. =P
Wow vad roligt.
**MVH Cerrolyn

Jag fick faktiskt ett roligt omdömme av en domare när jag ställde ut Pettro. "Ser för dagen ut som en ostbåge" Vi fick ett 3e pris den dagen, domaren tyckte hon var svårdömd:D Hon var skendräktig och tyckte allt var läskigt, speciellt när matte sa att man skulle "stå"…..Haha, jag tyckte det var lite komiskt faktiskt.
Hon har nu ett 2a pris på utställning, liksom mina andra 2 herrar och det får man vara nöjd med om man har jaktgolden. Och vi är nöjda och jag kan ju tillägga att vi gärna håller oss i från sånt där tjaffs;)
Håller med, men nu behövs ju inte 2an för att bli champ i andra grenar :D
**MVH Cerrolyn

#22 Gör det inte? Hade jag ingen aning om. Vilka grenar behövs inte 2an i?
Det nya är att utställningsstatusen är borttagen istället är det testikelstatus som gäller i lydnad, bruks (som är uppdelad för icke bruksraser) och agility.
**MVH Cerrolyn

#24 Jaha ok, tack för infon:)
Här kan du läsa om det. Det är både utställningsreglerna och championat reglerna.
**MVH Cerrolyn

#26 Tack!