Tävlingshundar iFokus

Tävlingshundar

Etiketttävlingar
Läst 1062 ggr
Tezza
0

Bästa tävlingsminne

Har ni några bra tävlingsminnen som ni vill dela med er av?

Jag har några stycken väldigt bra tävlingsminnen. Det färskaste är från i höstas när jag, Milian och Rocky startade i nybörjarklass på jaktprov (B). I sista stund så bestämmde jag mig för att åka drygt 20 mil för att starta på jaktprov. Jag passade då på att anmäla både Rocky och Milian, när jag ändå skulle åka så långt. Det här var Rockys första jaktprov och Milians tredje. Det var 2 golden med (mina) och resten var flattar. Jag fick höra många kommentarer om att de aldrig sett en golden tidigare på ett jaktprov osv. Det hela slutade iaf med att Milian fick 1a pris, blev klassens bästa hund och sedan även tävlingens bästa hund ( det var öppen klass sen). Rocky kom tvåa, blev alltså klassens näst bästa hund och han fick ett 2a pris. Jag tror det var 2 flattar som fick 3:e pris och resten nollor.Snacka om stolt matte som åkte hem den dagen:D

Elna
0

Vad kul! :)

Har inte tävlat så mycket med Nagli, men en av de senaste agilitytävlingarna var nog de bästa! :) Jag och Nagli startade som 3:a av ca. 60 hundar och hon lyssnade på mig jättefint och fick ett helt felfritt lopp! Hon vann över massa border collies och belgare. Min 9-åriga tös! :) Det slutade med en 1:a placering! ;) Visst det var en inoff, men för oss räknas det lika mkt! ^^

Tezza
0

#1 Härligt! Jag har oxå en helpigg brud på snart 10 år här hemma.

[Malin3033]
0

#1 klart inoff räknas lika mycket, tävlingarna är ju minst lika roliga!

Tezza
0

#3 Ja presis, inoff el off spelar ju ingen roll:)

Cerrolyn
0

#0 #1

Häftigt:D

Hm vet inte vilket som är vårt bästa minne, jag få ta och återkomma med det.

**MVH Cerrolyn

PumiTerror
0

min bästa tävling var nog när jag fick ett förstapris på våran första tävling (den officiella, fast fick förstapris på den första inoff med :P). Oj så glad jag blev! var kanske inte så nöjd igentligen, men Oj så stolt jag var! Alla hade kollat lite snätt på mig när jag kom där med 14 bast med en Pumi bland alla tanter med ah.. andra raser :P hah! Nog iaf just nu bästa tävlingen! :)

PumiTerror
0

kanske inte skrev att de va lydnad jag menade?:P

Cerrolyn
0

Hihi NU kom jag på det självklara bästa tävlingsminnet Flört

Det var söndagen den 28 maj 2006 på Kalmars BK. Vi hade startat 5 gånger innan i lydnadsklass I, så detta var nummer 6 i ordningen.

Platsen som han var osäker på (kom alltid till mig :() låg han kvar på men pep så en 9a fick vi där. Tandvisningen har alltid varit vårt paradnummer så en självklar 10a. Sedan haglade betyg över 8 över oss (dock 1 7a) vilket resuterade i 167,5p och ett 1a pris och en 2a placering Skrattande

2 veckor efter det på lördagen den 10 juni tävlade vi i Lessebo (också klass 1) och tog vårt 2a 1a pris med 172p.

Onsdagen efter den 14 juni var det kvälltävling på klubben i lydnadsklass 1 och vi knep vårt sista 1a pris för att få LPI med 160,5p.

LPI

(för er som inte känner till det så ska man ha 160 -200 för att få ett 1a pris)

**MVH Cerrolyn

[Jemla]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Oj det var svårt! Några höjdpunkter (kan inte riktigt bestämma mig för "den bästa"):

* År 2003 när jag & Linus tog vår första uppflyttningspinne i agility. Som vi hade kämpat för det och varit så himla nära så många gånger! Glad

* År 2006 när jag & Linus tog vårt tredje 1:a pris i lydnadsklass 2 och därmed fick vårt LP2, trots att Linus då var 8 år gammal och nyligen blivit döv så vi körde med enbart handtecken i alla moment. Fick en 10:a på helhetsintrycket av en imponerad domare. Glad

* År 2006 (8 år gammal) blev Linus viltspårschampion! Familjens första champion någonsin! Glad 

* År 2007 när jag & Felix lyckades ta oss runt en agilitybana felfritt på tävling för första gången. Till saken hör att vi har haft riktigt stora problem med vardagslydnaden så det var en så otrolig känsla som är svår att beskriva! Skrattande

Cerrolyn
0

Oj det var inga dåliga bedrifter :D men kul att ha så många att välja på, jag menar hellre problem åt det hållet än åt de andra.Flört

**MVH Cerrolyn

Hennum
0

har inte varit på så många tävlingar. men det roligaste tror jag var när vi hade en liten träningstävling på ystads brukshundsklubb, där nikita kom först av largehundarna (vi var tre st) såå.. inget speciellt direkt. men det var roligt. :)

/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan