Tävlingshundar iFokus

Tävlingshundar

Etiketterträninginlärning
Läst 1026 ggr
tilja
0

instruktörsträning

Idag skall jag och Saga och träna för en jätteduktug agilityinstruktör. Sedan vi har börjat träna för henne har vi förbrättrats enormt tycker jag. SkrattandeDet är så himla roligt att få hjälp att utvecklas tillsammans med sin hund. Hur är det med er andra, har ni några bra instruktörer? Behöver inte vara just agility…

[Malin3033]
0

På de kurser jag har gått har det varit helt otroliga instruktörer! Verkligen! De tar aldrig över och gör momentet med hunden utan förklarar så att man gör det själv. Sedan har jag alltid valt kurser där dem jobbar med samma sätt som jag föredrar, de ha samma filosofi.

Cerrolyn
0

Vi har också bara mött duktiga instruktörer. Om vi får problem så är det bara att ringa :D

**MVH Cerrolyn

tilja
0

Ingen mer som vill dela med sig lite om sina erfarenheter av att träna för instruktör?

Cerrolyn
0

Jag tränar ogärna själv med en instruktör för då blir jag okoncentrerad, ofokuserad, nervös och gör 1000 fel. Men i en grupp går det jätte bra. Fattar inte varför jag kan tävla när jag inte kan träna med en instruktör, men för mig är det 2 skilda saker. En instruktör ska hjälpa mig att bli bättre (jätte bra) och jag måste då även ha fokus mot denna. När jag tävlar så är det jag och hunden och en röst som säger vad jag ska göra.

Men vist skulle det vara bra att ha en instruktör som hjälper en att bli bättre. Hm måste nog skärpa mig där…

**MVH Cerrolyn

tilja
0

#4 Ojdå, för mig är det precis tvärt om….skärper mig om jag har ett par instruktörsögon på mig. Borde kunna skärpa mig ändå kan man tycka. Jag blir mer stressad om jag tränar själv och det strular. Brukar skoja och säga att jag snarare skulle behöva en psykolog när jag tränarFlört

Tezza
0

Jag har tränat för både bra och mindre bra instruktörer. Jag har varit på bla 3 jaktinternat och det var superkul och givande. Sen har jag oxå en träningskompis som är jätteduktig instruktör och hon har jag tagit några privatlektioner för, väldigt givande (lydnad).

AnneN
0

Har tränat inför 4 olika instruktörer varav 3 st är familjemedlemmar (mamma, mormor, morfar) och en som togs upp hit i höstas som jag då hade en timmes träning med då jag själv hade kört fast totalt.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!