Tävlingshundar iFokus

Tävlingshundar

Etiketterlydnadtävlingslydnad
Läst 870 ggr
nadilda
0

Avstå moment

Jag ska tävla för första gången med Dolly om precis en vecka idag (😮) och idag så bestämde jag mig för att jag skiter i platsliggningen denna gången. Visst massor av poäng försvinner men samtidigt så vet jag att risken för att hon ska resa sig är på tok för stor. Innan hade vi en bergsäker platsliggningen men helt plötsligt för ett tag sedan så började hon resa sig. Hon är mycket bättre nu än innan men vill inte riskera detta på tävlingen. Mitt mål är ändå bara att ha kul, hitta en bra attityd hos Dolly och inte bli diskad 😛

Men nu undrar jag, vem ska man säga till att man vill avstå ett moment? Gör man det på plats eller innan? Är det något annat man ska veta?

Cerrolyn
1

Du kan säga till vid lottningen så får alla höra det.

**MVH Cerrolyn

Michaela-N
0

Hur gick det? :)

nadilda
0

#2 Tja lite si sådär. Att avstå momentet gick jätte bra. Som tur va så var det en annan människa som gjorde det innan mig, så gjorde bara likadant! 🙂

Sedan så bröt jag efter första momentet eftersom Dolly var på en annan planet än mig.  Men är inte alls lika nervös för att tävla längre och känner att jag har betydligt mer koll på läget, skönt!

Michaela-N
0

#3 Ni får ta nya tag! :D

nadilda
0

#4 Japp, nu taggar vi om och satsar på nästa tävling! 😃

Cerrolyn
0

Precis så ska det vara. Var nöjd med det som gick bra, träna på det som gick mindre bra och på det igen.

Lycka till.

**MVH Cerrolyn