Mål i lydnaden
Vad har du för mål med din hund i lydnaden?
**MVH Cerrolyn
SELCH. Kanske!
Med Dolly så är det nog först och främst att ta LP1 och LP2, sedan får vi se. Att starta i LK3 hade också varit roligt. Men framförallt så vill jag mest ut och tävla för att se hur det är och ha Dolly som en tävlingskompis jag alltid kan lita på! 🙂
// Nadja
Mina mål då med Erox är LPe/SeLch, minst ett 1a pris i eliten i alla fall.
LPI kommer vi inte ta då klass 1 är så orolig på platsen, kanske är bättre nu. LPII kanske vi tar, LPIII tar vi LPII så tar vi LPIII.
**MVH Cerrolyn
#3 Du har absolut en poäng med platsen på ettan, den är mitt stora orosmoln. Men jag tror ändå att jag kommer behöva tävla flera gånger i ettan innan jag känner mig säker nog att flytta upp till tvåan.
// Nadja
Har du tävlat något innan med någon annan hund? Låter nästan som att du inte har det.
Jag tävlade i lydnad 2011 sista gången så, det är lite skillnad i så fall. Tävlingserfarenheterna på hunden tar jag i 2an i så fall.
**MVH Cerrolyn
#5 Nej jag är helt grön, Dolly är första hunden för både mig och hela familjen 😊
// Nadja
Jag minns så väl när jag stod där med Ceasar (2005) inför vår första tävling och tyckte att alla i klass två var så duktiga. Men tiden fann jag att gränserna inte var så stora. Vi klarade oss till elitklass, dock "bara" 2a pris som bäst men ändå.
Nu för tiden är klasserna bättre stegrade än de var då, då jag tror att ni kommer att klara det. Lika så är jag övertygad om att vi kommer att klara det.
**MVH Cerrolyn
Jag satsar på SELCH
-
Första målet 1:a pris i LK1- uppnått!
Nästa mål LP1
Vision SELCH
Sikta mot stjärnorna, så kanske vi når trädtopparna!
Målet för 2014: Gå tävlingslydnadskurs (pågående). Starta LK1.
Mål för karriären: SELCH
Mål för 2014: 1:a pris i LK1
Mål för grenen: LPIII
För den lilla är första målet att få honom säker på platsen så vi kan starta sen är målet SELCH
Med den stora SELCH
sen ska någon av dom till SM