Tävlingshundar iFokus

Tävlingshundar

Etiketterlydnadtävlingslydnad
Läst 3065 ggr
Vargafrost
0

Lydnadsdebut?

När hade ni lydnadsdebuten med nuvarande hunden?
Jag sitter nämligen och kikar på tävlingar, funderar på hur dags man kan gå ut på tävlingsbanan med Gerpla.

Vänliga hälsningar
Jenny, sajtvärd på Agility iFokus
Driver även bloggen Hundtokiga

Cerrolyn
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ceasar är född 24/1-04

Den 31/07-05 hade vi vår debut i lydnads klass I, 6 tävlingar senare den 14/6-06 hade vi vårt LPI.

**MVH Cerrolyn

joheck
0

Jag ska antagligen debutera i Juni med min pojk😃

Workingdog
1

Lexi är född 11/5-11 och tanken var att debutera i början på Juni 2012, men då hon började löpa så blev debuten i mitten på Juli, sen tog vi vårat förstapris i början på augusti :)

/Mvh Jennifer

Medarbetare på Brukshundraser ifokus

[Timantis]
1

Min Leva (flat coat) är född i mars 2011 o vi gjorde rally lydnadsdebut sen sommaren 2012. tävlingslydnads debut gjorde vi i februari i år. 1a pris nu jagar vi två till.

Min Krut ( mudi) född juni 2011 är lydnads debuten planerad till i sommar. Han är redan klar träningsmässigt men vill ha klart min andra först.

Bella ( golden) född mars 2006 gjorde in tävlings debut hösten 2007 efter 5 tävlingar hade vi LP1.

RedMonsters
0

Ska debutera med min kelpie (nu 9 månader) i april. Med förhoppningar om uppflytt och då blir det start i 2an i sommar.

Medarbetare på brukshundraser.

Efyran
0

Ok. Jag förstår.

[Timantis]
0

Kan uppdatera med att min Mudi har gjort lydnadsdebut ca 22 månader gammal. Men trots massa timmars träning o jätteduktig i träning o fullt klar för start så fixde han inte pressen vid tävling o efter 2 starter ( med bla uppgång på platsen) så lägger vi nu lydnadstävlandet på hyllan o jobbar med hans självkänsla istället. Har även startat en rallytävling o inte ens den fixar han.

Cerrolyn
0

Oj låter inte kul, men huvudsaken är att NI har kul tillsammans.

**MVH Cerrolyn

[Timantis]
2

Absolut rasen är svår o mognar sent o en hane ännu senare sen massa hormoner som spökar så det blir bäst så här.

Nu jobbar vi på vardagen o om något år kommer vi förhoppningsvis tillbaka oslagbara

Människa
0

Jag är nervös för att tävla.

Glimfeather
0

Jag och min bearded collie debuterade när han var 14 månader. Vi fick vårt tredje förstapris en månad senare på vår tredjetävling. Nu är vi mitt uppe i tvåan, har tävlat två gånger och har ett förstapris. Han är snart 18 månader. Hela Juli hade vi tävlingsuppehåll pga att han fick tonsillit och fick sederas och det är det ju karens på :/

RedMonsters
0

Jag och Fokus debuterade i onsdags. 170,5 poäng och ett första pris. Nollade läggandet, för att jag sa det i fel tonläge så han gjorde ett perfekt ställnde istället, haha. Nu satsar vi på 2an i september och appellen. Ska bara få ordning på framförgåendet.

Jetaime
0

Jag kommer förhoppningsvis att starta på någon Lk1-tävling i höst :) Inga inplanerade tävlingar än dock. Zuki är född 30/7-12.

RedMonsters
0

#13 Vad kul!. Hoppas att det går bra!. Hon är nästan exakt 2 månader yngre än min kelpie :)

gylleneschappen
0

Ålder på hunden tycker jag är orelevant, jag går ut och tävlar när momenten sitter som de ska och jag har 9-10 på samtliga moment på träning, Både jag och hunden ska känna oss trygga och säkra, allt kan hända på en tävling men moment-tryggheten ska de ha tycker jag

emeliagranstrom
0

#15 - Tänker precis som du! 

Min kille är född 1 augusti 2013 så 2014 skulle kunna bli vårt första tävlingsår. Dock så är jag nybörjare på lydnad och jag kanske inte är den bästa tränaren så jag ser hellre att vi kan alla momenten och att vi verkligen är färdiga inför tävling innan vi ger oss ut på tävlingsplanen. Lydnad ska vara kul, därför ska man inte stressa sig fram! :)

Cerrolyn
0

Med Erox (min schäfer valp) så planerar jag att starta när han är ca 2år.

**MVH Cerrolyn

Monstertassar
0

Med Nicci planerar jag att debutera i kanske slutet av våren. Vi har tränat lydnad i ungefär snart 1 år. Mycket av och på. Ibland ingen lydnad alls och massa trick och agility istället Just nu taggar vi snart en freestyle tävling, men sedan ska tiden läggas på lydnaden.

Om ungefär 1 månad får vi en till familjemedlem. En border collie och vi får se vad framtiden säger för honom. Det gäller först att lära känna hunden.