Vad har ni för ras?
God morgon allihopa! Tänkte bara det kunde vara kul och se vad alla har för raser på sina hundar. Jag har en fem månaders chinese crested powder puff som jag tänkte köra agility med när han har åldern inne. Nu kör vi mycket grundlydnad och lättare förberedelse inför riktigt agilityträning, har kört lite tunnel denna veckan och det är inga större problem :)
Gårdagen kan vi aldrig få tillbaka, men morgondagen är vår att vinna eller förlora…
Jag har en Australian Shepherd. Vi har lagt ner tävlingsplanerna för tillfället och jobbar för att få en bättre grund och arbeta bort alla rädslor och liknande så gott det går, men när vi får chansen tränar vi mycket Agility då Opsis gillar det, men det han älskar mest att göra är Sök, spår, rapport m.m, speciellt saker där han får springa mycket, t.e.x. Frisbee/Disc dog.
-
Har en blandras som jag tävlar rallylydnad med.
Vi kommer även börja tävla agility nästa år.
Medarbetare på Supernatural och Hundparkour
@browniecolt på Instagram | http://browniecolt.blogspot.com/
Jag har en aussie :)
Tränar lydnad, spår och agility. Kommer bli tävlingar så småning om.
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!
Labrador :) Ska börja tävla snart kanske…
Jag har en lagotto, en tik på ungefär ett och ett halvt år. Vi tränar lydnad, agility, spår, rapport och lite av varje. Vi är snart färdiga att debutera i LK1, vi satsar på att ta LP1 under 2014 och kanske starta i LK2 då också😃 Agility vill vi också tävla i och kanske spår eller rapport också. Spår och rapport får dock bli lite som det blir, blir hon redo för att tävla så gör vi det.
// Nadja
Hoppas på att någon gång kunna tävla med Nimbus i agility. Han är Tibetansk Terrier/Svensk Lapphund. :)
Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
border collie/corgi mix som förhoppningsvis kommer tävla i agility och freestyle om några år. Sopar fortfarande igen spåren efter hans misshandel i början av hans liv men tror absolut att han kommer kunna tävla inom sisådär 3-5 år. :) (inklusive uppbyggnad, kurser, träning och sen tävling)
Har även en nioårig dvärgschnauzer och en till BC korsning. :)
Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning.
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur.
Golden retriever pensionerad lydnadshund som nu tävlar i rallylydnad
Mudi som tränas i lydnad o rallylydnad ska tävla så fort hans huvud växer till sej
Flatcoated retriever tävlar lydnad, rallylydnad, apportering, viltspår samt ställs ut. ev blir det en brukskarriär med framöver.
JRT - satsar på¨att börja med agilty till våren

Schäfer
Tävlar i LK3 och målet är SE LCH nästa år och så ska vi även komma ut och tävla i brukset!
Jag har en goldenhane på snart 10 år, och snart en schäfervalp.
http://i43.photobucket.com/albums/e373/UnkaW/5-4_zpsa15c0268.jpg
http://i43.photobucket.com/albums/e373/UnkaW/Erox/BlaHane_zps0767ae19.jpg
**MVH Cerrolyn
Jag har en JRT valp, vi satsar på agility. Förhoppningsvis hinner vi göra någon debut om ett år.
https://nouw.com/%C3%A4pplecider
Sajtvärd på Modelljärnväg
Norrbottenspetsen Tinja, 9 år. Vi kör typ freestyle samt agility. (Jagar med min pappa)
Jaktlabben Delta, 363 dagar haha. Tränar jag just ny lydnad, spår, budföring, freestyle samt agility men jag har planer att köra bland annat sök och rally
Gammeltanten Sheila 7 år gammal har fått lägga ned träningen lite halvt sedan ett halvår tillbaka pga diskbråck och dåliga leder och syn men vi har tidigaqre hållt på med agility, olika typer av spår, lydnad, rallylydnad, freestyle och så har hon fått gått med på jakt. :) Men till våren ska vi börja med rallyn igen som är lite mer en "handikappsanpassad" sport :) Whippeten Morriz ska börja sin träning till våren (3 år gammal) med whippetrace och agility samt spår, hon är lite sent tränad pga sakdor :p
- Nederlandse Kooikerhondje -
Har en BC-blandning som jag tävlar agility, lydnad och fresstyle med! :)
/Elin
Medarbetare på Tävlingshundar
Blogg - http://eelliinnsaventyr.weebly.com
Har en Portugisisk Vattenhund på ett och ett halvt år. Vi ska snart våga oss på att debutera o LK1. Spännande för det är både min och min vovves tävlingsdebut. Hon är definitivt bättre än jag… Men jag jobbar på.
Har en Staffordshire bullterrier tik på 2½ år och en hane av samma ras på strax över 3½ år. Tanken var att vi (jag och tiken) skulle satsa på agility, men pga dåliga höfter så kommer vi istället köra igång med viltspår och eventuellt lite freestyle (mest för skojs skull). Hanen har vi inte riktigt kommit igång med någonting särskilt än och lär inte göra på ett tag, då han nyligen har en preliminär SLO-diagnos (ej helt bekräftat än).
En papillon (o ca 5 procent sheltie) blandning, Teddy som han heter är ganska exakt 2 år. Vi tränar aktivt (och har tävlat lite inoficiellt ) i agility,lydnad,rally,freestyle mm . Vi ska börja tävla oficiellt så snart han har fått tävlingslisens. Då kommer vi först och främst tävla agility och vi hoppas också starta freestyle ( om jag kommer igång med att komma på nåt bra nummer! haha), Sen får vi se om det blir något mer i tävlings väg, för hoppnings vis!😉 Allmänt så är Teddy en riktigt glad,galen liten vovve med myccckkkeeet fart och vilja!😃