Tävlingshundar iFokus

Tävlingshundar

Etiketterlydnadtävlingslydnad
Läst 1501 ggr
Människa
0

Lära in apport!

Lära in apport! Hur gör man det? har försök läne nu. Jag blir besviken när jag misslyckas. Har ingen som kan hjälpa mig med detta. Min hund kan hämta

Men hon har ej den i munnen. Hur ska man lära in det då ordet "apport".Ok. Jag lärde vacker tass och hälsa med höger tass med klicker nu kan hon detta. Tror du att det går med det andra också? Ska jag bara vänta ut hennen? LK 1. Ska hon har den i några sekunder i munnen.

Det är hålla kvar den som inte funkar!

Människa
0

Lära in apport! Hur gör man det? har försök länge nu. Jag blir besviken när jag misslyckas. Har ingen som kan hjälpa mig med detta. Min hund kan hämta den. Vi bruka leka med den tillsammans och hon leker med själv också. Snälla hjälp mig med detta. Känner mig rejält besviken. Hon kan apportera. Leker med den. Vi kampar. Det enda problemet är att hon inte tar den i munnen och håller den i några serkunde enligt LK 1 an. Och lära ordet apport.. Hur fortsätter man? Jag behöver hjälp! Jag känner mig så nere och ledsen när hon inte lyssana på mig m.m.

BettySue
0

Lycckades du?

[Timantis]
0

gör om o gör rätt. Lås inte fast dej vid en trä apport ta en leksak o kräv att få den i handen o utöka sen tiden. Belöna med något hon tycker är gott. läs på klickerklok hur man lär in den metoden går inte att misslyckas med. Ang kl 1 det är bara 10 poäng o 1ans apportering är urdum. Se till att dom andra momenten är så bra att du klarar dej utan de 10 p.