Tävlingshundar iFokus

Tävlingshundar

Etiketter: lydnadtävlingslydnad
Läst 666 ggr
nadilda
0

Ålder på föraren

Jag tränar ju lydnad med min lagottotik. Än är det än bra bit till start, men vi gör massa framsteg så hoppas kunna debutera under 2014 i alle fall. Då kommer jag vara 15 eller ev. 16 år. Ser nog hyffsat ung ut så jag är väldigt kort. Är det vanligt eller ovanligt med så unga förare? Finns det risk att jag typ blir sedd snett på?

Kelin
0

Jag sitter själv i samma sits, men de gånger jag varit ute (dock inte tävlat) har jag bara fått positiv respons! Folk blir ofta glada och inspirerade när de kommer unga personer. Tänk bara på att ha bra attityd mot föräldrar ifall det skjutsar och hjälper till, men även alla runt om kring. Vissa kommer komma med goda råd för de har sååååååååå mycket erfarenheter och vet ALLT. Jag brukar tacka O se glad ut, ibland är de saker jag snappar upp men oftast är det redan något man vet om och redan bestämt sig för om vill göra eller inte ;) fortsätt köra ditt eget race om det funkar annars kan du vJu välja vilka du vill lyssna på.. Har fått tips om att rycka, slita, gapa och allt möjligt men vill ej använda sådana metoder så sa bara tack. Lycka till!

nadilda
0

#1 Vad kul att du mest får bra reaktioner! 🙂  Goda råd är ju bara att tacka och ta i mot som du säger, dom flesta vill ju bara väl!

Tacksam mot mina föräldrar brukar jag alltid vara och fniss bra attityd har jag så länge jag har mat i magen…😉

Kelin
0

Tävlingsnerver kan förändra folk lite, så mat och nerver av stål kan vara bra!

nadilda
1

#3 Har tävlat myyycket i mina dar, har elitsatsat på truppgymnastik innan mitt knä paja tävlingsnerver så mina tävlingsnerver är härdade 😉